Rallye Dakar je považována za největší výzvu v motoristickém sportu.
Volkswagen v ní jako dosud jediný výrobce zvítězil v klasifikaci osobních vozů se vznětovým motorem, a to hned dvakrát za sebou v uplynulých dvou letech.



V roce 2011 bude Volkswagen usilovat o třetí vítězství v řadě se čtyřmi nově vyvinutými vozy Race Touareg 3, které čeká vytrvalostní soutěž zahrnující legendární pampy, závratné výšky And a vyčerpávající poušť Atacama v Argentině a Chile.
Novinka o výkonu 229 kW (310 k) má spolu se svými posádkami Carlos Sainz/Lucas Cruz (E/E), Nasser Al-Attiyah/Timo Gottschalk (Q/D), Giniel de Villiers/Dirk von Zitzewitz (ZA/D) a Mark Miller/Ralph Pitchford (USA/ZA) za úkol se ve dnech od 1. do 16. ledna 2011 pokusit o „dakarský“ hattrick pro značku Volkswagen.
Pro splnění náročného cíle se Volkswagen rozhodl podrobit úspěšný stroj Race Touareg 2 důsledné evoluci. Hlavním zadáním pro inženýry bylo zlepšit chladicí soustavu, optimalizovat nastavení převodovky a zvýšit výkon pro jízdu ve vysokých nadmořských výškách. Změna vzhledu přinesla zároveň nové aerodynamické řešení karoserie, která spočívá na osvědčeném podvozku předchůdce.
Nejnápadnější změnou v porovnání s předchůdcem je oblast střechy, kde došlo k radikálnímu přepracování přívodů vzduchu k chladiči a k chladicím soustavám tlumičů a palivového systému. Cílem bylo zlepšit komínový efekt, jímž se odvádí teplo, které se akumuluje pod vnějšími povrchovými panely karoserie vyztuženými uhlíkovými vlákny, a zároveň optimalizovat zásobování motoru vzduchem.
Výkonové parametry vznětového motoru 2.5 TDI zlepšuje nová soustava chlazení stlačovaného vzduchu, která byla pro Race Touareg 3 kompletně vyvinuta a vyrobena oddělením prototypů značky Volkswagen. Na základě zkušeností ze sériové výroby se podařilo snížit ztráty tlaku v celém traktu chlazení stlačovaného vzduchu. Společně s dalšími drobnými úpravami přinesla tato změna zvýšení výkonu o 7 kW (10 k) na 229 kW (310 k).
Třítýdenní testy vozů Volkswagen Race Touareg 3 ve Španělsku a Maroku v přímém srovnání se starým modelem prokázaly účinnost výše zmíněných opatření. V okolí Mahmidu byly vozy vystaveny teplotám až 48 °C a ve vytrvalostních testech v okolí Erfoudu překonal Race Touareg 3 přibližně 10 000 kilometrů simulovaných speciálních zkoušek bez jakýchkoli výrazných technických problémů.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií