Odkaz na úspěchy závodního vozu R8 LMS: Audi R8 green hell

  • Závodní vůz od roku 2012 pětkrát zvítězil ve 24h závodě na Nürburgringu
  • Speciální edice je vzpomínkou na legendární vítězství v „Zeleném pekle“
  • Lak karoserie v odstínu zelená Tioman, čalounění interiéru Alcantarou a exkluzivní kontrastní prošívání
  • Atmosféricky plněný motor V10 s výkonem 620 k, z nuly na 100 km/h za 3,1 sekundy

Závodní vůz Audi R8 LMS dosáhl od roku 2012 pěti celkových vítězství ve 24h závodě na Nürburgringu. „Čtyřiadvacetihodinovka“ v tzv. „Zeleném pekle“ je považována za jeden z nejnáročnějších a nejpopulárnějších vytrvalostních závodů na světě. Společnost Audi Sport GmbH připomíná u příležitosti letošního závodu na Nürburgringu mimořádné úspěchy limitovanou speciální edicí silničního supersportovního vozu – R8 green hell (kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km: 13,0; kombinované emise CO2 v g/km: 299 – 297*). Audi R8 green hell se dostane i k zákazníkům do České republiky.


„Reprezentuje nejvyšší výkony – v sériové výrobě i motoristickém sportu,“ říká Julius Seebach, jednatel společnosti Audi Sport GmbH. „Silniční supersportovní model R8 sdílí se závodním vozem R8 LMS jeden koncept a jejich vývoj probíhal společně. Polovina jejich dílů je identická. Speciální edice R8 green hell dává najevo blízkost k motoristickému sportu a současně je vzpomínkou na naše legendární vítězství na Nürburgringu.“

Těsná spojitost mezi silničním supersportovním modelem a závodním vozem bude zřejmá i v letošním 24h závodě na Nürburgringu. Závodní vůz kategorie GT3 v barvách týmu Audi Sport Team Phoenix se startovním číslem 1 a tmavě zelenými fóliemi na karoserii se podobá modelu R8 green hell. Za volantem vozu R8 LMS se bude střídat sestava jezdců Nico Müller/Frank Stippler/Dries Vanthoor/Frédéric Vervisch (CH/D/B/B). Každý z těchto čtyř jezdců značky Audi zvítězil v tomto závodě minimálně jednou. Mimořádně blízký vztah k modelu R8 má především dvojnásobný vítěz Frank Stippler, který patří mezi nejlepší znalce „Zeleného pekla“. Zatím poslední vítězství slavil se závodním vozem kategorie GT3 ve 24h závodě na Nürburgringu v roce 2019. Stippler byl již u testů první generace závodního vozu Audi R8 LMS, která debutovala v roce 2009. Kromě svých jezdeckých dovedností přispěl také svým inženýrským know-how. Od té doby je neodmyslitelnou součástí vývoje závodních vozů pro soukromé týmy, ale podílí se také na vývoji sportovních silničních modelů.

Exkluzivní vzhled: zelená Tioman a matně černé fólie

Speciální edice Audi R8 green hell je globálně limitována na 50 očíslovaných exemplářů. Cena v Německu byla stanovena na 233.949,59 eur. Její exkluzivní postavení je patrné na první pohled. Sériově dodávaný lak karoserie v tmavě zeleném odstínu Tioman odkazuje na „Zelené peklo“. Na přání si mohou zákazníci zvolit také barvy bílá ibis, šedá Daytona nebo černá Mythos. Přední kapota, střešní A sloupky, střecha a záď mají na částech svého povrchu matně černou fólii ve stylu závodních vozů. Vozidla zákazníků budou mít na dveřích velké, matně průsvitné číslice, označující pořadí v rámci edice a připomínající startovní číslo. Na bočním panelu za dveřmi a na předním okně je leskle černé logo „GREEN HELL R8“. Paket matně černých stylistických prvků zvýrazňuje příď, boční prahy a difuzor. Stejný odstín odlišuje také boční panely za dveřmi, kryty vnějších zpětných zrcátek a zadní spoiler. Matně černé jsou rovněž plochy na 20“ kolech v dynamickém designu s pěti dvojitými paprsky. Jejich nápadný design završují červené detaily na ráfcích.

Řidič nalezne oporu ve skořepinovém sedadle s lehkou konstrukcí. Prostřední části sedacích ploch jsou čalouněny Alcantarou. Stejný materiál se nachází také na věnci volantu s červeným označením v poloze 12 h, na cloně nad displejem digitálního panelu přístrojů, na loketních opěrkách ve výplních dveří, na čalouněných plochách pro ochranu kolen a na středové loketní opěrce. Téměř všechny tyto části zdobí kontrastní prošívání v modrozeleném odstínu „Kailashfern“. Také „monoposto“ – velký oblouk kolem prostoru pro cestující –, přístrojová deska, madla dveří, horní část výplní dveří a podlahové rohože s červeným lemováním mají kontrastní prošívání v této barvě. Podlahové rohože jsou navíc opatřeny logem „GREEN HELL R8“.

Mimořádná jízdní dynamika: atmosféricky plněný motor V10 s výkonem 620 k

Základem speciální edice R8 green hell je Audi R8 V10 performance quattro s karoserií kupé. Atmosféricky plněný motor V10 s nezaměnitelným zvukem poskytuje nejvyšší výkon 456 kW (620 k) (kombinovaná spotřeba paliva v l/100 km: 13,0; kombinované emise CO2 v g/km: 299 – 297*). Hnací síla je přenášena prostřednictvím sedmistupňové převodovky S tronic na všechna kola. Supersportovní vůz katapultuje z nuly na 100 km/h za 3,1 sekundy a umožňuje další akceleraci až do nejvyšší rychlosti 331 km/h. Pohon všech kol quattro, který v případě potřeby rozděluje točivý moment mezi nápravy zcela variabilně, je přizpůsoben uspořádání s motorem uloženým uprostřed. Mechanická uzávěrka diferenciálu zadní nápravy zvyšuje jízdní dynamiku a trakci.

Karoserie s prostorovým rámem ASF (Audi Space Frame) je vyrobena z hliníku a uhlíkových kompozitů. Podlaha supersportovního vozu včetně spojovacího hřídele je téměř kompletně zakryta rovnými panely. V přední části vedou vzduch do podběhů kol dva malé difuzory, které slouží také k chlazení brzd. Před zadní nápravou jsou do spodního ochranného panelu integrovány otvory pro vzduchové kanály NACA, které přivádějí chladicí vzduch k motoru a převodovce S tronic. Široký difuzor pod zádí zpomaluje zrychlené proudění vzduchu pod zádí na rychlost okolního vzduchu, aniž by docházelo k silným turbulencím. Proudění je díky tomu harmoničtější, čímž se zvyšuje přítlak. Kola jsou stejně jako u závodní verze zavěšena na dvojicích příčných trojúhelníkových ramen. Brzdové kotouče jsou vyrobeny z keramického materiálu vyztuženého uhlíkovými vlákny. Systém Audi drive select zahrnuje režim Performance, v němž si řidič může příslušným tlačítkem na volantu ve třech stupních přizpůsobit nejdůležitější parametry jízdní dynamiky adhezi vozovky.

Výroba: nepřetržitý transfer technologií

Audi R8 green hell se vyrábí v manufaktuře „Böllinger Höfe“ nedaleko výrobního závodu Audi Neckarsulm. Extrémně velký důraz je kladen na flexibilitu výroby. V karosárně vyrábějí zaměstnanci souběžně se sériovými vozy také prostorové rámy Audi Space Frame pro závodní vozy Audi R8 LMS. Dochází tak k nepřetržitému transferu technologií z motoristického sportu. Zaměstnanci disponují díky komplexním pracovním procesům také vysokou úrovní kvalifikace.

Úspěšný příběh: Audi R8 LMS ve 24h závodě na Nürburgringu

Audi R8 LMS pro kategorii GT3 píše od roku 2009 historii zákaznického motoristického sportu, a to především na Nürburgringu. V prvních třech letech 2009 až 2011 zvítězil závodní vůz ve 24h závodě na Nürburgringu vždy v rámci třídy GT3. V letech 2012, 2014, 2015, 2017 a 2019 dominoval dokonce celkovému hodnocení. Značka Audi se tak stala v této epoše nejúspěšnějším výrobcem vozů GT3 v Zeleném pekle. Závodní vůz, odvozený ze sériově vyráběného modelu, dosáhl do dnešního dne 13 celkových vítězství ve 24h závodech na celém světě – v Dubaji, Spa, Zolderu a na Nürburgringu. Model podává přesvědčivé výkony také v mnoha dalších závodních seriálech. Od roku 2009 získaly dvě generace závodního vozu Audi R8 LMS na celém světě 75 mistrovských titulů v hodnocení jezdců a 96 vítězství v dalších hodnoceních příslušných mistrovství.

Rodina závodních vozů R8 má tři členy. V jejich čele stojí R8 LMS GT3. Od roku 2017 jezdí na závodních okruzích také závodní vozy R8 LMS GT4, jejichž technika má výrazně blíž k sériově vyráběným modelům. Tato verze má ve své úspěšné globální bilanci již 18 mistrovských titulů. Závodní vůz, který je vstupem do kategorie GT, se od sezony 2020 dodává v modernizované podobě. Od konce roku 2019 nabízí Audi Sport customer racing také závodní vozy R8 LMS GT2. S 640 k nejvýkonnější závodní vůz v portfoliu oslovuje především „džentlmenské jezdce“.

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Největší obchodní dům

automobilů v ČR

 

Motto AUTO JAROV zní: „Prodejem naše služby nekončí...”

Kontakt:
AUTO JAROV, s.r.o.
130 00 Praha 3, Osiková 2
251 002 111
autojarov@autojarov.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Komfortní i hbité – SUV Audi jsou mistry rychlých převleků díky technologii eAWS

Komfortní i hbité – SUV Audi jsou...

Systém se dodává pro čtyři vrcholné modely řady Q  Nastavitelné příčné zkrutné stabilizátory minimalizují boční náklon karoserie Nadšení zákazníků dokládá vysoká poptávka ...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Audi quattro stanovuje měřítka i v éře elektrické mobility

Audi quattro stanovuje měřítka i v...

Zcela nové uspořádání pohonu quattro pro elektricky poháněné modely Optimalizované rozdělování hnací síly mezi nápravy i mezi jednotlivá kola Výhody: variabilní, dynamický, precizní a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Více sportovnosti, více síly, více potěšení z jízdy: Audi S3 Sportback a S3 Limuzína

Více sportovnosti, více síly, více...

Silný motor 2.0 TFSI s výkonem 228 kW (310 k) a točivým momentem 400 N.m  Sedmistupňová převodovka S tronic, specifický sportovní podvozek S a pohon quattro v sériové výbavě Interiér...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Souhra hardwaru a softwaru: Od klasického mechanického systému k plně integrované řídící jednotce

Souhra hardwaru a softwaru: Od klasického...

Značka Audi způsobila přesně před 40 lety revoluci v automobilovém světě. Trvalý pohon všech kol quattro, představený v roce 1980, znamenal nový přístup k podvozkové technice. Quattro je...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Audi, průkopník vyspělé osvětlovací techniky, přináší novou generaci technologie OLED

Audi, průkopník vyspělé osvětlovací...

Digitální diody OLED jsou poprvé k dispozici pro model Audi Q5 Nové designy zadních svítilen díky rozšířeným možnostem segmentace Výhody: homogennější, hospodárnější, kompaktnější,...