PROGRAM DODÁVEK NÁHRADNÍCH DÍLŮ „RC30 FOREVER“ PŘICHÁZÍ DO EVROPY

  • Program „RC30 Forever“, který byl v roce 2020 představen v Japonsku, přichází do Evropy
  • Pro legendární model RC30 bude k dispozici přibližně 150 originálních náhradních dílů, které bude možné objednat prostřednictvím sítě dealerů Honda
  • Díly budou vyrobeny s využitím nově zhotovených forem
  • Seznam dílů vznikl na základě setkání zástupců společnosti Honda s členy významných klubů majitelů těchto motocyklů v Japonsku a v Evropě
  • Model VFR750R (RC30) byl poprvé představen v roce 1987 v souladu s homologačními pravidly pro Mistrovství světa superbiků

Po loňském úspěšném představení v Japonsku přináší společnost Honda program originálních náhradních dílů „RC30 Forever“ také do Evropy.

The ‘RC30 Forever’ replacement parts scheme comes to Europe

Program „RC30 Forever“ společnost Honda zahájila po setkáních s členy předních klubů majitelů strojů RC30 v Japonsku a v Evropě, během kterých majitelé vyjádřili přání udržet tyto ikonické stroje na silnicích v co nejlepší kondici a s využitím originálních náhradních dílů Honda. Nejdůležitější součástí programu je zajistit těmto jezdcům bezpečný a spolehlivý zážitek z jízdy.

V rámci programu společnost Honda vyrobí přibližně 150 originálních náhradních dílů pro RC30, které zahrnují motor, podvozek, kapotáž i elektroniku. Tyto díly byly vybrány na základě požadavků majitelů a při výběru byly rovněž zohledněny zkušenosti odborníků z výzkumu a vývoje značky Honda a z jejích výrobních závodů.

Díly bude možné objednat u všech evropských dealerů od května* 2021.

The ‘RC30 Forever’ replacement parts scheme comes to Europe

O programu „RC30 Forever“

Na začátku programu „RC30 Forever“ stála prohlídka archivů týkajících se modelu RC30 z roku 2017, během které bylo zjištěno, že se do současnosti nedochoval žádný z původních dřevěných modelů nebo forem pro RC30. Bylo jasné, že pro uskutečnění takového projektu by byly zapotřebí originální výkresy.  Podobně jako u všech motocyklů vyráběných v té době byla i výroba modelu RC30 založena na 2D ručně kreslených výkresech a na drátových modelech, které sloužily jako základ pro tvorbu modelů a forem. Oproti moderním metodám 3D počítačového modelování a digitálních výkresů tyto ruční výkresy obsahovaly mnohem méně specifických detailů, což reprodukci nových dílů komplikovalo.

Zachované výkresy byly digitalizovány, zvětšeny do měřítka 1:1 a porovnány se stávajícími díly zapůjčenými ze zbývajících strojů RC30 zachovaných v rodině Honda a v jednotlivých klubech, aby byla zajištěna jejich přesnost. I přes tyto snahy se nepodařilo vyplnit všechny mezery v detailech potřebných pro výrobu kvalitních dílů pro tento program. Aby bylo zajištěno, že díly budou tyto přísné standardy splňovat, bylo klíčové zapojit do procesu členy původních týmů, přestože mnoha z nim již bylo přes 60 let. Díky jejich znalostem, zapálení a zkušenostem se projektovému týmu podařilo od počátku vytvořit nové dřevěné modely a šablony.

Právě díky této kombinaci všech důležitých faktorů, jako byly nové digitalizované výkresy a zachované díly, ale i díky dlouhodobým a nekvantifikovatelným faktorům, jako byly zkušenosti vracejících se členů rodiny Honda, se nakonec podařilo tento program v Japonsku úspěšně realizovat.

The ‘RC30 Forever’ replacement parts scheme comes to Europe

VFR750R (RC30)

Legendární model RC30 byl poprvé představen na motosalonu v Tokiu v roce 1987 a do Evropy se poprvé dostal v roce 1988. Limitovaná série přibližně 5 000 kusů vznikla za účelem splnění homologačních pravidel, jež byla podmínkou pro účast v nově vzniklém Mistrovství světa superbiků.

The ‘RC30 Forever’ replacement parts scheme comes to Europe

Stroje RC30, které se ručně montovaly v továrně v Hamamatsu, byly poháněny kapalinou chlazeným motorem V4 s úhlem válců 90°, který disponoval zdvihovým objemem 748 cm3 a nejmodernější závodní technologií té doby – což byl dosud nevídaný přístup. Vývojáři značky Honda v konstrukci stroje v maximální možné míře využili exotické materiály, jako jsou uhlíková vlákna, Kevlar či hořčík. Motor byl vybaven titanovými ojnicemi a třecí spojkou. Kola a brzdy byly opatřeny upevněním umožňujícím jejich rychlou demontáž, zatímco přední i zadní odpružení bylo plně nastavitelné. Stroj byl prominentně vybaven nezaměnitelným jednostranným zavěšením zadního kola Pro-arm, které bylo navrženo pro co nejrychlejší výměnu zadního kola při závodech.

Odkaz modelu RC30 zůstává navždy živý díky vítězstvím Freda Merkela v Mistrovství světa superbiků v letech 1988 a 1989. Dalších vítězství tyto stroje dosáhly v celé řadě národních a mezinárodních závodů, včetně vítězství Isle of Man v rukách známých jezdců, jako byli Joey Dunlop, Carl Fogarty, Steve Hislop a Philip McCallen.

* Zahájení prodeje se může lišit v závislosti na dílu. Aktualizované informace budou k dispozici na webových stránkách Honda. Prodej je omezen skladovou dostupností jednotlivých dílů.

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autocentrum Jan Šmucler
Borská 59, 301 00 - Plzeň-Karlov
800 900 701
plzen@smucler.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda v Milánu představí vizi udržitelnosti

Honda v Milánu představí vizi...

Honda na festivalu Milan Design Week, který se uskuteční ve dnech 16. až 21. dubna, představí svůj rozvíjející se přístup k udržitelnějšímu produktovému designu a poprvé v Evropě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda a GM zahajují výrobu systémů vodíkových palivových článků

Honda a GM zahajují výrobu systémů...

Společnosti GM a Honda zahájily výrobu systémů vodíkových palivových článků ve svém společném podniku Fuel Cell System Manufacturing LLC (FCSM), který je vůbec prvním velkým výrobním...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Plně elektrické SUV Honda e:Ny1 budou pohánět nové jednotky od Vitesco Technologies

Plně elektrické SUV Honda e:Ny1 budou...

Společnost Vitesco Technologies, přední mezinárodní dodavatel moderních pohonných technologií a řešení pro elektrifikaci, bude společnosti Honda dodávat pro nové plně elektrické SUV...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda spustila mohutnou elektrickou ofenzivu

Honda spustila mohutnou elektrickou ofenzivu

Většina automobilek představuje vždy jen jeden nový model s velkým haló. Zcela výjimečně může jít o dva. A pak je tu Honda, která v evropském výzkumném a vývojovém středisku značky v...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda EM1 e: Skútr s baterkou na pronájem

Honda EM1 e: Skútr s baterkou na pronájem

Honda představuje svůj první elektrický skútr – záležitost s ocelovým rámem, výškou sedla 740 mm a celkovou hmotností 95 kg včetně baterie. Model EM1 e: není nic míň než první...