Při čelním pohledu vás zaujmou protáhlé světlomety zabíhající šikmo vzhůru až do jedné třetiny krytu motoru. Zadní části vozu dominují svítilny, které jsou dobře viditelné i z boku. Mlhové světlo umístěné v dolní partii zadního nárazníku, však i při drobné kolizi může vzít za své. Tomu, kdo má cit pro krásu, se musí ladné linie karoserie typu hatchback opravdu líbit. Dávají vozu mladistvý, sportovní střih. Potvrdila to v plné míře i naše testovací jízda, během níž jsme se setkávali s pohledy plnými zájmu a obdivu. Usednete-li za volant Peugeotu 206 nebo na sedadlo spolujezdce, nabudete dojmu, že se nacházíte v mnohem větším, robustnějším automobilu, než tomu veskutečnosti je. Zásluhu na tom má především hluboká palubní deska, jejíž stylistické řešení odpovídá moderní koncepci vozu. Přístroje jsou přehledně uspořádané a veškeré ovládací prvky má řidič pěkně při ruce. Zmínce o zdánlivé robustnosti odpovídá i prostor na předních sedadlech, na zadních nemůžete odvozutéto kategorie čekat zázraky. Přesto se i zde cestující cítí pohodlně a díky bohatě prosklené ploše mají z automobilu dokonalý výhled. Peugeot 206 má ve svém interiéru řadu užitečných maličkostí, které jej činí daleko přitažlivějším. Vezměme třeba prostor pod výklopným zvedákem sedadla spolujezdce, kam se vejde spousta věcí, které není radno nechávat zbytečně na očích.
Konstruktéři dvěstěšestky si opravdu dali práci se zajištěním bezpečnosti posádky, což je další z předností této novinky na evropském trhu. Pásy s pyrotechnickými předpínači na předních sedadlech budou vyhovovat i těm, kteří se cítí tímto standardním bezpečnostním systémem jaksi omezováni. Jsou totiž vybaveny pyrotechnickým navíječem s omezovačem tlaku pásu na tělo cestujícího. Airbag u řidiče
je v základní výbavě u všech verzí. Do luxusnějších jsou montovány stabilně i u spolujezdce a při neobsazeném sedadle je možno airbag, po otočení příslušným klíčkem v palubní desce, dočasně odpojit. Pro utlumení bočního nárazu jsou ve dveřích, vedle dnes už běžných výztuh, výplně z vstřikovaného polypropylénu. Na přání mohou být v nejnovějším Peugeotu instalovány i boční airbagy.
Jaké však jsme měli s tímto vozem vlastní zkušenosti? Veskrze kladné. Náš testovací automobil byl vybaven nejsilnějším benzinovým motorem, jaký je na tuzemském trhu současně k dispozici, jehož objem je1400 ccm. Je to asi nejoptimálnější pohonná jednotka pro takový vůz, i když se počítá i s dovozem silnější šestnáctistovky. Čtrnáctistovkový motor mu dává slušné zrychlení, ovšem na co je třeba dávat pozor, a týká se to i těch, kteří za dvěstěšestkou jedou, jsou opravdu perfektní brzdy. Další z jeho předností je podvozek, který vyniká stabilitou a dobře vede vůz při průjezdu zatáčkou.
Dílenskému zpracování francouzské novinky nelze nic vytknout a svědčí to o tom, jakou pozornost výrobce této stránce věnuje. Peugeot 206, který je k nám dodáván v tří a pětidvéřové verzi, je vůz skutečně zajímavý a přitažlivý. Vozy se lvem ve znaku mají mezi našimi motoristy dobrý zvuk pro svou spolehlivost a užitné vlastnosti. Nepochybujeme tedy o tom, že se spoustou z nich se velice rychle spřátelí.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií