PEUGEOT 408: Dynamicky půvabný, nečekaně inovativní, milionově hybridní…

Celá desetiletí zaběhlých fádních křivek automobilismu začínají osvěžovat dynamické a neokoukané fastbacky. Pár jich už je: Ford Mustang Mach-E, Citroën C5 X, Subaru Solterra, Hyundai Fastback. A teď k nim přibyla konkurence vpravdě lví…

foto: Peugeot

Peugeot už před dvěma měsíci představil nový model 408 – v historii značky i na současném trhu jeden z prvních svého druhu s novou siluetu fastbacku na samotném vrcholu segmentu C.

Je extrémně překvapivý, nečekaně půvabný, jízdně dynamický. Vyčnívá z modelové řady značky snad ve všech směrech. A teď známe i jeho cenu.

Trh a zákazníci

Peugeot se 408 doplňuje svou nabídku ve vysoce strategickém segmentu C. Nová 408 odráží hodnoty a zájmy zákazníků, kteří jdou s dobou: jsou dynamičtí a vyžadují vysokou úroveň konektivity. Záleží jim na energetické transformaci, zároveň hledají novinky, oceňují kreativitu a odvahu zavádět inovativní řešení.

Předpokládá se, že mezi zákazníky nového Peugeotu 408 budou převažovat páry – většinou aktivní, bezdětné nebo s dětmi. U těchto klientů se očekává, že budou vůz využívat k osobním i pracovním účelům. Vybírají-li vůz, zohledňují nepřeberné množství potřeb a preferencí, které se někdy vzájemně doplňují. Někteří se chtějí posunout v rámci segmentu C výš a koupit si prostornější vůz. Jiní chtějí originálnější a inovativnější siluetu, než nabízí kompaktní SUV, které považují za příliš běžné, příliš okoukané nebo příliš rodinné. A někteří prostě jen preferují vzhled velkého vozu. Všichni však hledají čas strávený kvalitní jízdou. To všechno 408 nabízí.

foto: Peugeot

Půvab dynamického a inovativního fastbacku

Model 408 se opírá o specifickou architekturu exteriéru. Vůz vychází z verze platformy EMP2 (Efficient Modular Platform), která je schopná pojmout motor s jakýmkoliv zdrojem energie. Má dlouhý rozvor 278,70 cm, který poskytuje velkorysý prostor na zadních sedadlech. Celková délka vozu je 469 cm a šířka se sklopenými zrcátky 185,9 cm.

Výrazným znakem identity 408 je maska chladiče, v jejímž středu je umístěn nový znak Peugeot. Za ním se skrývá radar, jenž předává informace celé řadě asistenčních systémů řízení. Maska má stejný barevný odstín jako karoserie. Díky barevnému zpracování se maska opticky prolíná s celkovým objemem nárazníku, což je znakem generační změny a elektrifikace řady Peugeot. Pro grafický motiv přední části jsou charakteristické velké ozdobné černé mřížky sání, které vizuálně zdůrazňují její šířku a robustnost. Obklopují a chrání přední světla ve tvaru tesáků, neboť se připojují k černým ochranným prvkům obepínajícím karoserii, a díky kontrastu zlepšují viditelnost světelného podpisu.

Profil nového vozu Peugeot 408 se vyznačuje promyšleným rozdělením černých a lakovaných částí. Siluetu vozu toto rozdělení zjemňuje a dodává jí dynamiku. Profil vozu zdůrazňuje také velkorysost prostoru pro cestující, zejména v designu bočních oken, která podtrhují tvar fastbacku.

Zadní část střechy je z hlediska aerodynamiky obzvláště významnou oblastí. Proudění vzduchu je optimalizováno a usměrňováno dvěma prvky připomínající svým tvarem uši kočkovité šelmy. Vytvářejí optimální aerodynamický koridor směrem ke spoileru víka zavazadlového prostoru. Tyto dva hranaté přídavné díly jsou vysoce účinné a zároveň jsou výraznými prvky stylu nového Peugeotu 408.

foto: Peugeot

Dokonalost v efektivitě: karoserie a motory

Ústředním tématem úsilí konstruktérů po celou dobu návrhu a vývoje nové 408 byla ekologická účinnost, tedy snaha o snížení spotřeby a emisí CO₂. Aerodynamice, jakožto faktoru s dopadem na energetickou bilanci, byla věnována mimořádná pozornost. Nárazník, víko zavazadlového prostoru, difuzor, sloupky karoserie, zrcátka, ochrana spodní části…, všechny díly karoserie byly optimalizovány díky úzké spolupráci designérů a aerodynamických inženýrů. Tato spolupráce odráží pracovní disciplínu nastavenou týmy designérů a inženýrů při tvorbě vozu Hypercar 9X8. K vyšší aerodynamické účinnosti přispívá rovněž design kol, který ovlivňuje i celkový výkon vozu.

Pro zlepšení vibračního komfortu byla tuhost karoserie optimalizována díky lepení konstrukčních prvků. Více než kdy jindy je potěšení z jízdy zapsáno přímo v genech nového modelu Peugeot 408. Výsledkem je příkladná jízdní stabilita, špičkový jízdní komfort, vynikající potěšení z jízdy a vzhledem k poloměru otáčení 11,18 m i dokonalá ovladatelnost ve městě.

Nový Peugeot 408 je vybaven 17 až 20palcovými pneumatikami. Ty patří do kategorie A, aby bylo dosaženo nízkého valivého odporu a s ním spojené vysoké účinnosti, ovšem současně aby byly zachovány dokonalé jízdní vlastnosti vozu.

Motory a cena

Nový Peugeot 408 nabízí dva plug-in hybridní motory: Plug-in hybrid 225 e-EAT8 s pohonem předních kol je kombinací motoru PureTech o výkonu 180 k (132 kW) a elektromotoru o výkonu 81 kW. Slabší plug-in hybrid 180 e-EAT8 kombinuje elektromotor s jednotkou PureTech o výkonu 150 k (110 kW).

Lithium-iontová baterie obou plug-in hybridů má kapacitu 12,4 kWh a výkon 102 kW. K dispozici jsou dva typy palubních jednofázových nabíječek: standardní o výkonu 3,7 kW a příplatková o výkonu 7,4 kW.

K dispozici je také čistě spalovací motor, a to benzínový tříválec PureTech 1.2 o výkonu 130 k, který splňuje nejnovější emisní předpisy Euro 6.4. Je kombinován s osmistupňovou automatickou převodovkou EAT8 a systémem Start & Stop.

Všechny pohony nového Peugeotu 408 jsou spojeny s osmistupňovou automatickou převodovkou, která je zárukou komfortu a efektivity.

Dieselový motor není v modelové řadě 408 nabízen, nicméně v budoucnu bude paleta pohonů rozšířena o 100% elektrickou verzi.

Nejlevnější benzinová varianta začíná na částce 830 000 korun, nejlevnější plug-in hybrid se dostal pod 1,1 milionu korun.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

Kontakt:
ARAVER CZ s.r.o.
Na Zerzavici 1946, 686 01 - Uherské Hradiště
572 433 315
dostalek.jiri@araver.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Peugeot 208: Mini-ikona v novém

Nový Peugeot 208: Mini-ikona v novém

Peugeot 208, ikonický drobek a nejprodávanější vůz v Evropě v roce 2022, dostal nový outfit. Modernizací se stává ještě neodolatelnějším, zejména pak jeho elektrická verze E-208, která...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - NOVÝ PEUGEOT 5008: Sedmimístné SUV pro cestování první třídou

NOVÝ PEUGEOT 5008: Sedmimístné SUV pro...

Už za pár měsíců dorazí na evropské trhy jako postrach konkurence. Jako inovativní záležitost nastavující v segmentu C-SUV tak trochu nová měřítka. Nový Peugeot E-5008 se stane jediným...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Peugeot 3008 SUV fastback už má českou cenu

Nový Peugeot 3008 SUV fastback už má...

Už příští rok bude mít Peugeot nejširší nabídku elektromobilů ze všech evropských mainstreamových výrobců automobilů. Velký krok k této metě udělal tím, když nahradil svůj bestseller...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Peugeot i-Cockpit vyfasuje umělou inteligenci ChatGPT

Peugeot i-Cockpit vyfasuje umělou...

Peugeot je jedním z prvních výrobců automobilů, který poskytl svým zákazníkům umělou inteligenci ChatGPT . Tento chatbot je začleněný do systému i-Cockpit® a aktivuje se zde prostřednictvím...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Z letošní Green Rally si Peugeot potřetí v řadě odvezl zlatý pohár

Z letošní Green Rally si Peugeot...

V rámci Barum Czech Rally Zlín se už šestým rokem odehrála doprovodná soutěž Green Rally pro vozy s elektrickým a hybridním pohonem. Tato ecoRally sice není zařazena do národního...