Nový Lexus GS byl navržen tak, aby zákazníkům nabídl atraktivní a příjemný požitek z jízdy

Kombinuje vynikající odezvu od řízení a ovladatelnost s vysokou mírou stability a špičkovým jízdním pohodlím, které je pro vozy značky Lexus charakteristické.

Nový Lexus GS byl navržen tak, aby zákazníkům nabídl atraktivní a příjemný požitek z jízdy

Konstrukční tým pod vedením hlavního konstruktéra Yoshihiko Kanamoriho se za tímto účelem rozhodl ke skutečně komplexnímu vylepšení předchozí generace GS.

Konstruktéři se v první řadě soustředili na skelet karoserie.

S využitím software pro simulace fyzikálních systémů a technických zařízení (CAE) provedli detailní analýzy a definovali ty oblasti, kde při řízení dochází k největším deformacím karoserie. Zde následně došlo k zesílení pomocí laserových a bodových svarů, zejména v prostoru mezi čelním oknem a kapotou, kolem otvorů dveří, na podvozku v zadní části vozu a u zadní mezistěny. Doplnili další výztuhy ve spodní části karoserie. Kromě toho byla na několika místech použita vysokopevnostní ocel ke zvýšení tuhosti karoserie a současnému snížení její hmotnosti. Všechna uvedená opatření společně přispěla k nárůstu tuhosti karoserie o 14 %.

V zájmu zvýšení jízdní stability

– pak konstruktéři zapracovali na proudění vzduchu kolem vozu optimalizací tvaru karoserie i tvarováním spodní části vozu, čímž dosáhli součinitele aerodynamického odporu pouhých 0,26 při současné minimalizaci hladiny hluku a vibrací.

Úpravy se dále dotkly dvojitého lichoběžníkového zavěšení vpředu i zadního víceprvkového zavěšení s cílem snížit hmotnost a zároveň zvýšit tuhost těchto partií. Kromě toho se zlepšila aerodynamika a odolnost vůči ponořování přídě vozu při prudkém brzdění. Vůz též vykazuje vyšší boční vodicí sílu v zájmu hladší jízdy. Prostorově méně náročné zavěšení zadních kol přispělo ke zvětšení zavazadelníku.

V dalším kroku pak konstruktéři pracovali na poloze řidiče za volantem.

Posaz řidiče se snížil a posunul o 100 mm blíže k těžišti vozidla. Konstruktéři vylepšili úhel volantu a doladili polohu brzdového pedálu, který je nyní ergonomičtější. Nové sedadlo řidiče lze nastavovat až v 18 směrech, zajišťuje výborné boční vedení a současně nabízí vysokou úroveň pohodlí.

Nové GS je také vybaveno

– funkcí volby jízdního režimu Drive Mode Select (k dispozici ve všech provedeních GS) s možností přizpůsobit jízdní chování osobním preferencím. Funkce nabízí tři odlišné jízdní režimy: NORMAL, ECO a SPORT; v případě vozidel vybavených adaptivním variabilním odpružením je dále k dispozici režim SPORT S+.

V režimu ECO se odlišným řízením hnacího ústrojí, převodovky a soustavy klimatizace dosahuje co nejnižší spotřeby paliva.

Režim SPORT S upravuje načasování změny převodových stupňů a přiostřuje odezvu škrticí klapky pro požitek z dynamické jízdy.

U provedení s adaptivním variabilním odpružením lze dále navolit režim SPORT S+. Díky adaptivnímu variabilnímu odpružení (AVS) může řidič jemně přizpůsobit jízdní vlastnosti GS navolením jednoho ze dvou nabízených nastavení tlumičů: NORMAL pro každodenní ježdění a SPORT pro lepší ovladatelnost a přesnější odezvu od řízení při rychlém průjezdu zatáčkami. V závislosti na stavu vozovky a jízdních podmínkách pak systém AVS aktivuje tlumiče s regulovatelnou tlumicí silou (nezávisle pro všechna čtyři kola), čímž plní hned několik řídicích funkcí zároveň. Pokud řidič navolí režim SPORT S+, automaticky se zvýší rozdíl mezi účinkem vnitřních a vnějších tlumičů při průjezdu zatáčkami, čímž se ještě více zamezí nežádoucím náklonům karoserie. Zde napomáhá i systém VGRS (řízení s proměnným převodovým poměrem) zvyšující strmost řízení a elektrický posilovač řízení (EPS) zvyšující krouticí moment asistenta řízení v zájmu co nejlepší ovladatelnosti vozu a odezvy od volantu.

GS v provedení F SPORT vykazuje ještě lepší dynamické schopnosti díky speciálnímu naladění systému zavěšení předních i zadních kol pro co nejlepší ovladatelnost vozu a ještě přesnější reakce řízení.

GS 450h v provedení F SPORT je vybaven systémem Lexus Dynamic Handling (LDH), a tak se stává celosvětově prvním hybridním vozem se systémem řízení všech čtyř kol. Součástí systému Lexus Dynamic Handling (LDH) je dynamické řízení kol zadní nápravy (DRS), řízení s proměnným převodovým poměrem (VGRS) a elektrický posilovač řízení (EPS). LDH koordinuje všechny aspekty řízení předních i zadních kol, aby vůz v reakci na pokyny od volantu nabídl agilní, ostré a současně jisté jízdní chování. Systém dokáže nezávisle regulovat úhel natočení kol přední i zadní nápravy, a výrazně tak zlepšit odezvu vozidla při nájezdu do zatáček, trakční schopnosti zadních kol, stabilitu vozidla i celkovou agilitu při průjezdu zatáčkami. Systém LDH sleduje rychlost jízdy vozidla i stáčivou rychlost, úhel natočení kol, natáčení volantu a boční sílu (G) k výpočtu požadovaného natočení kol zadní nápravy (maximálně 2,0 stupně). Při rychlostech do 80 km/h se přední a zadní kola natáčejí v opačném směru. Za vyšších rychlostí se natáčejí stejně.

Nové GS se díky všem provedeným vylepšením jízdní dynamiky v kombinaci s pokrokovými bezpečnostními prvky stává vozem, který zákazníkům nabídne potřebnou jistotu umožňující prozkoumat jeho příkladné jízdní schopnosti.

O značce Lexus

Od svého uvedení na trh roku 1989 je Lexus po celém světě znám svou touhou po dokonalosti, výjimečnou kvalitou, špičkovými technologiemi svých produktů a ojedinělým konceptem kompletní péče o zákazníky. Lexus je dnes jediným světovým výrobcem luxusních vozů, který nabízí ucelenou řadu vysoce výkonných plně hybridních modelů skládající se z RX 450h, hybridního crossoveru, jež je přímým nástupcem prvního hybridního SUV na světě RX400h, dále GS 450h, vysoce výkonného hybridního sedanu, vlajkové lodi LS 600h, hybridní limuzíny se stálým pohonem všech kol a CT 200h – prvním a jediným plně hybridním prémiovým kompaktem na světě. Rostoucí oblíbenost hybridních modelů Lexus v ČR dokazuje i jejich zvyšující se podíl na celkových prodejích značky – 76% (2011) vs. 40% (2007). V roce 2011 například 88% zájemců o modelovou řadu LS volilo verzi s pohonem Lexus Hybrid Drive, v případě řady RX se pak pro plně hybridní pohon rozhodlo 86% zákazníků.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Auto Jarov
Osiková 2, Praha 3, 130 00
251 002 288
seat@autojarov.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Lexus LBX a inovovaný UX se představují v národní premiéře

Nový Lexus LBX a inovovaný UX se...

Zbrusu nové SUV značky Lexus pod označením LBX a inovovaný model UX se zcela novým hybridním pohonem se v národní premiéře představily v luxusním prostředí resortu Chateau Mcely. Hlavní...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - LBX je tak trochu jiný Lexus do města

LBX je tak trochu jiný Lexus do města

LBX je zcela novým modelem pro nový trh značky Lexus v Evropě. Má ambice změnit pravidla hry a stát se klíčovým modelem k dalšímu růstu značky v tomto regionu. LBX, dosud nejkompaktnější...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Lexus prodlužuje hybridům jízdu na elektřinu

Lexus prodlužuje hybridům jízdu na...

Prémiová automobilka Lexus vyvinula systém, který optimalizuje hybridní pohon tak, aby vůz zůstal v elektrickém režimu co nejdéle. Systém Predictive Efficient Drive automaticky optimalizuje...

Luxus podle Britů? NX z garáže Lexus

Lexus NX 450h+ získal ve Velké Británii ocenění v anketě Company Car and Van Awards jako nejlepší prémiové auto roku 2022. Druhá generace tohoto modelu má nejvyšší úroveň bezpečnosti díky...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mimořádné jízdní vlastnosti Lexusu RZ díky inteligentnímu pohonu Direct4

Mimořádné jízdní vlastnosti Lexusu RZ...

Nový Lexus RZ je první auto této značky postavené od základu jako elektromobil. Vůz má 313 koní přenášených na všechna čtyři kola pomocí inteligentního pohonu Direct4. Jeho úkolem je...