Problémy se v průběhu druhé etapy Mexické rallye nevyhnuly oběma jezdcům týmu Peugeot. Ani Marcus Grönholm, ani Harri Rovanperä se však nevzdávají a bojují dále. Marcus zakončil druhý den, po problémech s posilovačem řízení, na šestém místě. Harriho vozu se zlomila během třetí sobotní rychlostní zkoušky páka řízení a velká ztráta ho odsunula až na 16. příčku.
Druhá etapa zahrnovala šest měřených úseků rozdělených na dvě skupiny po třech. Na hrubých a kamenitých horských tratích vládlo horko a sucho. Marcus odstartoval den s odhodláním dostat se do vedení, ale po dvanácti kilometrech první rychlostní zkoušky cítil, že posilovač řízení jeho vozu selhává. Dalších 70 měřených kilometrů musel absolvovat bez něj. Propadl se na šesté místo a v dalším postupu vpřed mu zabránilo selhání hydrauliky jeho vozu před posledním měřeným úsekem dne.
Marcus říká: „Bylo frustrující, potýkat se s těmito problémy, protože jinak bychom určitě bojovali o vedení. Musíme všichni tvrdě pracovat na tom, aby se takováto selhání neopakovala. Dopoledne bylo pro mě náročné a ruce mám z toho celé bolavé. Odpoledne bylo lepší, dokud nám na přejezdu před poslední ‚erzetou‘ neselhala hydraulika. Neměli jsme tlak v diferenciálech a navíc jsem musel řadit ručně. Zítra už to může být jenom lepší!“
Harri začínal den na velmi dobré, páté pozici. Na třetí rychlostní zkoušce se ale u jeho 307 WRC zlomila páka řízení. Harri musel zastavit a podle instrukcí svých inženýrů se pokusil problém odstranit, což ho ale stálo 16 minut. Odpoledne již absolvoval bez problémů a během posledního dne se bude snažit získat co nejvíce zkušeností s novým vozem.
Harri řekl: „Byla to velká smůla. Tyč řízení se zlomila bez předchozího varování v pravotočivé zatáčce. Šestnáct minut je velká ztráta, takže teď už to bude jenom o získávání zkušeností s novým vozem pro příští soutěže. Pár věcí už jsme si ale otestovali. Když nejsou žádné technické problémy, auto se chová velmi dobře. Myslím, že jsme i tak dokázali, že máme na boj o nejvyšší příčky.“
Nedělní, finálovou etapu tvoří opět šest rychlostních zkoušek rozdělených do dvou skupin po třech. První vůz vyráží z Leonu v 6:30 a vítěz je na cílové rampě očekáván ve 14:30.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií