


Nový Caddy byl včera představen novinářům, na testovacím okruhu jsme mohli vyzkoušet i jeho jízdní vlastnosti. Jeho prodej bude u nás zahájen již v pátek 2. dubna.



Nový Caddy je pravý užitkový Volkswagen, který vyniká vysoce vyspělými technologiemi – přes 50 % jeho komponentů pochází ze špičkových osobních modelů Golf páté generace a Touran. Caddy nabízí komfort, jízdní vlastnosti i míru ochrany a bezpečnosti srovnatelnou s moderními osobními automobily. Jeho atraktivnost bezesporu zvyšuje i velmi zdařilý a elegantní design.



Tvůrcům se podařilo vytvořit vyvážený užitkový vůz, který bude ideálním partnerem řemeslníků, rozvážkových firem a podnikatelů v nejrůznějších přepravních službách. Stejně tak dobře dokáže Caddy v osobních verzích posloužit i cestovním kancelářím nebo rodinám a uplatnění najde i jako flotilový model ve velkých vozových parcích silných firem. Předností nového Caddy je jeho flexibilita, snadno se protahuje úzkými uličkami center měst, nepotřebuje mnoho místa pro zaparkování… Manipulaci se zbožím usnadňují posuvné dveře v boku skříně – každý Caddy má nejméně jedny posuvné dveře v pravém boku skříně, na přání mohou být posuvné dveře po obou stranách.
Nový Caddy povyrostl, což dobře dokládá jeho platforma, která vychází z nového Golfu a Touranu. Využití platformy vozů střední třídy je v segmentu městských dodávek novinkou, protože dosud se využívaly spíše podvozky a deriváty menších kompaktních modelů. Vyspělá platforma modelu Caddy není jedinou konkurenční výhodou, připočíst je třeba ergonomicky řešený interiér a v neposlední řadě i hospodárný provoz.
Nákladový prostor skříňové dodávky Caddy má objem 3,2 m3, je tedy o 300 litrů větší než u jeho předchůdce. Přístup do skříně usnadňují velké dveře v zádi a posuvné dveře v pravém boku karoserie. Asymetricky dělené zadní dvoukřídlé dveře umožňují nakládání předmětů vysokých až 113 cm. Zákazníci mohou sami zvolit, zda si vyberou prosklené nebo neprosklené zadní dveře, na přání se dodávají i výklopné zadní dveře, stejně jako druhé posuvné dveře v levém boku skříně. Pokud si to ovšem budoucí majitel přeje, dostane vůz také bez bočních posuvných dveří na obou stranách.
Maximální šířka vnitřního profilu skříně činí 134 cm. Ložná plocha, která je naprosto rovná, je mezi podběhy zadních kol široká 117 cm, což spolu s její délkou 178 cm umožňuje snadnou přepravu zboží uloženého přímo na standardních Euro-paletách. Maximální užitečná hmotnost nového Caddy činí (bez ohledu na motor a provedení) až 750 kg, což je v této třídě nejlepší hodnota.
Nový Caddy Kombi dokáže nabídnout až sedm míst. Vděčí za to dvoumístné lavici se sklopnými opěradly ve druhé řadě za sedadly řidiče a spolujezdce. Zadní lavici lze také v případě potřeby celou snadno vyjmout z vozu ven. Na lavici za sedadly řidiče a spolujezdce se pohodlně usadí tři pasažéři. Také tato lavice má sklopné opěradlo a lze ji celou vyjmout z vozu ven. Všechna místa mají k dispozici tříbodové samonavíjecí bezpečnostní pásy.
Na vozech, jako je nový Caddy, se často střídají řidiči, a proto každý musí najít vše tam, kde to očekává. Interiér je proto uspořádaný podle tzv. intuitivního konceptu, řidič má všechny ovladače v pohodlném dosahu, všechny přístroje přehlédne jediným mžiknutím oka. Každý řidič si také najde snadno svoji optimální pozici za volantem, do kterého je standardně zabudovaný airbag (u modelu Kombi také na místě spolujezdce s možností deaktivace). Při každodenním využívání vozu přijde vhod mnoho nejrůznějších odkládacích schránek a prostorů, pochvalu si nový Caddy zaslouží především za velkou schránku v přístrojové desce před spolujezdcem, další dvě menší schránky jsou integrované do její horní části. Do velkých kapes ve dveřních výplních se vejdou i velké lahve s nápoji o objemu až 1,5 l. V oblasti okolo páky ruční brzdy lze najít celkem čtyři držáky nápojů a další menší odkládací schránky. Ovládací prvky vytápění, ventilace a na přání dodávané klimatizace jsou rozmístěny v horní části středové konzole, kde je má v pohodlném dosahu řidič i spolujezdec.
Pro nový Volkswagen Caddy jsou připraveny celkem čtyři čtyřválcové motory – dva zážehové a dva vznětové – všechny s pětistupňovými manuálními převodovkami. Zážehový motor o objemu 1,4 l o výkonu 55 kW/75 k má průměrnou spotřebu 8,3 l benzinu na 100 km, druhý zážehový motor, který obohatí nabídku v další fázi uvádění tohoto modelu na český trh, má objem 1,6 l má výkon 75 kW/102 k a průměrnou spotřebu 8,2 l benzinu na 100 km. Na zájemce o vznětové agregáty čeká 2.0 SDI o výkonu b>51 kW/69 k s průměrnou spotřebou pouze 6,4 nafty na 100 km, o něco později přibude ještě turbodiesel 1.9 TDI o výkonu 77 kW/105 k s průměrnou spotřebou pouze 6,1 nafty na 100 km.
Nový Volkswagen Caddy má na všech kolech kotoučové brzdy (vpředu s vnitřním chlazením), jejichž výkon a naladění odpovídá proměnlivému zatížení vozu. Všechny tři verze Caddy mají v základní výbavě mimo jiné protiblokovací systém brzd ABS, systémy regulace prokluzu kol ASR a brzdného účinku motoru (MSR), elektromechanické řízení, volant seřiditelný v obou osách, airbag řidiče, vyhřívané zadní sklo se stěračem a ostřikovačem, imobilizér, termoskla atd.
Ceny VW Caddy s uvedenou bohatou základní výbavou jsou podle druhu zvoleného motoru (bez DPH):
- ve skříňovém provedení 349 190 Kč až 422 070 Kč
- v provedení kombi 360 020Kč až 431 540 Kč
- v provedení kombi – speciál N1 384 860 Kč až 456 380 Kč
- v provedení Life 396 600 Kč až 468 130 Kč
- v provedení Life – speciál N1 421 450 Kč až 492 970 Kč
(Modely Life budou k dispozici ve 2. pololetí tohoto roku.)
Položky výbav jsou rozdílné podle jednotlivých verzí.
Seznam příplatkové výbavy obsahuje mnoho položek – od běžných až po rádio-navigační systémy s barevným multifunkčním displejem. Modely Caddy Kombi je možné na přání vybavit i elektronickým stabilizačním systémem ESP s integrovanou funkcí brzdového asistenta.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií