Peugeot Partner je přes svou víceúčelovost a větší výšku elegantní vůz. Na první pohled je patrné, že jeho karoserie nevznikla přestavbou osobního vozu, ale že byla řešena jako celek. Splývající přední kapota s rozměrnými světlomety a celkové zaoblené tvary karoserie dodávají tomuto vozu líbivý vzhled. Při usednutí za volant jsem velmi kladně ocenil prostornost tohoto vozu a pohodlných pět sedadel pro cestující, kteří mají dostatek prostoru pro nohy, přestože délka jeho karoserie 410 cm je pouze o 29 cm delší nežŠkody Felicie a šířka 172 cm dokonce pouze o 9 cm více než Felicie. Výška karoserie (180 cm) umožnila konstruktérům poskytnou všem cestujícím i vyšší postavy dostatek prostoru nad hlavou a vzhledem k vyššímu posezu řidiči velmi dobrý rozhled na silnici. Nastupování do vozu je pohodlné i pro cestující vzadu vzhledem k bočním posuvným dveřím na pravé straně.Velký prostor pro zavazadla se dá podstatně zvětšit sklopením druhé řady sedadel. Výška podlahy zavazadlového prostoru je pouze 57 cm, což umožňuje pohodlné nakládání. Díky většímu rozchodu kol lze do nákladového prostoru naložit i náklad na europaletě.
Palubní deska je ergonomicky řešena, všechny přístroje jsou dobře čitelné a ovládače jsou vhodně umístěny v dosahu řidiče. Levé vnější zrcátko má mechanické ovládání, zatím co pravé elektrické. Toto řešení pokládám za velmi dobré, mechanické seřízení zrcátka na straně řidiče mě nedělalo potíže a elektrickéseřízení na pravé straně je samozřejmě pohodlné a řekl bych skoro nutné. Odkládacích prostorů je ve voze dostatek vhodně promyšlených ke svému účelu.
Testovaný vůz modelu Peugeot Partner CombispacePack má bohatou základní výbavu: mimo jiné posilovač řízení, výškově nastavitelný volant, imobilizér, airbag pro řidiče, přední okna elektricky ovládaná, výklopná zadní okna, tónovaná skla, zadní vyhřívané sklo se stěračem a kryt zavazadlového prostoru.
Testovaný vůz měl osvědčený peugeotský čtyřválcový naftový motor 1,9 l s maximálním výkonem 70 k při 4 600 ot/min. Nejvyšší točivý moment 125 Nm dosahuje tento motor při 2 500 ot/min. Díky velmi dobře odhlučněného motoru je jeho chod uvnitř karoserie až překvapivě tichý a příjemný vzhledem k jeho hlubokému a souvislému tónu. Motor dobře akceleruje již od 2 000 ot/min, tj. na čtyřku od 57 km/hod. a na pětku od 73 km/hod. Na dálnici při 130 km rychlosti má motor 3 500ot/min a „spokojeně si brouká“, protože do nejvyšších otáček 4 600 mu ještě hodně zbývá. Řazení rychlostí je přesné a lehké. Brzdy s posilovačem ani při delším brždění neztrácí na účinnosti. Ve městě jsem velmi ocenil posilovač řízení, zvláště při zaparkovávání.
Podvozek s převzatými konstrukčními prvky z Peugeota 306 mě umožňoval bezpečnou jízdu zatáčkami i při vyšších rychlostech, vůz se choval neutrálně bez nadměrného naklánění a i jeho pérování se mi jevilo shodné s odpovídajícími osobními modely Peugeotů.
V průběhu testu jsem dosáhl průměrné spotřeby nafty pouze 5,7 l/100 km, při čemž jsem ujel asi polovinu km ve městě. Musím ale uvést, že jsem jezdil většinou sám a bez nákladu a zbytečně jsem prudce neakceleroval, protože když jsem vůz přebíral, měl najeto jen necelých 50 km a myslím si, že by alespoň do ujetých 1 500 km motor zasluhoval trochu zvýšeného ohledu.
Peugeot Partner je dodáván ve všech provedeních též s benzinovým motorem 1,4 l s výkonem 75 k, model Furgon 170C pak ještě navíc s benzinovým motorem 1,1 l s výkonem 60 k.
Cena testovaného vozu s bohatou výbavou již v základním vybavení je 469 900 Kč i s DPH. (Pokud by byl homologován, aby mohl podnikatel dostat zpět DPH, pak by jeho cena bez DPH po zaplacení úprav a homologace byla s naftovým motorem413 tisíc Kč, s benzinovým 1,4 l cca 388 tisíc Kč.)
Nejlevnější Furgon 170C s benzinovým motorem 1,1 l se základním vybavení stojí 299 918 Kč, s motorem 1,4 l je za 324 918 Kč a s naftovým motorem 1,9D za 359 918 Kč. Uvedené ceny jsou bez DPH.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií