Nový model bude vyráběn ve dvou verzích karoserie: jako hatchback Peugeot 108 a jako vůz s otevřenou střechou Peugeot 108 TOP!
Elegantní design
Čelní strana svou robustností navozuje pocit klidu. Je na svůj segment pozoruhodně hutná. Je strukturována maskou chladiče, středovým nosníkem a spodním přívodem vzduchu. Přední světlomety jsou pevně zabudovány do karoserie. Technologické projektory, které jsou stejné pro všechny stupně výbavy, dodávají svou kombinací černé barvy a chromu vozu pronikavý pohled. V horní části je do nich vsazena LED dioda. Tato technologie se používá také pro denní svícení, diody jsou zabudovány do robustní lišty kolem mlhových světel ve tvaru písmene C. Lišta mřížky chladiče má přesně zkosený okraj a vypadá, jako by byla vyrobená z jednoho kusu. Nahoře nad ní je umístěné logo značky, hrdě zasazené mezi dvěma záhyby podsadité kapoty, jejíž linie plynule navazují na čelní sklo a evokují dynamické vlastnosti vozu Peugeot 108. Při pohledu z boku je kompaktnost zvýrazněna převisy, které jsou na maximum zkrácené. Dveře, které zasahují téměř od jednoho kola k druhému, umožňují velmi snadné nastupování do vozu. Dynamika je zdůrazněna chromovanou lištou, která se vynořuje z předních blatníků a obepíná spodní okraj oken. Navázání na zadní stranu zajišťují světla, jež vyrůstají z boků a zahrnují v sobě všechny funkce včetně zpětných světel a mlhovek. Horizontální linie nárazníku přispívají ke stabilitě vozu. Velké zadní výklopné prosklené dveře, které se vyznačují praktičností, sahají od spojleru, v němž jsou zasazeny závěsy, až po práh. Ve spodní části je sklo chráněno neprůhledným sítotiskovým rastrem, který zakrývá pohled do zavazadlového prostoru.
Interiér
I přes kompaktní vnější rozměry vozu je kabina prostorná a pohodlná. Ovládání vozu je intuitivní. Řidič přímo před sebou nalezne komplexní do jednoho místa sdružené informace, které si tak může rychle přečíst. Přístrojová deska je spojená s výškově nastavitelným sloupkem řízení a je krytá clonou, aby se zajistila čitelnost údajů za všech podmínek. Přístrojovou desku tvoří soustředně umístěný analogový tachometr a LCD displej. Z obou stran je na rozšířeních umístěný otáčkoměr a ukazatel řazení rychlostních stupňů (Gear Shift Indicator). Řidič usazený ve výškově nastavitelném sedadle má pohodlný přístup k jednotlivým ovladačům. Jedinou rukou ovládá příslušenství seskupené na středovém panelu: velký sedmipalcový dotykový displej, tlačítko startéru spojené se systémem bezklíčového odemykání a startování, automatická klimatizace. Za volantem řidič nalezne ovladač omezovače rychlosti, zatímco otevírání víčka palivové nádrže a seřizování elektricky ovládaných vyhřívaných zpětných zrcátek je snadno dostupné na palubní desce. Intuitivně najde ovladače obou předních oken, seskupené na dveřním panelu na straně řidiče.
A konečně mu stačí zvednout ruku a objeví na klenbě stropu elektrické ovládání plátěné střechy a tím volný prostor o šířce 80 cm a délce 76 cm. Kromě toho má možnost nastavit otevření střechy do libovolné polohy: jen nad předními sedadly, nad všemi 4 sedadly atd. Po otevření střechy se automaticky vysune aero-akustický spojler omezující proudění vzduchu v kabině.
Peugeot 108 nabízí mnoho možností úprav dle přání a vkusu zákazníka.
Ten, který se rozhodne pro Peugeot 108 TOP!, má možnost zvolit si odstín plátna střechy. Černá, šedá, červená Purple? Může se rozhodnout podle zvolené barvy karoserie. V nabídce je osm možností, dvě jsou zcela nové: zlatavě měděná Aïkinite a červená Purple. Dvoubarevné provedení je vyhrazeno výlučně pro třídveřový hatchback a je dispozici ve dvou verzích: červená Purple a šedá Gallium nebo bílá Lipizan a Aïkinite. Po tomto prvním kroku může zákazník jít ještě dále a vytvořit si svůj vlastní Peugeot 108 pomocí sedmi témat osobních úprav a tří verzí interiéru. Témata zahrnují polepy určené na karoserii, vnější zpětná zrcátka, polepy určené do kabiny, koberečky, ovladače otevírání (mechanické, systém „plip“ nebo karta pro bezklíčové odemykání a startování), zatímco tři verze interiéru určují vzhled lišt palubní desky a středového panelu.
Ze sedmi témat osobních úprav se tři vracejí k textilní klasice. Téma Dressy je reinterpretací nadčasového vzoru „kohoutí stopa“ s 3D efektem vytvořeným kontrastem mezi přesně vyrýsovanými motivy. Téma Dual reprodukuje vzor plátna pro výšivky. Exkluzivní dvoubarevný Peugeot 108 nabízí na karoserii prolínání dvou odstínů. Téma Kilt představuje tartanovou látku s vyšrafovanými pruhy.
Elegantní téma Diamond si pohrává s matností a jasem čtyř stran hranolů. Vytváří tak efekt objemu a pohybu a jakoby vystupuje z karoserie. Čárové kódy moderního tématu Barcode si pohrávají s barvami.
Prvky tvořící téma Sport vytvářejí sportovní vizi městského auta. Kapota a zadní blatníky nesou motiv postupně odstiňované šachovnice. Vnitřní černě lakované zpětné zrcátko je zdobeno červenou lištou. Interiér doplňují specifické koberečky.
Téma Tattoo nabízí přesně ohraničené květy z imitace kovu. Jsou načrtnuté jedním energickým tahem, výraz jim dodávají i vyšrafované okvětní plátky.
Kabina je nabízena ve třech verzích:
Porcelaine, s matně bílými lištami palubní desky a středového panelu, Aïkinite spojující odstín Aïkinite na palubní desce s černě lesklým středovým panelem a Porcelaine Aïkinite s matně bílou palubní deskou a středovým panelem ve verzi zlatavé mědi Aïkinite.
Peugeot 108 také nabízí výběr z několika verzí čalounění. Látka Curitiba je exkluzivně v nabídce úrovně Access. U úrovní Active a Allure jde o tartanovou látku Carolight v novém provedení. Peugeot 108 TOP! s otevírací střechou nabízí látku Rayura Aïkinite. Kožené čalounění, které je exkluzivně součástí úrovně Allure, je nabízeno u obou verzí karoserie.
Připojení nového vozu Peugeot 108 k smartphonu zákazníka
Peugeot 108 má velký dotykový displeji umístěný uprostřed palubní desky. Tento sedmipalcový displej je součástí příplatkové výbavy u verze Active a sériové výbavy u verze Allure. Jde o rozhraní umožňující používat rádio, palubní počítač a nastavovat parametry vozu. Umožňuje připojit chytrý telefon, jenž je nyní možné používat i ve voze. Uživatel může svůj smartphone připojit dvěma způsoby: pomocí Bluetooth® především pro funkci telefonu a hudebního přehrávače, nebo pomocí funkce Mirror Screen, která funguje na bázi technologie MirrorLinkTM pro telefony s operačními systémy Android, RIM a Windows, a AppInCar pro telefony se systémem iOS. Díky funkci Mirror Screen se z dotykového displeje vozu Peugeot 108 stává zrcadlo připojeného kompatibilního telefonu. Řidič pak smartphone ovládá na dotykovém displeji vozu. V závislosti na připojeném telefonu jsou aplikace rovněž ovladatelné hlasovými příkazy s využitím systému rozpoznávání hlasu.
Je-li vůz v pohybu, je z bezpečnostních důvodů omezen přístup k některým aplikacím. Při jízdě může řidič používat aplikace užitečné pro řízení, jako je například navigace a dále funkce, jaké nabízí například Peugeot Music, internetové rádio značky, jehož provoz byl zahájen při této příležitosti.
Nový Peugeot 108 pro každodenní radost
S délkou 347 cm a šířkou 162 cm a díky zkráceným převisům a poloměru otáčení jen na 480 cm je Peugeot 108 ve městě maximální pohyblivý a lehce řidič nalézá dostatečný prostor na parkování. Tato architektura rovněž umožnila přesunout místo řidiče co nejvíc dopředu, díky čemuž se řidiči zlepšil výhled. Při nakládání věcí do zavazadlového prostoru oceníte karta pro bezklíčové otvírání a startování, která umožňuje jediným stisknutím tlačítka odemknout dveře a zadní výklopné dveře, které se navíc pootevřou. Při otevření zadních výklopných dveří se automaticky sklopí odkládací deska k oknu a objeví se velkorysý zavazadlový prostor: 196 litrů se sadou na opravu pneumatik, 180 litrů s rezervním kolem. Díky nízkému prahu pouhých 77 cm a 1 m širokému prostoru mezi podběhy kol je nakládání vozu velmi snadné. Počáteční objem může být zvýšen na 750 litrů sklopením opěradel zadních sedadel dělených v poměru 50:50. Stačí jednoduše zatáhnout za jednu z páček dostupných zvenčí. Uvnitř ukrývá Peugeot 108 spoustu úložného prostoru. Schránka před spolujezdcem je uzavřená a vejde se do ní litrová láhev, do kapes ve dveřích je možné uložit půllitrovou láhev. Díky nastavitelné výšce sloupku řízení a sedadla je velmi snadné najít rychle pohodlnou polohu pro řízení. U startování opět oceníte kartu pro bezklíčové odemykání a startování, stačí stisknout tlačítko umístěné na středovém panelu. Řidič se díky omezovači rychlosti a automatickému spouštění světel může soustředit na jízdu. Po zařazení zpětného chodu zobrazí kamera na barevném dotykovém displeji prostor za vozidlem. Toto zařízení zajišťuje bezpečné a snadné manévrování.
Posádka je chráněna sériově montovanými šesti airbagy: dva čelní (airbag spolujezdce lze vypnout), dva boční vepředu a dva hlavové chránící přední i zadní sedadla. Pro bezpečnost dětí jsou dvě zadní sedadla vybavena úchyty Isofix.
Motory
Řadu tvoří účinné tříválcové motory v kombinaci s různými převodovkami:
- 1.0 e-VTi 68 k, pětistupňová manuální převodovka, 88 g CO2/km,
- 1.0 VTi 68 k, pětistupňová manuální převodovka, 95 g CO2/km,
- 1.0 VTi 68 k, pětistupňová robotizovaná převodovka ETG5, 97 CO2/km,
- nový motor PureTech 1.2 VTi 82 k, pětistupňová manuální převodovka, 99 g CO2/km.
Motory díky nízké hmotnosti Peugeotu 108, která začíná na pouhých 840 kg, poskytují posádce velmi dobrou jízdní stabilitu i komfort. Podvozek za tímto účelem využívá přední nápravu typu Pseudo McPherson a zadní deformovatelnou příčku z tvarované trubky. Ve srovnání s dílem z lisované oceli má toto řešení tu výhodu, že zlepšuje vedení a i snižuje hmotnost.
Snadné a bezpečné jízdní vlastnosti
Peugeot 108 se snadno ovládá. K tomuto bezprostřednímu pocitu přispívá vedle nízké hmotnosti i elektrický posilovač řízení a kvalita podvozku. Rozchod je 1425 mm vpředu a 1420 mm vzadu. K dispozici jsou dva rozměry pneumatik, 165/65 R14 nebo 165/60 R15, jejichž velmi nízký valivý odpor přispívá k celkové účinnosti vozu. Tlak v pneumatikách je průběžně monitorován nepřímým systémem sledování podhuštění (Indirect Tyre Under-Inflation Detection systém). Brzdový systém zahrnuje v rámci sériové výbavy ABS, elektronický rozdělovač brzdného účinku, systém brzdové podpory v kritických situacích a odpojitelný elektronický systém kontroly stability (ESP). Systém je vpředu doplněn o vzduchem chlazené brzdové kotouče o průměru 247 mm a vzadu o bubnové brzdy o průměru 200 mm.
Dynamické vlastnosti Peugeotu 108 řidiče potěší: rychle reagující řízení, stabilita brzdění v přímém směru i v oblouku, elektrický posilovač řízení, který je lehký ve městě a informativní na otevřené silnici.
Všechny motory jsou vybaveny asistentem pro rozjezd do svahu. Tento systém udrží vůz na krátkou chvíli na místě, aby měl řidič čas přesunout nohu z brzdového pedálu na pedál akcelerátoru. Nový model Peugeot 108 se lehce řídí ve městě a při jízdě mimo město i s naloženým zavazadlovým prostorem si může řidič vychutnat dynamiku a ovladatelnost vozu. Interiér nabízí výbavu na úrovni vyšších segmentů: Mirror Link, kamera pro snadné couvání, bezklíčové odemykání a startování…
Nový Peugeot 108 bude uveden na trh
– v létě stejně jako nová generace sesterských modelů Citroen C1 a Toyota Aygo.
Peugeot
V roce 2013 Peugeot prodal po celém světě 1 553 000 vozů, urychlil své zastoupení na velkých rostoucích světových trzích a pokračoval v posunu směrem k luxusnějším kategoriím výrobků. Kromě verzí 208 GTY a XY uvedl Peugeot na trh nový městský crossover 2008 a radikálně obnovil svou nabídku v segmentu C díky novému modelu Peugeot 308.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií