Na fotografiích řada Transportérů od T1 až po poslední nový Multivan:



Jen těžko by šlo najít v automobilové historii podobnou modelovou řadu, která se stala doslova legendou, jako se to podařilo lehkých užitkovým vozům Volkswagen Transporter. První Transporter vyjel v roce 1950 a záhy se stal nedílnou součástí toho, čemu se s odstupem let říká „německý hospodářský zázrak“.
Extrémně spolehlivý, robustní, hospodárný a provozně nenáročný užitkový voz pomáhal ve všech sférách ekonomiky. Po 53 letech nastupující model Transporter páté generace lze po technické stránce už jen těžko porovnávat s jeho slavným prapředkem. Transporter v průběhu desetiletí dospíval, zvětšoval se a díky vyspělým technologiím byl schopný vyrovnat se se stále náročnějšími úkoly.

Nový Volkswagen Transporter poslední generace je v mnoha ohledech výjimečným a nezaměnitelným modelem v celém svém segmentu lehkých užitkových vozů. Jestliže už v případě modelů předchozí generace se hovořilo o bezpočtu verzí a provedení, nový Transporter přidává do modelové škály ještě další varianty – vůbec poprvé se v nabídce objeví tři různé výšky střechy a novinkou je i komfortní verze Shuttle, určená pro pohodlnou přepravu osob.
Design Transporteru je elegantní a zároveň maximálně funkční. V základní verzi celkem 489 cm dlouhý, 191 cm široký a 196 cm vysoký vůz je charakteristický velkými rovnými plochami své téměř pravoúhlé skříně, což jasně naznačuje mimořádně velký vnitřní prostor.
Zákazníci budou moci vedle základního provedení s rozvorem 300 cm volit také model s rozvorem prodlouženým na 340 cm. Ložná plocha těchto verzí, krytá odolným plechem, je dlouhá 254, resp. 294 cm. Vnitřní výška skříně činí – podle provedení střechy – 139 cm/164 cm/195 cm. Objem nákladového prostoru se pohybuje od 5,9 m3 až po 9,3 m3, užitečná hmotnost (v závislosti na provedení) začíná na 795 kg a vrcholí hodnotou 1245 kg.
Propracovaná konstrukce modelu Transporter jej přímo předurčuje pro celou řadu karosářských variant, jako je např. tradiční skříňové provedení, vůz s termoizolační nebo chladicí nástavbou, tahač návěsů, valník. Firmy, zabývající se speciálními nástavbami, si mohou objednávat podvozky s jednoduchými nebo zdvojenými kabinami.
Pro nový Transporter je připraveno celkem šest nových motorů – čtyři vznětové a dva zážehové. Základním zážehovým motorem je dvoulitrový čtyřválec o výkonu 85 kW/115 k, jehož točivý moment vrcholí na hodnotě 170 Nm. Zážehový šestiválec dává ze svého objemu 3,2 l výkon 173 kW/235 k (točivý moment 315 Nm), což z něj dělá nejsilnější motor řady Transporter.
Čtveřice populárních vznětových agregátů uvádí čtyřválec 1,9 TDI se systémem přímého vstřikování nafty „čerpadlo-tryska“, který je naladěný na výkon 63 kW/86 k, nebo 77 kW/105 k. Točivý moment těchto motorů TDI činí při otáčkách 2000 min-1 200, resp. 250 Nm. Zákazníci, kteří požadují ještě mohutnější zátah, mohou zvolit pětiválec TDI se vstřikováním systému „čerpadlo-tryska“ o objemu 2,5 l, jehož výkon činí 96 kW/130 k, nebo 128 kW/174 k a točivý moment 340 Nm, resp. 400 Nm.
Motory přenášejí svůj výkon na přední kola prostřednictvím pěti- nebo šestistupňových převodovek. Výborné jízdní vlastnosti, kterými se nový užitkový model vyrovná moderním osobním vozům, staví na nezávislém zavěšení předních kol na vzpěrách McPherson a vlečených ramenech se separátně uloženými pružinami a tlumiči v tzv. miniblokovém uspořádání na zadní nápravě. Přílišné naklánění vozu v zatáčkách redukují zkrutné stabilizátory na obou nápravách. Novinkou, která pozitivně ovlivňuje především jízdní komfort i bezpečnost, je uložení motoru a příčných ramen předního zavěšení na pomocném rámu. Robustní pomocný rám slouží jako velmi důležitý prvek, chránící při případné havárii prostor pro cestující.
Také pracoviště řidiče svým pojetím a kvalitním zpracováním všech detailů míří vysoko nad obvyklé standardy třídy lehkých užitkových vozů. Řidič má k dispozici spoustu praktických odkládacích schránek a přihrádek, přímo do středu palubní desky je začleněná plocha pro odložení nejrůznějších dokumentů, přičemž rozházení těchto dokumentů např. v průvanu brání praktická svorka. Řidič má k dispozici všestranně seřiditelné sedadlo, řadicí páka ve formě „joysticku“ je začleněna přímo do palubní desky, kde je v pohodlném dosahu. Díky tomuto řešení je navíc možné snadno procházet dozadu do nákladového prostoru vozu. Vedle sedadla řidiče je možné na přání namontovat dvousedadlo pro spolujezdce, v jehož základně se ukrývá prostorná odkládací schránka. Vysokou kvalitu modelu Transporter nové generace podtrhuje i tříletá záruka na lak karoserie a dvanáctiletá záruka proti prorezivění.
Základní ceny nového Volkswagen Transporteru jsou bez DPH podle zvoleného motoru, rozvoru a karoserie od 480 090 do 664 450 Kč, s DPH od 585 710 do 810 629 Kč.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií