- Program „RC30 Forever“, který byl v roce 2020 představen v Japonsku, přichází do Evropy
- Pro legendární model RC30 bude k dispozici přibližně 150 originálních náhradních dílů, které bude možné objednat prostřednictvím sítě dealerů Honda
- Díly budou vyrobeny s využitím nově zhotovených forem
- Seznam dílů vznikl na základě setkání zástupců společnosti Honda s členy významných klubů majitelů těchto motocyklů v Japonsku a v Evropě
- Model VFR750R (RC30) byl poprvé představen v roce 1987 v souladu s homologačními pravidly pro Mistrovství světa superbiků
Po loňském úspěšném představení v Japonsku přináší společnost Honda program originálních náhradních dílů „RC30 Forever“ také do Evropy.

The ‘RC30 Forever’ replacement parts scheme comes to Europe
Program „RC30 Forever“ společnost Honda zahájila po setkáních s členy předních klubů majitelů strojů RC30 v Japonsku a v Evropě, během kterých majitelé vyjádřili přání udržet tyto ikonické stroje na silnicích v co nejlepší kondici a s využitím originálních náhradních dílů Honda. Nejdůležitější součástí programu je zajistit těmto jezdcům bezpečný a spolehlivý zážitek z jízdy.
V rámci programu společnost Honda vyrobí přibližně 150 originálních náhradních dílů pro RC30, které zahrnují motor, podvozek, kapotáž i elektroniku. Tyto díly byly vybrány na základě požadavků majitelů a při výběru byly rovněž zohledněny zkušenosti odborníků z výzkumu a vývoje značky Honda a z jejích výrobních závodů.
Díly bude možné objednat u všech evropských dealerů od května* 2021.

The ‘RC30 Forever’ replacement parts scheme comes to Europe
O programu „RC30 Forever“
Na začátku programu „RC30 Forever“ stála prohlídka archivů týkajících se modelu RC30 z roku 2017, během které bylo zjištěno, že se do současnosti nedochoval žádný z původních dřevěných modelů nebo forem pro RC30. Bylo jasné, že pro uskutečnění takového projektu by byly zapotřebí originální výkresy. Podobně jako u všech motocyklů vyráběných v té době byla i výroba modelu RC30 založena na 2D ručně kreslených výkresech a na drátových modelech, které sloužily jako základ pro tvorbu modelů a forem. Oproti moderním metodám 3D počítačového modelování a digitálních výkresů tyto ruční výkresy obsahovaly mnohem méně specifických detailů, což reprodukci nových dílů komplikovalo.
Zachované výkresy byly digitalizovány, zvětšeny do měřítka 1:1 a porovnány se stávajícími díly zapůjčenými ze zbývajících strojů RC30 zachovaných v rodině Honda a v jednotlivých klubech, aby byla zajištěna jejich přesnost. I přes tyto snahy se nepodařilo vyplnit všechny mezery v detailech potřebných pro výrobu kvalitních dílů pro tento program. Aby bylo zajištěno, že díly budou tyto přísné standardy splňovat, bylo klíčové zapojit do procesu členy původních týmů, přestože mnoha z nim již bylo přes 60 let. Díky jejich znalostem, zapálení a zkušenostem se projektovému týmu podařilo od počátku vytvořit nové dřevěné modely a šablony.
Právě díky této kombinaci všech důležitých faktorů, jako byly nové digitalizované výkresy a zachované díly, ale i díky dlouhodobým a nekvantifikovatelným faktorům, jako byly zkušenosti vracejících se členů rodiny Honda, se nakonec podařilo tento program v Japonsku úspěšně realizovat.

The ‘RC30 Forever’ replacement parts scheme comes to Europe
VFR750R (RC30)
Legendární model RC30 byl poprvé představen na motosalonu v Tokiu v roce 1987 a do Evropy se poprvé dostal v roce 1988. Limitovaná série přibližně 5 000 kusů vznikla za účelem splnění homologačních pravidel, jež byla podmínkou pro účast v nově vzniklém Mistrovství světa superbiků.

The ‘RC30 Forever’ replacement parts scheme comes to Europe
Stroje RC30, které se ručně montovaly v továrně v Hamamatsu, byly poháněny kapalinou chlazeným motorem V4 s úhlem válců 90°, který disponoval zdvihovým objemem 748 cm3 a nejmodernější závodní technologií té doby – což byl dosud nevídaný přístup. Vývojáři značky Honda v konstrukci stroje v maximální možné míře využili exotické materiály, jako jsou uhlíková vlákna, Kevlar či hořčík. Motor byl vybaven titanovými ojnicemi a třecí spojkou. Kola a brzdy byly opatřeny upevněním umožňujícím jejich rychlou demontáž, zatímco přední i zadní odpružení bylo plně nastavitelné. Stroj byl prominentně vybaven nezaměnitelným jednostranným zavěšením zadního kola Pro-arm, které bylo navrženo pro co nejrychlejší výměnu zadního kola při závodech.
Odkaz modelu RC30 zůstává navždy živý díky vítězstvím Freda Merkela v Mistrovství světa superbiků v letech 1988 a 1989. Dalších vítězství tyto stroje dosáhly v celé řadě národních a mezinárodních závodů, včetně vítězství Isle of Man v rukách známých jezdců, jako byli Joey Dunlop, Carl Fogarty, Steve Hislop a Philip McCallen.
* Zahájení prodeje se může lišit v závislosti na dílu. Aktualizované informace budou k dispozici na webových stránkách Honda. Prodej je omezen skladovou dostupností jednotlivých dílů.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
KIA Czech za dobu své existence na českém trhu prodala téměř 70 000 vozů.
Kia Motors Corporation – výrobce kvalitních automobilů pro všechny mladé duchem.