Zcela nový model druhé generace Volkswagen Sharan je od listopadu 2010 v prodeji na našem trhu.
Podle zájmu zákazníku o nový Sharan lze oprávněně očekávat, že nový MPV Volkswagen Sharan se stane nejméně stejně oblíbeným jako Sharan první generace, kterého se v ČR prodalo téměř 2500 kusů.
Konkurencí Volkswagnu Sharanu na našem trhu jsou především Ford Galaxy, Renault Espace, Citroën C8, Peugeot 807 a jistě i koncernový model VW SEAT Alhambra, který dosahuje stejné technické úrovně a kvalit jako Sharan. Volkswagen Sharan a zcela nový model SEAT Alhambra jsou však ve výhodě v tom, že oba byly představeny jako poslední – před čtyřmi měsíci.
Přednostní výhodou Sharanu před konkurenty je, že přichází se zcela novou konstrukcí, novým exteriérem i interiérem, novou technikou – novými motory TDI a TSI i vybavením včetně možností volby převodovky DSG. Výhodou je i nízká spotřeba paliva a v neposlední řadě pak příznivá cena s ohledem na jeho celkové bohaté vybavení a to jak v oblasti komfortu tak bezpečnosti.
Design Sharanu :
je funkční, nadčasový, elegantní a líbivý, který rozhodně nepodléhá módním trendům. Komfortní víceúčelový Sharan byl vyroben na míru pro rodiny se dvěma a více dětmi a pro cestující na dlouhých trasách, kteří potřebují dostatečný prostor. Nový Sharan je o 22 centimetrů delší a o 30 kilogramů lehčí než jeho předchůdce. Aerodynamika jeho karoserie (cx = 0,299) je ideálním předpokladem pro dosahování nízké spotřeby paliva.
Na rozdíl od předchozí generace je nový Sharan vybaven dvěma zadními posuvnými bočními dveřmi. Díky důmyslnému kinematickému řešení se posuvné dveře otvírají a zavírají plynule a hladce. Nespornou výhodou zadních posuvných dveří je možnost zaparkovat i v úzké mezeře a při tom zachovat pohodlné nastupování a vystupování cestujících z obou řad zadních sedadel. Na přání je možné zvolit i elektrické ovládání bočních posuvných dveří tak i elektrické ovládání zadních pátých dveří.
Interiér:
Po usednutí za volant a později i při testovacích jízdách jsem ocenil vyšší posez, který s vertikálně i horizontálně seřiditelným volantem a i výškově seřiditelným sedadlem mně umožňoval zaujmout optimální polohu pro komfortní vedení vozu. Stejně kladně hodnotím výborný výhled z vozu nejen dopředu rozměrným čelním sklem, ale i bočními okny do stran. Bezpečné a pohodlné řízení vozu mně usnadňovalo umístění všech ovládačů v dosahu řidiče a i všech dobře ve dne i v noci čitelných sdělovačů tak, že neodváděly nadměrně mou pozornost od přehledu okolní situace.
Zákazníci mají nyní na výběr tři základní verze Sharanu s 5, 6 nebo 7 sedadly. Díky novému konceptu sedadel EasyFold není již nutné vyjímat sedadla ve druhé a třetí řadě z vozidla, aby bylo možné využít maximálního ložného prostoru v interiéru. Místo toho lze zadní sedadla jednoduše a snadno složit do podlahy vozidla. Podobně jako přední sedadla mají sedadla ve druhé řadě nastavitelnou polohu v podélném směru a nastavitelný sklon opěradla v rozsahu až 20 stupňů.
Kladné hodnocení zasluhuje nejen celková prostornost interiéru zajišťující pohodlnou jízdu pro cestující i na dlouhé vzdálenosti tak i zavazadlový prostor o objemu 2430 litrů, který ocení jistě rodiny i podnikatelé.
Nemohu se nezmínit od skutečnosti, že vnější otvírání obou předních dveří již při teplotě – 5 stupňů zamrzalo a musel jsem je otvírat zevnitř přes zadní dveře. Bylo to velmi nepříjemné – doufám, že to byla mimořádná závada jen na tomto voze.
Motor a podvozek:
Benzinový motor TSI o zdvihovém objemu 1,4 litru dosahuje výkon 110 kW (150 k) při 5 800 ot/min a maximální točivý moment 220 Nm dosahuje již od 1750 a jeho hodnota neklesá až do 5000 ot./min. Motor ochotně akceleruje již při 1700 ot/min. a spolu se šestistupňovou manuální vhodně odstupňovanou převodovkou mně umožňoval dosahování vyšších průměrných rychlostí.
Díky konstrukčně velmi zdařilému podvozku s posilovačem řízení s proměnlivým účinkem, s elektronickým stabilizačním systémem ESP včetně hydraulického brzdového asistenta, s účinnou brzdovou soustavou ABS a systémy EDS, ASR a MSR jsem projížděl i prudké zatáčky vyšší rychlostí s pocitem jistoty a bezpečí a Sharan držel přesně stopu, téměř se nenakláněl a i při jízdě na nekvalitních silnicích vykazoval komfortní jízdu pro všechny cestující.
Motor i podvozek jsou velmi dobře odhlučněny, hladina hluku v interiéru vozu je velmi nízká.
Jízdní výkony a spotřeba:
Výrobce udává maximální rychlost 197 km/hod., zrychlení z 0 na 100 km za 10,7 sekund a kombinovanou spotřebu pouze 7,2 l na 100 km, kterou jsem během testu vlivem velmi špatných povětrnostních podmínek překročil na 8,2 l na 100 km. Spotřebu ohledem na počasí je nutno hodnotit jako velmi příznivou.
Obsah výbavy Trendline a Highline:
Testovaný Sharan v byl v základním stupni výbavy Trendline, která však obsahuje bohatou sériovou výbavu. Mimo jiné: čelní airbagy řidiče a spolujezdce s možností deaktivace airbagu u spolujezdce, kolenní airbag řidiče, boční airbagy vpředu, hlavové airbagy vpředu i vzadu, elektronický systém ESP s brzdovým asistentem, elektronickou parkovací brzdu, možnost připevnění 3 dětských sedaček Isofix na 2 řadě sedadel, klimatizaci „Climatic“, klimatizovanou přihrádku spolujezdce, rádio RCD 310 s CD-MP3 přehrávačem,8 reproduktorů,, Aux-in zdířku, palubní počítač, Star-Stop systém, rekuperaci kinetické energie při brzdění, kontrolu poklesu tlaku v pneumatikách, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektrické ovládání oken vpředu i vzadu, vnější zpětná zrcátka elektricky nastavitelná a vyhřívaná, asférické zrcátko u řidiče, kotoučové brzdy vpředu i vzadu, posilovač řízení s proměnlivým účinkem, halogenové světlomety s denním svícením, směrová světla v LED technice integrovaná do vnějších zpětných zrcátek, podélný střešní nosič a další prvky výbavy dnes již u většiny modelů této třídy a úrovně běžné.
Nejvyšší stupeň výbavy Highline obsahuje navíc: automatickou regulaci klimatizace, palubní počítač Plus, tempomat, vnitřní zpětné zrcátko s automatickou regulací, dešťový senzor, funkce coming home a leaving home, vyhřívané trysky ostřikovačů předního skla, kola z lehkých slitin, mlhová světla se statickým přisvětlováním do zatáček, tříramenný multifunkční kožený volant, komfortní sportovní sedadla vpředu, vyhřívaná sedadla vpředu atd.
Cena
– Volkswagen Sharanu s benzinovým motorem 1,4 TSI a šestistupňovou manuální převodovkou ve výbavě Trendline je se základní bohatou sériovou výbavou 659 600 Kč. Ve výbavě Highline 771 700 Kč.
Široká škála doplňků, dodávaných na přání, umožní každému majiteli nového Sharanu dovybavit svůj vůz podle jeho požadavků a potřeb. Sharan 1.4 TSI je možné vybavit šestistupňovou převodovkou DSG za příplatek 51 000 Kč.
Volkswagen Sharan s benzinovým motorem 2,0 TSI je dodáván pouze ve výbavě Highline a s převodovkou DSG za cenu 881 300 Kč.
Pro informaci uvádím, že Sharan je dodáván mimo uvedených benzinových motorů i s naftovým motorem 2,0 TDI s výkonem 103 kW/140 k anebo s výkonem 125 kW/170 k. Podle zvoleného motoru je možné volit manuální šestistupňovou nebo šestistupňovou převodovku DSG. Výbava je ve stupni Trendline nebo Highline. Ceny podle zvoleného výkonu TDI motoru, převodovky a stupně výbavy jsou od 765 700 do 957 900 Kč.
Zaváděcí výhodné nabídky:
V rámci zaváděcí nabídky si mohou zákazníci zvolit akční paket „Pohodlí“ pro výbavovou linii Trendline a akční paket „Rozhled“ pro Highline s cenovým zvýhodněním cca 35 %. Součástí obou paketů je Parkpilot. Paket „Pohodlí“ za 12 700 Kč dále obsahuje tempomat a palubní počítač Plus, zatímco paket „Rozhled“ za 31 700 Kč láká na xenonové světlomety a paket „Zrcátka“.
Všechny uvedené ceny jsou včetně DPH.
O cenách zejména vzhledem k různým vyhlašovaným akcím a zvýhodněním doporučuji se informovat u dealerů značky Volkswagen.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií