Nový Lexus GS: řízení ušité na míru s funkcí Lexus Drive Mode Select

Čtyři odlišné jízdní režimy chování GS v závislosti na stavu vozovky a osobních preferencích řidiče: od maximálně ekonomického a ekologického (v režimu ECO) až po maximální požitek z dynamické jízdy (v režimu Sport S+)

Jedním z hlavních cílů konstruktérů nového GS bylo zlepšení jízdní dynamiky při zachování vysoké úrovně jízdního pohodlí.

Za tímto účelem zvýšili tuhost karoserie vozidla, přepracovali systém zavěšení předních i zadních kol, zlepšili účinek brzd a doplnili celou řadu pokrokových technologií.

Z technických vylepšení lze vytěžit maximum

– prostřednictvím funkce Drive Mode Select (volba jízdního režimu), s preferencí buď ekonomických a ekologických parametrů jízdy, nebo naopak dynamických schopností vozidla, v závislosti na prioritách řidiče a aktuálních jízdních podmínkách.

Řidič může volit mezi režimy

Nový Lexus GS: řízení ušité na míru s funkcí Lexus Drive Mode Select
Nový Lexus GS: řízení ušité na míru s funkcí Lexus Drive Mode Select
Nový Lexus GS: řízení ušité na míru s funkcí Lexus Drive Mode Select

ECO, NORMAL a SPORT S; u verzí s adaptivním variabilním odpružením se nabízí i režim SPORT S+. Jako výchozí jízdní režim slouží mód NORMAL.

V jízdním režimu ECO

– se automaticky reguluje výkon motoru, otevření škrticí klapky a funkce klimatizace s ohledem na co nejnižší spotřebu paliva. Kromě regulace hnacích sil se upravují funkce klimatizace tak, aby se zamezilo ztrátám v systému ventilace. Při teplotách od 20 °C výše se klimatizace automaticky přepíná na recirkulaci a je snížen objem proudícího vzduchu v režimu na maximum. Režim ECO lze nastavit otočením voliče proti směru hodinových ručiček. Po navolení tohoto režimu se ukazatele a indikátor ‘ECO’ podsvítí v modrém tónu.

V režim SPORT S

– se upraví řízení pohonné jednotky s ohledem na dynamickou akceleraci. U verze se zážehovým motorem se mění načasování změny převodových stupňů; u verze s hybridním pohonem se tohoto dosahuje pomocí zvýšení hnací síly a rychlejších reakcí motoru při částečném i úplném sešlápnutí plynového pedálu. Režim SPORT S lze nastavit otočením voliče po směru hodinových ručiček. Po navolení tohoto režimu se přístroje podsvítí v červeném tónu.

Režim SPORT S+

– nabízený u GS s adaptivním variabilním odpružením (AVS) spojuje zvýšený výkon hnacího systému s koordinovaným řízením systému VDIM (systém integrovaného řízení dynamiky vozidla – VDIM 5. generace), včetně adaptivního variabilního odpružení (systém AVS) a elektrického posilovače řízení (EPS). U vozů se systémem LDH (Lexus Dynamic Handling) je k dispozici i řízení s proměnným převodovým poměrem (VGRS) a dynamické řízení kol zadní nápravy (DRS).

Všechny uvedené systémy

zlepšují stabilitu a celý systém řízení nového GS, aby si řidič mohl do posledního doušku vychutnat skutečně sportovní jízdní dynamiku. Režim SPORT S+ lze nastavit otočením voliče dvakrát po směru hodinových ručiček, načež se přístroje podsvítí v červeném tónu.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autorizovaný dealer a opravce VOLVO

Člen koncernu TUkas

 

Kontakt:
AUTO-STAIGER CZ A.S.
Praha 10, Černokostelecká 621/122
+420 271 009 111
servis.volvo@auto-staiger.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Lexus LBX a inovovaný UX se představují v národní premiéře

Nový Lexus LBX a inovovaný UX se...

Zbrusu nové SUV značky Lexus pod označením LBX a inovovaný model UX se zcela novým hybridním pohonem se v národní premiéře představily v luxusním prostředí resortu Chateau Mcely. Hlavní...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - LBX je tak trochu jiný Lexus do města

LBX je tak trochu jiný Lexus do města

LBX je zcela novým modelem pro nový trh značky Lexus v Evropě. Má ambice změnit pravidla hry a stát se klíčovým modelem k dalšímu růstu značky v tomto regionu. LBX, dosud nejkompaktnější...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Lexus prodlužuje hybridům jízdu na elektřinu

Lexus prodlužuje hybridům jízdu na...

Prémiová automobilka Lexus vyvinula systém, který optimalizuje hybridní pohon tak, aby vůz zůstal v elektrickém režimu co nejdéle. Systém Predictive Efficient Drive automaticky optimalizuje...

Luxus podle Britů? NX z garáže Lexus

Lexus NX 450h+ získal ve Velké Británii ocenění v anketě Company Car and Van Awards jako nejlepší prémiové auto roku 2022. Druhá generace tohoto modelu má nejvyšší úroveň bezpečnosti díky...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mimořádné jízdní vlastnosti Lexusu RZ díky inteligentnímu pohonu Direct4

Mimořádné jízdní vlastnosti Lexusu RZ...

Nový Lexus RZ je první auto této značky postavené od základu jako elektromobil. Vůz má 313 koní přenášených na všechna čtyři kola pomocí inteligentního pohonu Direct4. Jeho úkolem je...