Řím jako den a noc

  • Desáté místo v klasifikaci ME pro posádku Racing 21
  • Dvě etapy s výrazně odlišným průběhem
  • Štajf s Havelkovou mají další bod do klasifikace FIA ERC
  • Zisk bodů do klasifikace FIA ERC i hodnocení Poháru národů
  • Polo GTI R5 dokončilo všechny dosavadní soutěže

Posádka Racing 21 Klokočka Volkswagen týmu Vojtěch Štajf a Veronika Havelková, reprezentující v letošním seriálu Mistrovství Evropy ACCR Czech rally team, skončila na jedenáctém místě v celkovém pořadí Rally di Roma Capitale, pátého podniku kontinentálního šampionátu. V klasifikaci FIA ERC získala posádka při svém zdejším premiérovém startu další bod do průběžného pořadí za desáté místo. Velmi obtížná soutěž prověřila posádku zejména v první etapě.

Italská metropole přivítala o uplynulém víkendu více než šedesát soutěžních dvojic na startu Rally di Roma Capitale. Ve dvou dnech velmi náročné soutěže absolvovali soutěžící šestnáct rychlostních zkoušek o celkové délce 200 kilometrů. Soutěž, jejíž trať byla tradičně situována do hornaté krajiny na jihovýchod od Říma, je známa náročnými úseky se specifickým asfaltovým povrchem, kde dokonalá znalost tohoto prostředí je obrovskou výhodou.

Vojtěch Štajf s Veronikou Havelkovou, reprezentující tým Autoklubu ČR na evropské scéně, zde startovali poprvé ve své kariéře a museli se tak spolehnout na rozpis pouze ze dvou tréninkových průjezdů v seznamovacích jízdách. I z toho důvodů zvolili pro úvodní část soutěže tomu odpovídající méně agresivní tempo. Přesto se Vojtěch Štajf nevyvaroval drobných jezdeckých chyb, znamenajících časovou ztrátu, ale mnohem více promluvily do výsledku první etapy Rally di Roma Capitale defekty pneumatik na jeho soutěžním voze Polo GTI R5.

„Tušili jsme, že tahle soutěž pro nás bude náročná a naše domněnky se v sobotu naplnily beze zbytku. Udělal jsem několik chyb v pomalých zatáčkách, včetně dvojích hodin ve vracečkách. Bylo evidentní, že i když náš rozpis z tréninku byl z devadesáti procent povedený, těch zbývajících deset úplně nesedělo. Zároveň se tu střídaly tři typy asfaltu, z nichž jeden byl výrazně klouzavější než ty zbylé dva, a na některých místech se tak velmi obtížně odhadovala přilnavost zejména na brzdy, protože se právě asfalt mnohdy měnil několikrát během rychlostní zkoušky. V takovou chvíli jsme se nemohli měřit se soupeři, kteří měli rozpis z předešlého ročníku. S Veronikou jsme v začátku hledali i správný rytmus čtení na této specifické trati,“ hodnotil úvod soutěže jezdec Vojtěch Štajf a dodal: „Mnohem větší problém nám ale způsobily defekty pneumatik v druhém průjezdu, kde jsme plánovali zrychlení a zúročení zkušeností z první sekce. Ve čtvrté rychlostní zkoušce jsme nejprve prorazili levé přední kolo o kámen vytažený do stopy některým ze soupeřů před námi a museli na něm absolvovat celých 11 kilometrů členité trati, další pomalý defekt přišel hned na další zkoušce, kde jsme po prázdném pravém předním kole jeli pět kilometrů. Na poslední sobotní zkoušce jsme pak trochu poškodili vůz o strom v příkopě, kam jsme spadli. V tu dobu jsme už byli bez rezervního kola, přitom poslední zkouška měla téměř 22 kilometrů se spoustou rozbitých úseků a následný přejezd do servisu pak měřil celých 70 kilometrů. Za této situace jsme byli opravdu rádi, že jsme vůbec dorazili do cíle první etapy.“

Mechanici týmu Racing 21 poté vůz pečlivě zkontrolovali a připravili na zbylých deset nedělních rychlostních zkoušek. A právě druhá, méně problematická, etapa soutěže dala naopak posádce Štajf – Havelková prostor k celkovému zrychlení a následnému posunu celkovým pořadím o čtyři příčky výše. Celkově 11. místo v cíli znamenalo současně bodový zisk za umístění v top 10 klasifikace FIA ERC.

„Bylo to jako den a noc. V neděli bylo vše úplně jinak. Sedělo nám nastavení auta a my jsme se tak s Veronikou dokázali dostávat v erzetách časově do desítky nejrychlejších s minimálním odstupem. V cíli jsme se tak mohli upřímně radovat z našeho umístění i proto, že jsme zatím dokončili s vozem Polo GTI R5 všechny letošní soutěže, což rovněž svědčí o spolehlivosti našeho vozu. Každopádně Rally di Roma Capitale byla pro nás opravdu velkou zkušeností. Jsme rádi, že se tady dařilo i ostatním českým posádkám v hodnocení Poháru národů,“ řekl v cíli spokojený Vojtěch Štajf.

Dalším startem posádky Štajf – Havelková je srpnová Barum Czech Rally Zlín 2019, poslední soutěž domácího šampionátu a zároveň šestý podnik seriálu FIA ERC.

 

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
AUTOCENTRUM Olomouc s.r.o.
Horní Lán 445/1, 779 00 - Olomouc
585 750 354
seat@seatolomouc.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Světová premiéra modelu Nová California: Nejinovativnější kempink car všech dob

Světová premiéra modelu Nová...

California je ikonou v segmentu kempovacích vozů. Volkswagen Užitkové vozy nyní ve světové premiéře představuje zcela nově vyvinutou generaci bestselleru, jehož bylo vyrobeno již více než...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Svět mobility se mění: Nový ID. Buzz GTX představuje nejvýkonnější Bulli všech dob

Svět mobility se mění: Nový ID. Buzz...

Značka Volkswagen Užitkové vozy představila ve světové premiéře nový model ID. Buzz GTX s nejvyšším výkonem až 250 kW (340 k). To neznamená nic jiného, než že jde o nejvýkonnější Bulli...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Volkswagen zahajuje na českém trhu předprodej nových modelů Tiguan a Passat

Volkswagen zahajuje na českém trhu...

Volkswagen zařadil do předprodeje na českém trhu nové generace oblíbených modelů Tiguan a Passat. Třetí generace kompaktního SUV a devátá generace manažerského kombi přinášejí do svých...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Dokonalý VW Touareg po plastice

Dokonalý VW Touareg po plastice

Tohle je sága rodu Touaregu. Před mnoha lety se objevila první generace, která definovala pojem lidový off-road. Dnes je technologicky nejlepší Volkswagen někde úplně jinde… Před více než 20...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Volkswagen poodhaluje nový Transporter

Volkswagen poodhaluje nový Transporter

Volkswagen Užitkové vozy uvede v roce 2024 na evropský trh nástupce současných modelů Transporter 6.1 a Caravelle 6.1. Nová generace této produktové řady byla významně vylepšena ve všech...