Nový Volkswagen CC

Podrobná informace

I pro úspěšný model, jako je CC, platí, že každé ustrnutí je krokem zpátky.

S novým CC přichází proto rozsáhlá modernizace vozidla oblíbeného mezi podnikateli a manažery. Tým kolem šéfdesignera Klause Bischoffa se rozhodl katapultovat vzhled modelu CC směrem do budoucnosti.

Nový Volkswagen CC
Nový Volkswagen CC
Nový Volkswagen CC
Nový Volkswagen CC
Nový Volkswagen CC
Nový Volkswagen CC

Zcela nová přední a zadní partie s ještě konkrétnějšími rysy je navržena v souladu s DNA designu značky Volkswagen. Výsledkem je ještě ušlechtilejší a zároveň také dynamičtější celkový vzhled. Úpravy v oblasti designu karoserie završuje zařazení 2 nových vzorů kol z lehké slitiny (17“ „Kent“, 18“ „Lakeville“) a 3 nových barev (metalické laky hnědá „Black Oak“ a červená „Fortana“ dodávaná od listopadu, jakož i prémiový lak bílá „Oryx“) do nabídky.

Přehled všech 11 barev pro nový Volkswagen CC:

  • nemetalické laky: bílá „Candy“ a šedá „Urano“
  • metalické laky: hnědá „Black Oak“, červená „Fortana“, šedá „Iron“, hnědá „Light“, modrá „Night“, stříbrná „Reflex“
  • perleťové laky: černá „Deep“ a šedá „Island“
  • prémiový lak: bílá „Oryx“

Design přední partie.

Jako takzvaná „komunikační barva“ pro uvedení na evropský trh byla zvolena hnědá „Black Oak“, protože tento tmavý barevný odstín mimořádným způsobem vyzdvihuje modifikace provedené na přídi vozu. Zpředu je nápadná nově tvarovaná chromovaná maska chladiče se 3 příčnými lamelami, po jejíchž stranách jsou nově koncipované a sériově dodávané bi-xenonové světlomety se statickými světlomety pro odbočování. Nově tvarovaná je rovněž kapota motoru. Pokud je Volkswagen CC objednán s adaptivními natáčecími světlomety, tvoří funkci světlometů pro denní svícení v každém světlometu vždy 15 diod LED.

V porovnání s předchůdcem se vyznačuje celá oblast zahrnující nový přední nárazník, světlomety a masku chladiče preciznějšími tvary, které stylisticky dokonale korespondují s DNA designu značky Volkswagen. Tato DNA je mimo jiné charakterizována důrazem na horizontální linie a harmonickým souladem mezi světlomety a maskou chladiče. Chromovaná maska chladiče již nemá tvar samostatného písmene V, nýbrž společně se světlomety tvoří vizuálně celistvý horizontální pás s charismatickým vyzařováním. Podobně jako americký Passat a luxusní limuzína Phaeton má i nový Volkswagen CC pod nárazníkem lakovaným v barvě karoserie další otvor pro přívod vzduchu, do něhož jsou po stranách integrována tzv. „křidélka“ s mlhovými světlomety.

Při vší originalitě podtrhuje přední partie příslušnost čtyřdveřového kupé Volkswagen CC k celosvětové rodině modelů značky Volkswagen. Příkladem je maska chladiče, jejíž tři chromované lamely vykazují stylistickou příbuznost s americkým Passatem a Phaetonem.

Silueta

Přestože byly bezrámové dveře modelu Volkswagen CC převzaty beze změn, vypadá novinka jinak i při pohledu z boční perspektivy. Na tom se podílí více faktorů. Vpředu dodává siluetě ostřejší rysy mohutnější design kapoty motoru v souhře s novými tvary nárazníku. Mezi podběhy kol je nápadný mnohem výrazněji tvarovaný boční práh, který přiostřuje spodní část siluety. Zadní nárazník je objemnější a vyznačuje se jasněji definovanými tvary, což vozu dodává naprosto jedinečnou dynamiku v kombinaci se střešním sloupkem C ve stylu kupé včetně daleko dozadu posunutého a velmi skloněného zadního okna.

Design zadní partie.

Podobně jako příď navrhli designéři zcela nově také zadní nárazník. Přizpůsobena byla horizontální chromovaná lišta v celé délce zadního nárazníku, která je pro Volkswagen CC typická, a samozřejmě i logo Volkswagen, které opět funguje jako odklopné madlo pro otvírání víka zavazadlového prostoru. U modelů vybavených systémem Rear Assist je navíc v logu uložená zadní kamera. Plochy zadní partie jsou nyní rovnější a projevuje se u nich větší důraz na horizontální linie. Do tohoto celku jsou zasazeny nově tvarované, tmavě červené zadní svítilny, jejichž spodní hrany mají nyní také zcela vodorovný průběh. Na rozdíl od předchůdce jsou zadní svítilny vybaveny mimořádně rychle reagujícími a úspornými diodami LED s dlouhou životností. Díky výrazné a zcela jedinečné světelné grafice zadních světlometů je CC nezaměnitelné i v noci. Diodami LED je osazeno také osvětlení registrační značky a z jejich předností těží také směrové ukazatele integrované do krytů vnějších zpětných zrcátek.

Konfigurace koncovek výfukové soustavy.

I bez typového označení na zádi lze rozpoznat příslušný typ motoru, resp. druh pohonu podle konfigurace koncovek výfukové soustavy. Jednou dvojitou koncovkou na levé straně jsou v Evropě vybaveny modely s výkonem až 155 kW. Jestliže je výkon 125kW motoru přenášen na vozovku prostřednictvím pohonu všech kol 4Motion, lze to poznat podle jedné (nechromované) koncovky výfuku na levé a pravé straně. Pokud jsou obě koncovky na levé a pravé straně chromované, poukazuje to na vrcholné provedení poháněné šestiválcem (220 kW), který je sériově kombinován s pohonem všech kol 4Motion.

Rozměry.

Volkswagen CC je 4 802 mm dlouhý a jeho rozvor měří 2 711 mm. S šířkou 1 855 mm (bez vnějších zpětných zrcátek) dosahuje velikosti konkurentů ve vyšší střední třídě. Čtyřdveřové kupé je po vzoru sportovních vozů vysoké jen 1417 mm.

Nový interiér – ušlechtilejší, komfortnější

Velký prostor.

Souběžně s exteriérem byl přepracován také komfortní a zároveň sportovní interiér modelu Volkswagen CC. Nový model je stejně jako předchůdce dodáván sériově ve čtyřmístném provedení s exkluzivními samostatnými sedadly vzadu. Vpředu jsou vždy ergonomická sportovní sedadla vhodná pro cestování na dlouhé vzdálenosti. Na přání je k dispozici třímístné zadní sedadlo. Vzdálenost mezi kyčelními body na předních a zadních sedadlech činí 847 mm. Praktickým důsledkem této teoretické hodnoty je velký prostor pro nohy na zadních sedadlech. Příslibem značného komfortu je také šířka interiéru, která má vpředu hodnotu 1 461 mm a vzadu 1 497 mm u čtyřmístné verze (pětimístná verze: 1 496 mm). Výrazně větší, než dává tušit vnější design, je výška interiéru. Výška stropu nad sedákem je 949 mm vpředu (955 mm s panoramatickým výklopným střešním oknem), vzadu to je 930 mm (922 mm u pětimístné verze).

Vysoká úroveň cestovního komfortu.

Zejména podnikatele a manažery, kteří jsou hodně na cestách, potěší nová sportovní sedadla (vpředu) vybavená na přání aktivní klimatizací. Sedadlo řidiče nabízí v tomto případě navíc masážní funkci. Při aktivované klimatizaci sedadel přivádí několik ventilátorů chladivý vzduch malými kanály skrz pěnový polštář a příslušný potah sedadla (v tomto případě z tkaniny „Function“ nebo kůže „Nappa“). Řidič a spolujezdec si regulují intenzitu ventilace ve třech stupních prostřednictvím spínače umístěného na vnějším obložení sedadla. Sportovní sedadla lze navíc objednat s manuálním nebo elektrickým (ve 12 směrech) seřizováním polohy. Součástí sériové výbavy jsou nové opěrky hlavy (vpředu), které lze nastavovat nejen výškově, ale i podélně.

Nové ovládací a zobrazovací prvky.

Samotný interiér se vyznačuje dynamickým a elegantním charakterem. Přístrojová deska byla modifikována již v uplynulém roce. Od té doby se nad středovou konzolou nalézají analogové hodiny ve stylu Phaetonu. Rovněž nový je ovládací panel klimatizace Climatronic. Přístrojová deska může být „černá“ nebo v novém odstínu „přírodní hnědá“ s příslušně sladěným koženým interiérem v ušlechtilé dvoubarevné kombinaci „St. Tropez“ (světlé sedací plochy) / „přírodní hnědá“ (tmavé boční polštáře). Další novinkou v oblasti vnitřní výbavy jsou ozdobné prvky v odstínu „titanově stříbrná“ (vzhled hliníku), v dřevěném provedení „eben“ nebo jako „tmavý kartáčovaný hliník“.

Přehled všech tří variant přístrojové desky:

  • „černá“ / „černá“ (nahoře / dole)
  • „černá“ / „béžová Desert“ (nahoře / dole)
  • „přírodní hnědá“ / „přírodní hnědá“ (nahoře / dole)

Přehled všech 4 variant ozdobných prvků:

  • ozdobné obložení z kovu v odstínu „titanová stříbrná“
  • ozdobné obložení z kovu v provedení „tmavý kartáčovaný hliník“
  • ozdobné obložení z ušlechtilého dřeva „eben“
  • ozdobné obložení z ušlechtilého dřeva „kořen ořešáku“

Přehled všech 11 druhů potahů sedadel:

  • tkanina „Silversprint“ v odstínu „černá“
  • tkanina „Silversprint“ v odstínu „béžová Desert/černá“
  • tkanina „Function“ v odstínu „černá Titan/černá“
  • tkanina „Function“ v odstínu „béžová Desert/černá“
  • Alcantara / kůže v odstínu „černá/černá Titan“
  • Alcantara / kůže v odstínu „béžová Desert/černá Titan“
  • kůže „Nappa“ v odstínu „Truffle/černá Titan“
  • kůže „Nappa“ v odstínu „černá/černá Titan“
  • kůže „Nappa“ v odstínu „béžová Desert/černá Titan“
  • kůže „Nappa“ v odstínu „St. Tropez/přírodní hnědá“
  • kůže „Nappa“ v odstínu „červená Murano/černá Titan“

Rozšířený paket Ambiente.

Interiér modelu Volkswagen CC s paketem Ambiente dodávaným na přání působí v noci mimořádně ušlechtile. Nepřímé osvětlení interiéru je navíc funkční, protože usnadňuje orientaci. Designéři a inženýři zodpovědní za interiér integrovali světelné lišty do kovových nebo dřevěných ozdobných dekorů. Intenzitu světla lze plynule měnit prostřednictvím ovladače vnitřního osvětlení. Nezávisle na tom je možné v menu multifunkčního displeje nastavit intenzitu osvětlení prostoru pro nohy. Nepřímé dekorační osvětlení interiéru vytváří velmi příjemnou atmosféru, v níž mají cestující subjektivní dojem ještě mnohem většího prostoru. Jak již bylo uvedeno, toto osvětlení je nabízeno v paketu Ambiente ve spojení s příslušnými ozdobnými prvky a osvětlenými vnitřními klikami dveří.

Nové systémy a technologie

Volkswagen CC se stává ve své nejnovější verzi samostatnou modelovou řadou vyplňující prostor mezi Passatem a Phaetonem. Sportovní a zároveň komfortní limuzína pro cestování na dlouhé vzdálenosti byla přitom důsledně zdokonalena. Její design navazuje nově tvarovanou přední a zadní partií ještě suverénněji spojení s automobilovou vyšší třídou. To samé platí i pro výrazně rozšířenou sériovou výbavu včetně bi-xenonových světlometů, zadních světlometů LED a systému rozpoznávání únavy řidiče. Volkswagen CC přináší také nové asistenční systémy dodávané na přání. Mezi ně patří technologie, jako je v automobilu značky Volkswagen poprvé použitý systém Side Assist Plus včetně systému Lane Assist (upozorňuje na vozidla ve slepém úhlu a podporuje řidiče zásahem do řízení s cílem zabránit nehodě), dále asistent dálkových světlometů Dynamic Light Assist a kamerový asistent pro sledování dopravního značení. Navíc byl zvýšen také jízdní komfort.

Podrobný přehled všech řešení realizovaných poprvé v modelu Volkswagen CC:

Odhlučnění – ještě vyšší akustický komfort

Inženýrům Volkswagenu se podařilo četnými opatřeními v konstrukci karoserie a čelního okna snížit hlučnost o několik decibelů. Konkrétně byla akustika optimalizována dodatečnými zvukově izolačními materiály v přední a zadní části karoserie a v bočních dveřích. Inženýři dále vylepšili tlumení hluku akusticky velmi účinným obložením podlahy, výrobou krytů podběhů kol z materiálu, který byl zdokonalen z hlediska svých zvukově izolačních vlastností, a optimalizovaným uložením převodovky. Dodatečné tlumicí materiály se kromě toho používají v přístrojové desce. V neposlední řadě je čelní okno sériově vybaveno přídavnou akustickou fólií. Rovněž boční okna vpředu lze na přání objednat s touto akustickou fólií. Od konce května bude možné navíc objednávat determální komfortní přední okno v novém provedení s vyhřívaným povrchem tvořeným vrstvou odrážející zároveň infračervené záření.

Determální komfortní přední okno.

Konstrukce determálního komfortního předního okna je mimořádně zajímavá. Kromě dodatečné akustické fólie, která je vložená, jak již bylo uvedeno, do sériově dodávaného okna, je toto sklo opatřeno speciální vrstvou, která odráží infračervenou část spektra slunečního záření. Determální komfortní okno je tvořeno z celkem šesti vrstev a má tloušťku 4 mm. Vnější vrstva čirého skla (1,6 mm) překrývá první bezpečnostní fólii PVB (z polyvinylbutyralu / 0,33 mm), pak následuje akustická fólie PVB (0,1 mm), ještě jedna bezpečnostní fólie PVB (0,33 mm) a reflexní vrstva pro odrážení infračerveného záření a nakonec vnitřní vrstva čirého skla (1,6 mm). Vtip spočívá v tom, že speciální reflexní vrstva odráží na jedné straně díky svým vrstvám stříbra infračervené světlo a snižuje tak ohřívání interiéru, zároveň je však vrstva stříbra elektricky vodivá a funguje tak jako vyhřívání předního okna, aniž by bylo nutné používat běžné topné drátky.

Akustická boční okna.

S přídavnou akustickou fólií lze na přání objednat také přední boční okna. Jejich složení je následující: vnější sklo (2,6 mm), bezpečnostní fólie PVB (0,3 mm), akustická fólie PVB (0,1 mm), bezpečnostní fólie PVB (0,3 mm) a vnitřní sklo (2,6 mm). Uvedená konstrukce okna s tloušťkou téměř 6 mm snižuje nejen vnitřní hlučnost o 2 až 4 dB (A), ale nabízí také ochranu proti vandalismu, resp. odcizení předmětů z vozidla, protože bezpečnostní sklo je při rozbití drženo fóliemi pohromadě, takže se nerozpadne na mnoho malých kusů. Kdo se u modelu Volkswagen CC rozhodne pro boční okna ze zvukově izolačního bezpečnostního vrstveného skla, dostane automaticky navíc doplňkový akustický paket s dalšími tlumicími rohožemi ve dveřích.

Asistenční systémy – více bezpečnosti a komfortu

V uplynulém desetiletí proběhla v oblastech pasivní a aktivní bezpečnosti revoluce. Nové postupy pro výpočet struktury karoserie, účinné zádržné systémy a aktivní technologie, jako je elektronický stabilizační systém ESP nebo podpora protiřízení v kritických situacích, vedly k neustálému zvyšování bezpečnosti automobilů. Současnost je pak charakterizována vítězným tažením elektronických asistenčních systémů, které jako další stupeň bezpečnostní pyramidy mohou v mnoha případech vylepšit jak ochranu cestujících uvnitř vozu, tak i ochranu ostatních účastníků silničního provozu. V modelu Volkswagen CC nalézají nově uplatnění následující asistenční systémy:

Rozponávání únavy řidiče.

Pro vozy Volkswagen CC sériově dodávaný systém rozpozná polevující koncentraci řidiče a po dobu pěti sekund řidiče upozorňuje zvukovým signálem i grafickým doporučením na displeji sdruženého přístroje na potřebu udělat si přestávku k odpočinku. Jestliže řidič během následujících 15 minut nezastaví, upozornění se opakuje. Hned na začátku každé jízdy analyzuje systém charakteristické chování řidiče za volantem. Za jízdy vyhodnocuje systém sledování únavy řidiče průběžně signály, jako je například úhel natočení volantu. Jestliže dojde k odchylce od způsobu řízení registrovaného na začátku jízdy, dojde k aktivaci vizuálního a akustického upozornění. Nezávisle na tom upozorňuje aktivovaný systém řidiče po čtyřech hodinách nepřetržité jízdy na to, aby si udělal přestávku k odpočinku.

Side Assist Plus včetně Lane Assist.

CC je jako první Volkswagen k dispozici s kombinací systémů Side Assist (asistent pro změnu jízdního pruhu) a Lane Assist (asistent pro jízdu v jízdním pruhu). Na rozdíl od jednotlivých systémů, které lze objednávat také samostatně, nabízí kombinace obou systémů Side Assist a Lane Assist funkční rozšíření a výrazné zvýšení bezpečnosti díky tomu, že spolehlivě a důrazně upozorňují na konkrétní nebezpečí.

Jednotlivé systémy fungují následovně:

Side Assist upozorňuje řidiče blikajícími diodami LED ve vnějších zpětných zrcátkách na vozidla, která se nalézají ve slepém úhlu nebo se zezadu přibližují. Side Assist pracuje s radarovými senzory. Lane Assist využívá signály z kamery. Jakmile systém zaregistruje, že řidič opouští bez zapnutých směrových ukazatelů svůj jízdní pruh, resp. přejíždí příslušné značení na vozovce, zasáhne Lane Assist do řízení.

Nové systémově propojené duo funguje následovně.

Funkce obou asistenčních systémů jsou sloučeny do systému Side Assist Plus včetně Lane Assist. Jestliže se jiné vozidlo nalézá při změně jízdního pruhu v oblasti, kam řidič nevidí, upozorní paket asistenčních systémů řidiče Volkswagenu CC prostřednictvím blikajících diod LED v pravém nebo levém vnějším zpětném zrcátku a vibracemi ve volantu a zároveň jej podpoří korigujícím zásahem do řízení. K tomu dochází jak při zapnuté, tak i při vypnuté signalizaci změny směru jízdy. Kombinace obou systémů tak může ještě účinněji přispívat k prevenci nehod s jinými vozidly ve slepém úhlu. Zodpovědnost za veškeré dění zůstává však dále na řidiči.

Systém sledování dopravního značení.

Systém sledování dopravního značení představený poprvé pro luxusní limuzínu Phaeton je postupně nabízen pro stále více modelů Volkswagen. S modelovou obměnou se tento systém dostává také do výbavy nového čtyřdveřového kupé Volkswagen CC. Systém sledování dopravního značení se dodává na přání výhradně v kombinaci s radionavigačním systémem RNS 315 nebo RNS 510 ve spojení s kamerovými systémy Lane Assist a / nebo Dynamic Light Assist.

Systém prostřednictvím kamery integrované v oblasti vnitřního zpětného zrcátka na předním okně rozpoznává dopravní značky omezující rychlost jízdy a zakazující předjíždění. Následně zobrazuje až tři tyto značky na displeji v panelu sdružených přístrojů před řidičem a na displeji navigačního systému. A to včetně všech doplňkových tabulek (např. „22 – 6 h“ nebo „Za mokra“) se zohledněním logické posloupnosti, takže trvale platná dopravní značka (např. „130“ km/h) je vždy na prvním místě. Přechodně platné dopravní značky (např. „80“ km/h „Za mokra“) následují na druhém místě. Další zvláštnost: Pokud dešťový senzor hlásí déšť, pak se dostane dopravní značka platná „Za mokra“ na první místo. Systém kromě toho rozpoznává zákazy předjíždění a začátky i konce obcí a následně zobrazuje nejvyšší po-volené rychlosti v obci platné v dané zemi. Při používání modelu Volkswagen CC v roli tažného vozidla mohou být do systému zadány odlišné hodnoty nejvyšší povolené rychlosti platné pro jízdní soupravy.

Asistent dálkových světlometů Dynamic Light Assist.

Manuální přepínání mezi potkávacími a dálkovými světly je pro řidiče modelu Volkswagen CC vybaveného na přání dodávaným asistentem dálkových světlometů Dynamic Light Assist minulostí. Dálkové světlomety se automaticky zapínají při rychlosti jízdy větší než 65 km/h a zůstávají trvale aktivní. Systém pak funguje následovně: Ve spojení s kamerou integrovanou za předním oknem jsou dálkové moduly na přání dodávané vrcholné verze bi-xenonových světlometů (včetně denních světlometů LED a dynamického natáčení světlometů do zatáček) odcloňovány pouze v oblastech, v nichž systém zjistí na základě analýzy riziko oslňování ostatních účastníků silničního provozu. Realizaci této funkce umožňuje clona vložená mezi čočku a reflektor s xenonovou výbojkou DS3 bez obsahu rtuti. Ve spojení s natáčením modulu do stran (prostřednictvím funkce natáčení do zatáček) a individuálního ovládání levého a pravého světlometu umožňuje toto uspořádání odcloňovat zdroj světla v závis-losti na aktuální situaci. Oslňování protijedoucích a vpředu jedoucích vozidel je tak vyloučeno.

Asistent dálkových světlometů Light Assist.

Pro modely vybavené sériovými bi-xenonovými světlomety (bez světlometů LED pro denní svícení a dynamického natáčení do zatáček) je k dispozici základní varianta asistenta dálkových světlometů Light Assist. Tento asistent využívá rovněž kameru, která podle snímaných zdrojů světla rozpoznává nejrůznější dopravní situace a následně vydává pokyny k automatickému přepínání světlometů mezi dálkovými a tlumenými světly, a to od rychlosti jízdy 60 km/h. Výsledkem je výrazné zvýšení komfortu a bezpečnosti.

Park Assist 2. generace.

Na rozdíl od systému Park Assist první generace, který podporoval parkování výhradně na podélně situovaná parkovací místa, umožňuje nejnovější parkovací asistent s automatickým řízením také asistované parkování do mezer umístěných napříč, tedy v pravém úhlu k vozovce. Systém je aktivován při rychlostech až 40 km/h stisknutím tlačítka na středové konzole. Řidič zapnutím směrového ukazatele zvolí stranu, na níž chce zaparkovat. Park Assist pomocí ultrazvukových senzorů vyhledá pro Volkswagen CC dostatečně velkou mezeru pro zaparkování a nyní může být zahájeno asistované parkování. Řidič zařadí zpětný chod a musí už jen přidávat plyn a brzdit. Řízení přebírá vůz. Řidiče podporují akustické signály a vizuální pokyny na multifunkčním displeji.

Park Assist omezuje při parkování rychlost jízdy na 7 km/h. Systém dokáže vůz navíc aktivně zabrzdit, pokud hrozí srážka s překážkou. Řidič však zůstává i v těchto situacích sám odpovědný za brzdění, protože brzdná funkce systému Park Assist není schopna zabránit poškození vozidla v úplně každé situaci.

OPS umožňuje pohled seshora.

Manévrování usnadňuje kamerový parkovací systém OPS (Optical Parking System) se snímáním okolí v rozsahu 360°. OPS zobrazuje vůz graficky seshora na barevném displeji příslušného rádia nebo rádia s navigačním systémem. Řidič přitom může prostřednictvím žlutých a červených signálů snadno rozpoznat, zda má Volkswagen CC vpředu a vzadu dostatečný odstup od překážek. Souběžně se ozývá zvukové upozornění.

Detailní řešení – nové technologie usnadňující každodenní provoz

Kromě velkých inovací to jsou i četná „malá“ řešení, která ve svém celku přispívají k výraznému pokroku realizovanému při modelové obměně. V novém CC je k dispozici hned celá řada takových detailních řešení, jež jsou pro tuto modelovou řadu nová. Jejich úkolem je optimalizovat komfort, bezpečnost nebo obojí zároveň, a tím usnadnit motoristům jejich každodenní život:

Easy Open.

Je-li Volkswagen CC vybaven systémem Keyless Access (bezklíčkový systém odemykání, zamykání a startování vozu), stačí pevně definovaný pohyb nohy za vozidlem a automaticky se otevře víko zavazadlového prostoru. Rozhraní mezi člověkem a strojem tvoří v tomto případě senzor pohybu v oblasti nárazníku, který rozpoznává naznačené kopnutí. Zavazadlový prostor se samozřejmě otevře jen tomu, kdo má u sebe příslušný klíček od CC s dálkovým ovládáním.

Výklopné tažné zařízení.

Další novinkou pro Volkswagen CC je výklopné tažné zařízení, které je elektricky odjišťováno prostřednictvím spínače integrovaného do obložení pravé boční stěny v zavazadlovém prostoru. Tažné zařízení se tím vysune ze své klidové polohy a může pak být jednoduchým tahem nohy zajištěno v provozní poloze.

Dálkové odjišťování opěradel zadních sedadel.

Neméně praktické je nové dálkové ovládání pro opěradla zadních sedadel. Levá a / nebo pravá část opěradel zadních sedadel dělených v poměru 1/3 ku 2/3 se odjišťuje jednoduše prostřednictvím páčky pod odkládacím panelem za zadními sedadly. Opěradla se následně brzděným pohybem sklopí dopředu.

Opěrky hlavy nastavitelné ve dvou osách s optimalizovaným komfortem. Sériově dodávané opěrky hlavy na předních sedadlech jsou nyní nastavitelné nejen výškově, ale i horizontálně. Vnější část opěrek hlavy lze v tomto novém provedení posunout dopředu.

Uzávěrka diferenciálu XDS.

Ve spojení s motory 2.0 TDI (125 kW), 2.0 TSI (155 kW) a 3.6 FSI (220 kW) vylepšuje trakci sériově dodávaná elektronická uzávěrka diferenciálu XDS. Pro všechny ostatní verze motorů je XDS k dispozici na přání. Po technické stránce se v případě XDS jedná o funkční rozšíření elektronické uzávěrky diferenciálu EDS, která je integrována do stabilizačního systému ESP. Jakmile elektronika rozpozná, že je při rychlém průjezdu zatáčkou příliš odlehčeno vnitřní přední kolo, vytvoří hydraulický systém ESP na tomto kole brzdný tlak, aby byla opět obnovena optimální trakce. XDS tak působí jako uzávěrka předního diferenciálu, s níž lze potlačovat nedotáčivost v rychle projížděných zatáčkách. Chování vozu je díky XDS preciznější a neutrálnější a svou charakteristikou připomíná spíš vůz s pohonem všech kol než s pohonem předních kol. XDS tak zlepšuje jízdní stabilitu a zároveň i potěšení z jízdy, protože je potlačována nedotáčivost.

Nové prvky sériové a příplatkové výbavy

Sériová výbava modelu CC byla vždy bohatá a nechyběly v ní například dvojité koncovky výfuku, 17“ kola z lehké slitiny se samozacelujícími se pneumatikami, různé držáky nápojů, sportovní sedadla, chromované prvky zdobící ovládací prvky a výdechy ventilační soustavy, klimatizace, sportovní podvozek, funkce Auto Hold, asistent pro rozjezd do kopce, automatické zapínání světlometů s funkcemi Leaving Home a Coming Home, víko zavazadlového prostoru s automatickým otevíráním zevnitř, adaptivní regulace podvozku DCC (od 125 kW / 170 k) a samozřejmě elektronický stabilizační systém ESP a 6 airbagů. Tato velmi rozsáhlá výbava byla u nového modelu ještě výrazně rozšířena a dosahuje tak úrovně vyšší třídy:

Více komfortu, více bezpečnosti, více potěšení.

U nového modelu CC patří k sériové výbavě v oblasti exteriéru navíc bi-xenonové světlomety, statické odbočovací světlomety, ostřikovače světlometů, zadní světlomety LED, osvětlení registrační značky LED a zvýrazněné boční prahy.

V interiéru byla sériová výbava doplněna

– o systém rozpoznávání únavy řidiče, rádio RCD 310 s přehrávačem CD, opěrky hlavy nastavitelné výškově a horizontálně ve stylu Touaregu (vpředu) a prahové lišty z ušlechtilé oceli. Prostřednictvím multifunkčního displeje v přístrojích může řidič nyní navíc rozpoznat, kdo je na jakém sedadle vzadu připoután, aniž by se musel ohlížet. Tato na přání dodávaná funkce se nazývá ukazatel stavu bezpečnostních pásů a představuje významný příspěvek k bezpečnosti zejména při cestování s dětmi.

Ještě vyšší úroveň jízdní dynamiky a komfortu v rychle projížděných zatáčkách zajišťuje elektronická uzávěrka diferenciálu XDS (sériová výbava od 125 kW). Neméně inovativní a nyní pro všechny modely TDI s převodovkou DSG sériově dodávaná je funkce volnoběhu snižující spotřebu paliva odpojováním motoru od převodovky při setrvačné jízdě.

Výbava na přání na úrovni vyšší třídy

Mezi výjimečné prvky výbavy na přání patří poprvé u značky Volkswagen použitý asistent pro změnu jízdního pruhu Side Assist Plus včetně asistenta pro jízdu v jízdním pruhu Lane Assist. Nyní realizovaná kombinace obou systémů významně rozšiřuje jejich funkčnost, a tím i zvyšuje přínosy pro bezpečnost.

Další novinkou pro Volkswagen CC je senzorem řízený systém Easy Open pro otvírání víka zavazadlového prostoru na povel pohybu nohy za vozidlem (ve spojení se systémem Keyless Access), Dynamic Light Assist (dynamický asistent dálkových světlometů) a systém OPC (Optical Parking System) se snímáním okolí vozidla v rozsahu 360°, který je součástí parkovacího asistenta Park Assist 2.0, dále aktivní klimatizovaná sedadla (vpředu) včetně masážní funkce pro sedadlo řidiče, bezdrátově vyhřívané čelní okno s reflexní vrstvou pro odrážení infračerveného záření (determální komfortní okno), zvukově izolační boční okna z vrstveného bezpečnostního skla, nový ovládací panel automatické klimatizace Climatronic a rozšíření paketu Ambiente. Kdo chce přepravovat svého koně nebo loď, může nyní využívat elektricky odjišťované tažné zařízení.

Mezi systémy převzaté novým modelem od předchůdce patří mimo jiné adaptivní tempomat ACC (automatické udržování bezpečného odstupu od vpředu jedoucího vozidla se systémem sledování okolí Front Assist a funkcí nouzového brzdění City) a adaptivní regulace podvozku DCC (elektronicky řízené tlumiče, sériová výbava od 125 kW). I pro nový Volkswagen CC jsou k dispozici takové prvky výbavy, jako je panoramatické výklopné střešní okno, dva radionavigační systémy (na přání včetně kamerového sledování dopravního značení), dvě zvukové aparatury (mimo jiné „Dynaudio Confidence“ s výkonem 600 W), zařízení handsfree pro bezpečné telefonování, multimediální rozhraní (MEDIA-IN), otvírání garážových vrat integrované do sluneční clony, dekorační osvětlení ve vnitřních výplních dveří, sledování tlaku vzduchu v pneumatikách (s ukazatelem tlaku v jednotlivých pneumatikách), nezávislé topení, kožený interiér nebo čalounění v kombinaci kůže a Alcantary, jakož i 17“, 18“ a 19“ kola z lehké slitiny.

Přehled kol nabízených od uvedení modelu CC na evropský trh:

  • „Phoenix“, 17 palců, samozacelující se pneumatiky s šířkou 235 mm (sériová kola)
  • „Spa“ lakovaná stříbrnou „Sterling“, 17 palců, samozacelující se pneumatiky s šířkou 235 mm (sériová kola pro V6 4Motion)
  • „Kent“, leštěná, 17 palců, samozacelující se pneumatiky s šířkou 235 mm
  • „Chicago“ z nabídky Volkswagen Exclusive, lakovaná černou barvou, leštěná, 18 palců, samozacelující se pneumatiky s šířkou 235 mm
  • „Interlagos“ lakovaná stříbrnou „Sterling“, 18 palců, samozacelující se pneumatiky s šířkou 235 mm
  • „Interlagos“, leštěná, 18 palců, samozacelující se pneumatiky s šířkou 235 mm
  • „Lakeville“, leštěná, 18 palců, samozacelující se pneumatiky s šířkou 235 mm
  • „St. Louis“, 18 palců, samozacelující se pneumatiky s šířkou 235 mm
  • „Lugano“ z nabídky Volkswagen Exclusive, lakovaná stříbrnou „Sterling“, leštěná, 19 palců, samozacelující se pneumatiky s šířkou 235 mm

Příjemné klima.

Se sériově dodávanou automatickou klimatizací Climatronic, si každý může užívat pohodlí zprostředkovávané tzv. senzorem vlhkosti. Tento senzor umístěný v oblasti vnitřního zpětného zrcátka měří vlhkost vzduchu a řídí klimatizaci Climatronic tak, aby se nemlžila okna a vlhkost vzduchu v interiéru zůstávala na příjemné úrovni. Další přínos spočívá v tom, že kompresor klimatizace je díky senzoru vlhkosti aktivován jen v případě skutečné potřeby, což snižuje hodnoty spotřeby paliva, resp. emisí. Emise CO2 se tak sníží o 1,1 g/km. Na první pohled se to může zdát možná málo, ale v souhrnu s mnoha dalšími opatřeními je celkový efekt překvapivě velký.

Motory, převodovky a pohon všech kol

Volkswagen CC je nabízen s inovativními zážehovými a vznětovými motory s přímým vstřikováním. Všechny vznětové motory TDI jsou sériově vybaveny systémem Start-Stop a režimem rekuperace (zpětné získávání kinetické energie). Rovněž veškeré zážehové motory disponují funkcí rekuperace. Motory TDI dosahují nejvyššího výkonu 103 kW (TDI a BlueTDI) a 125 kW. Suverénní zážehové motory evropských verzí modelu Volkswagen CC nabízejí výkony 118 kW, 155 kW a 220 kW. Všechny motory do 155 kW / 210 k lze na přání kombinovat s dvouspojkovou převodovkou DSG. Šestiválcová verze o výkonu 220 kW je sériově dodávána s převodovkou DSG a pohonem všech kol 4Motion. V průběhu roku nabídku doplní navíc verze s pohonem všech kol poháněné motory TDI o výkonu 103 kW a 125 kW.

Všechny motory pracují s maximální účinností.

Například TDI o výkonu 103 kW spotřebuje v kombinaci se sériovou šestistupňovou převodovkou pouhých 4,7 l/100 km (to odpovídá emisím CO2 125 g/km). S převodovkou DSG to je 5,3 l/100 km. Volkswagen nabízí pro CC ve stejné výkonové třídě jeden z prvních motorů na světě splňující již dnes limity emisní normy Euro 6, které začnou platit od podzimu 2014. Tento motor nese označení BlueTDI a poskytuje nejvyšší výkon 103 kW.

Přehled 3 zážehových motorů pro Volkswagen CC

1.8 TSI s výkonem 118 kW. TSI dosahující nejvyššího výkonu 118 kW při 5000 min-1 představuje bránu do světa modelů Volkswagen CC poháněných zážehovými motory. Turbodmychadlem poháněný čtyřválec s přímým vstřikováním je vysloveně úsporný (průměrná spotřeba paliva 7,1 l/100 km odpovídá emisím CO2 165 g/km), ale zároveň poskytuje řidiči velký točivý moment ve velkém rozpětí provozních otáček (maximálně 250 N.m mezi 1500 a 4200 min-1). Volkswagen CC dosáhne s tímto motorem rychlosti 100 km/h za 8,5 sekundy a umožňuje jízdu nejvyšší rychlostí 223 km/h. Tato jednotka TSI se dodává sériově s šestistupňovou mechanickou převodovkou a na přání ji lze kombinovat se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG. Spotřeba paliva se v tomto případě zvyšuje o pouhou desetinu litru na 100 km, což je senzačně málo na převodovku s plně samočinným řazením. Jízdní výkony jsou identické.

2.0 TSI s výkonem 155 kW. O stupínek výš stojí Volkswagen CC poháněný motorem TSI o výkonu 155 kW (od 5300 min-1). I tato jednotka má turbodmychadlo a chlubí se také velmi dobrými hodnotami točivého momentu a spotřeby paliva. Čtyřválec mobilizující 280 N.m (od 1700 do 5200 min-1) spotřebuje na 100 kilometrů pouhých 7,3 litru paliva (emise CO2 171 g/km). Přesto má dost síly na dosažení nejvyšší rychlosti 242 km/h. Volkswagen CC s tímto motorem absolvuje sprint z klidu na 100 km/h za 7,3 sekundy. Jako alternativa sériově dodávané šestistupňové mechanické převodovky je zde k dispozici šestistupňová převodovka DSG. S ní může Volkswagen CC jet rychlostí až 240 km/h a průměrně spotřebuje 7,8 l/100 km (emise CO2 182 g/km).

3.6 V6 s výkonem 220 kW. Nejvýkonnějším zážehovým motorem v modelové řadě Volkswagen CC je šestiválec se zdvihovým objemem 3,6 litru a nejvyšším výkonem 220 kW (při 6600 min-1). Maximální točivý moment 350 N.m poskytuje v rozpětí otáček od 2400 do 5300 min-1 a čtyřdveřové kupé zrychlí z 0 na 100 km/h za 5,5 sekundy. Průměrná spotřeba paliva činí 9,3 l/100 km (emise CO2 215 g/km). Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. Volkswagen CC V6 4Motion je sériově vybaven trvalým pohonem všech kol a řazení má na starosti šestistupňová dvouspojková převodovka DSG.

Přehled 3 vznětových motorů pro Volkswagen CC

2.0 TDI s výkony 103 kW a 125 kW. Vznětové motory TDI s přímým vstřikováním common rail dosahují v modelech Volkswagen CC nejvyššího výkonu 103 kW a 125 kW. Zatímco „malé“ TDI vyvíjí již od 1750 min-1 maximální točivý moment 320 N.m, je to u „velkého“ TDI 350 N.m (rovněž od 1750 min-1). Volkswagen CC ve verzi s výkonem 103 kW zrychlí z nuly na 100 km/h za 9,8 sekundy a chlubí se nejvyšší rychlostí 214 km/h. A to při průměrné spotřebě paliva pouhých 4,7 l/100 km (emise CO2 125 g/km). S turbodieselem o výkonu 125 kW končí akcelerace Volkswagenu CC až při 227 km/h. Klasický sprint „na sto“ zvládne „Comfort Coupé“ v tomto případě během 8,6 sekundy. Excelentně nízká je přitom nízká hodnota spotřeby paliva 4,9 l/100 km (emise CO2 129 g/km).

Motory TDI lze na přání objednávat s šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG. V obou případech se průměrná spotřeba paliva zvyšuje o 0,6 l/100 km, avšak hodnoty spotřeby 5,3 l/100 km (103 kW), resp. 5,5 l/100 km (125 kW) jsou stále ještě příkladně nízké. Jak již bylo uvedeno v úvodu, jsou všechny modely TDI sériově vybaveny systémem Start-Stop a režimem rekuperace. Ve spojení s motorem TDI 103 kW (verze s mechanickou převodovkou) a TDI 125 kW (verze DSG) bude Volkswagen CC později nabízen navíc také s pohonem všech kol 4Motion.

2.0 BlueTDI s výkonem 103 kW. Ze stejného technického základu jako klasické TDI vychází rovněž jednotka BlueTDI vyladěná na výkon 103 kW / 140 k, která již dnes plní limity emisní normy Euro 6 platné až od podzimu 2014. Volkswagen CC BlueTDI je za účelem dalšího snižování obsahu oxidů dusíku ve výfukových plynech vybaven katalyzátorem SCR, v němž jsou za přítomnosti aditiva AdBlue přeměňovány oxidy dusíku (NOx) ve výfukových plynech selektivně na dusík a vodu. V zájmu snižování celého spektra emisí zůstává však i nadále na palubě oxidační katalyzátor a filtr pevných částic.

Čtyřventilový čtyřválec se zdvihovým objemem 1968 cm3 dosahuje maximálního výkonu při 4200 min-1. Maximální točivý moment 320 N.m je k dispozici již od 1750 min-1 (do 2500 min-1). S těmito klíčovými parametry zrychlí Volkswagen CC poháněný extrémně čistým turbodieselem z 0 na 100 km/h za pouhých 9,9 sekundy a jeho nejvyšší rychlost činí 214 km/h (s šestistupňovou převodovkou DSG: 212 km/h). Hodnoty průměrné spotřeby paliva, resp. emisí CO2 jsou 4,9 l/100 km a 127 g/km (s mechanickou převodovkou), resp. 5,4 l/100 km a 142 g/km (s DSG).

Šestistupňové a sedmistupňové dvouspojkové převodovky DSG.

Všechny motory nového modelu Volkswagen CC lze kombinovat s dvouspojkovou automatickou převodovkou DSG. V případě verze V6 je převodovka DSG dokonce v sériové výbavě. V závislosti na točivém momentu motoru se jedná o šestistupňové nebo sedmistupňové převodovky DSG. Obě verze převodovky DSG se vyznačují nejvyšší úrovní účinnosti a dynamiky řazení. Kromě počtu převodových stupňů se oba typy DSG vzájemně odlišují po technické stránce také druhem spojek. Zatímco v sedmistupňové převodovce DSG pracují dvě suché spojky, otáčí se dvojitá spojka šestistupňové převodovky DSG v olejové lázni. Více než jakákoli jiná převodovka se samočinným řazením má dvouspojková převodovka navíc potenciál pro snižování spotřeby paliva a emisí. V porovnání se samočinnou převodovkou vybavenou přemosťovací spojkou kapalinového měniče momentu to může být v závislosti na motoru až o dvacet procent.

Pohon všech kol 4Motion.

Volkswagen CC V6 je sériově dodáván s trvalým pohonem všech kol 4Motion. Za normálních podmínek je i v tomto případě poháněna přední náprava a na zadní nápravu se přenáší jen deset procent hnací síly, což šetří palivo. Zadní náprava se plynule připojuje až na základě skutečné potřeby v závislosti na specifických provozních podmínkách. Připojování zajišťuje elektrohydraulická spojka Haldex. Výhodou elektronického řízení je to, že není zapotřebí žádného rozdílu v otáčení kol (prokluz) přední a zadní nápravy, aby bylo možné sepnout spojku, protože nárůst tlaku (30 bar) zajišťuje elektrické čerpadlo.

Uspořádání podvozku

Je jen málo komfortních cestovních vozů vhodných k překonávání dlouhých vzdáleností a nabízejících zároveň vysokou úroveň sportovních vlastností. Nový Volkswagen CC patří mezi vozidla, která se vyznačují spojením dynamiky a komfortu. Na tom se podílí čtyřprvková zadní náprava odizolovaná akusticky od karoserie prostřednictvím pomocného rámu, přední náprava typu McPherson využívající ve své konstrukci hliníkové komponenty a řízení s elektromechanickým posilovačem. A ve zvláštní míře to platí o modelech s výkonem 125 kW a vyšším, protože jejich sériová výbava zahrnuje adaptivní regulaci podvozku DCC. Vlastnosti podvozku přivádí k dokonalosti sériově dodávaný stabilizační systém ESP s funkcí stabilizace přívěsu. Tento systém přispívá nad rámec známých funkcí ESP při jízdě s přívěsem k tomu, aby bylo včas rozpoznáno obávané rozkývání přívěsu do stran a stabilizováno pomocí cílených brzdových zásahů a úpravou činnosti motoru. Jízdní vlastnosti navíc zdokonaluje pro modely Volkswagen CC nově dodávaná elektronická uzávěrka diferenciálu XDS (sériově pro verze s výkony 125 kW, 155 kW a 220 kW). Tento systém zlepšuje výrazně trakci zejména v prudkých zatáčkách.

Přední náprava se vzpěrami McPherson.

Přední náprava modelu Volkswagen CC používá konstrukci typu McPherson se spodními trojúhelníkovými příčnými rameny a pružicími vzpěrami. Tato náprava je extrémně lehká a nabízí tak četné přednosti. Navíc je také velmi kompaktní. Jen v oblasti mimořádně tuhého pomocného rámu s optimalizovanými vlastnostmi z hlediska pasivní bezpečnosti se ušetřilo v porovnání s běžnou konstrukcí z ocelového plechu 3,5 kilogramu. Rovněž velmi lehká jsou příčná ramena vyrobená z hliníkových výkovků (pouze V6). Zde činí snížení hmotnosti oproti ocelovému plechu celkově 1,5 kilogramu.

Mimořádně cenná jsou snížení hmotnosti v souvislosti s neodpruženými hmotami.

Proto jsou kromě příčných ramen vyrobena z hliníku také otočná ložiska. Zde je výhoda nižší hmotnosti oproti ocelovému plechu vyjádřena hodnotou 3,2 kilogramu. Různá opatření z oblasti lehké konstrukce snížila u přední nápravy hmotnost o 13,3 kilogramu. Vý-sledkem je ještě vyšší úroveň komfortu, jízdní dynamiky a hospodárnosti.

Čtyřprvková zadní náprava. Čtyřprvková zadní náprava modelu Volkswagen CC je rovněž velmi lehká a nabízí nejvyšší úroveň jízdního komfortu a jízdní stability. Díky speciálnímu uspořádání závěsných ramen bylo možné vyladit podélnou a příčnou dynamiku nezávisle na sobě. Oddělení funkcí zaručuje na jedné straně optimální dynamiku a bezpečnost jízdy a na druhé straně velmi přesvědčivý komfort odpružení.

Zadní náprava je uložena v izolovaném pomocném rámu, k němuž je každé zadní kolo připevněno prostřednictvím tří příčných ramen v příčném směru, zatímco vedení kola v podélném směru přebírá jedno podélné rameno. Na zadní nápravě nalézá kromě toho uplatnění dutý příčný zkrutný stabilizátor s optimalizovanou hmotností. Rozhodující pro velmi dobrý komfort modelu Volkswagen CC je skutečnost, že je zadní náprava izolovaná od karoserie prostřednictvím pomocného rámu připevněného ke karoserii čtyřmi silentbloky. Pryžová směs lůžek je zvolena tak, aby ideálním způsobem splňovala vysoké nároky na jízdní dynamiku. Důkladná izolace pomocného rámu tak pozdvihuje akustické vlastnosti a jízdní komfort na úroveň vyšší třídy.

Stejně jako předchůdce vzniká Volkswagen CC v severoněmeckém Emdenu.

Tento vysoce moderní výrobní závod má přímý přístup k námořnímu přístavu, z něhož je čtyřdveřové kupé během několika dnů přepravováno lodí do všech světových regionů.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
CARNOVA s.r.o.
Hněvkovského 603/81, 617 00 - Brno
543 420 720
brno@carnova.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Světová premiéra modelu Nová California: Nejinovativnější kempink car všech dob

Světová premiéra modelu Nová...

California je ikonou v segmentu kempovacích vozů. Volkswagen Užitkové vozy nyní ve světové premiéře představuje zcela nově vyvinutou generaci bestselleru, jehož bylo vyrobeno již více než...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Svět mobility se mění: Nový ID. Buzz GTX představuje nejvýkonnější Bulli všech dob

Svět mobility se mění: Nový ID. Buzz...

Značka Volkswagen Užitkové vozy představila ve světové premiéře nový model ID. Buzz GTX s nejvyšším výkonem až 250 kW (340 k). To neznamená nic jiného, než že jde o nejvýkonnější Bulli...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Volkswagen zahajuje na českém trhu předprodej nových modelů Tiguan a Passat

Volkswagen zahajuje na českém trhu...

Volkswagen zařadil do předprodeje na českém trhu nové generace oblíbených modelů Tiguan a Passat. Třetí generace kompaktního SUV a devátá generace manažerského kombi přinášejí do svých...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Dokonalý VW Touareg po plastice

Dokonalý VW Touareg po plastice

Tohle je sága rodu Touaregu. Před mnoha lety se objevila první generace, která definovala pojem lidový off-road. Dnes je technologicky nejlepší Volkswagen někde úplně jinde… Před více než 20...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Volkswagen poodhaluje nový Transporter

Volkswagen poodhaluje nový Transporter

Volkswagen Užitkové vozy uvede v roce 2024 na evropský trh nástupce současných modelů Transporter 6.1 a Caravelle 6.1. Nová generace této produktové řady byla významně vylepšena ve všech...