Nový Lexus GS získal v bariérovém testu Euro NCAP nejvyšší pětihvězdičkové hodnocení a s 35 body se ve zmíněné kategorii stal nejbezpečnějším vozem pro dospělé cestující. Ve výsledném hodnocení bočního nárazu obdržel Lexus GS maximální počet 18 bodů a čelní náraz byl ohodnocen 15 body (ze 16 možných), což je nejlepší výsledek ve třídě. Nový Lexus GS rovněž získal nejlepší hodnocení ve třídě pro ochranu chodců (18 bodů a dvě hvězdičky), v hodnocení ochrany dětí mu náleží 41 bodů a 4 hvězdičky.
Lexus GS je komplexně vybaven nejmodernějšími prvky aktivní a pasivní bezpečnosti, jež jsou v současné době k dispozici.
U nového Lexusu GS se o 45 % zvýšil počet karosářských dílů z vysokopevnostních materiálů, což přispívá k dosažení nízké hmotnosti a vysoké torzní tuhosti celé struktury karoserie. Vysoká odolnost deformačních zón-crash boxů a prvků v přední části vozu navíc přispívá společně se zesíleným nárazníkem k maximální eliminaci energie nárazu.
Lexus GS může být vybaven až 10 airbagy: dvěma dvoufázovými vpředu (SRS-Supplemental Restraint System), bočními airbagy pro cestující vpředu i vzadu, průběžnými hlavovými airbagy a poprvé v daném segmentu i dvěma kolenními airbagy pro řidiče a spolujezdce. Kolenní airbagy jsou navrženy tak, aby se aktivovaly z prostoru pod přístrojovou deskou ve stejném okamžiku jako čelní airbagy, a ochránily tak řidiče před nárazem do sloupku řízení a spolujezdce před nárazem do spodních partií přístrojového panelu. Tím, že kolenní airbagy ve většině nárazů zabraňují posunu pánve a rotaci trupu, navíc snižují riziko úrazu hlavy a hrudníku.
„Lexus GS byl navržen s jasným záměrem dosáhnout maximální bezpečnosti,“ říká Karl Schlicht, viceprezident Lexus Europe. „Naším cílem nebyla pouhá ochrana cestujících v případě, kdy dojde k nehodě, ale především vývoj nových bezpečnostních systémů, které mají nehodě předejít. Jedná se například systémy Pre-Crash Safety System a Vehicle Dynamics Integrated Management System.“
Lexus GS 430 je vybaven poslední generací elektronického systému Vehicle Dynamics Integrated Management (VDIM), který zlepšuje jízdní parametry, optimalizuje trakci a zvyšuje stabilitu automobilu.
V příplatkové výbavě najdeme i vysoce sofistikovaný systém Pre-Crash Safety (PCS), který preventivně optimalizuje činnost předních bezpečnostních pásů a brzdového asistentu s cílem zabránit vážnému zranění cestujících a poškození vozu. Ve výbavě nového Lexusu GS může být i adaptivní tempomat (Adaptive Cruise Control –ACC), který samočinně reguluje a nastavuje rychlost podle vpředu jedoucího vozidla.
Systém Intelligent Adaptive Front Lighting (I-AFS) zlepšuje viditelnost v zatáčkách a zařízení Tyre Pressure Warning System (TPWS) detekuje ztrátu tlaku v jednotlivých pneumatikách.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií