Konstrukční tým pod vedením hlavního konstruktéra Yoshihiko Kanamoriho se za tímto účelem rozhodl ke skutečně komplexnímu vylepšení předchozí generace GS.
Konstruktéři se v první řadě soustředili na skelet karoserie.
S využitím software pro simulace fyzikálních systémů a technických zařízení (CAE) provedli detailní analýzy a definovali ty oblasti, kde při řízení dochází k největším deformacím karoserie. Zde následně došlo k zesílení pomocí laserových a bodových svarů, zejména v prostoru mezi čelním oknem a kapotou, kolem otvorů dveří, na podvozku v zadní části vozu a u zadní mezistěny. Doplnili další výztuhy ve spodní části karoserie. Kromě toho byla na několika místech použita vysokopevnostní ocel ke zvýšení tuhosti karoserie a současnému snížení její hmotnosti. Všechna uvedená opatření společně přispěla k nárůstu tuhosti karoserie o 14 %.
V zájmu zvýšení jízdní stability
– pak konstruktéři zapracovali na proudění vzduchu kolem vozu optimalizací tvaru karoserie i tvarováním spodní části vozu, čímž dosáhli součinitele aerodynamického odporu pouhých 0,26 při současné minimalizaci hladiny hluku a vibrací.
Úpravy se dále dotkly dvojitého lichoběžníkového zavěšení vpředu i zadního víceprvkového zavěšení s cílem snížit hmotnost a zároveň zvýšit tuhost těchto partií. Kromě toho se zlepšila aerodynamika a odolnost vůči ponořování přídě vozu při prudkém brzdění. Vůz též vykazuje vyšší boční vodicí sílu v zájmu hladší jízdy. Prostorově méně náročné zavěšení zadních kol přispělo ke zvětšení zavazadelníku.
V dalším kroku pak konstruktéři pracovali na poloze řidiče za volantem.
Posaz řidiče se snížil a posunul o 100 mm blíže k těžišti vozidla. Konstruktéři vylepšili úhel volantu a doladili polohu brzdového pedálu, který je nyní ergonomičtější. Nové sedadlo řidiče lze nastavovat až v 18 směrech, zajišťuje výborné boční vedení a současně nabízí vysokou úroveň pohodlí.
Nové GS je také vybaveno
– funkcí volby jízdního režimu Drive Mode Select (k dispozici ve všech provedeních GS) s možností přizpůsobit jízdní chování osobním preferencím. Funkce nabízí tři odlišné jízdní režimy: NORMAL, ECO a SPORT; v případě vozidel vybavených adaptivním variabilním odpružením je dále k dispozici režim SPORT S+.
V režimu ECO se odlišným řízením hnacího ústrojí, převodovky a soustavy klimatizace dosahuje co nejnižší spotřeby paliva.
Režim SPORT S upravuje načasování změny převodových stupňů a přiostřuje odezvu škrticí klapky pro požitek z dynamické jízdy.
U provedení s adaptivním variabilním odpružením lze dále navolit režim SPORT S+. Díky adaptivnímu variabilnímu odpružení (AVS) může řidič jemně přizpůsobit jízdní vlastnosti GS navolením jednoho ze dvou nabízených nastavení tlumičů: NORMAL pro každodenní ježdění a SPORT pro lepší ovladatelnost a přesnější odezvu od řízení při rychlém průjezdu zatáčkami. V závislosti na stavu vozovky a jízdních podmínkách pak systém AVS aktivuje tlumiče s regulovatelnou tlumicí silou (nezávisle pro všechna čtyři kola), čímž plní hned několik řídicích funkcí zároveň. Pokud řidič navolí režim SPORT S+, automaticky se zvýší rozdíl mezi účinkem vnitřních a vnějších tlumičů při průjezdu zatáčkami, čímž se ještě více zamezí nežádoucím náklonům karoserie. Zde napomáhá i systém VGRS (řízení s proměnným převodovým poměrem) zvyšující strmost řízení a elektrický posilovač řízení (EPS) zvyšující krouticí moment asistenta řízení v zájmu co nejlepší ovladatelnosti vozu a odezvy od volantu.
GS v provedení F SPORT vykazuje ještě lepší dynamické schopnosti díky speciálnímu naladění systému zavěšení předních i zadních kol pro co nejlepší ovladatelnost vozu a ještě přesnější reakce řízení.
GS 450h v provedení F SPORT je vybaven systémem Lexus Dynamic Handling (LDH), a tak se stává celosvětově prvním hybridním vozem se systémem řízení všech čtyř kol. Součástí systému Lexus Dynamic Handling (LDH) je dynamické řízení kol zadní nápravy (DRS), řízení s proměnným převodovým poměrem (VGRS) a elektrický posilovač řízení (EPS). LDH koordinuje všechny aspekty řízení předních i zadních kol, aby vůz v reakci na pokyny od volantu nabídl agilní, ostré a současně jisté jízdní chování. Systém dokáže nezávisle regulovat úhel natočení kol přední i zadní nápravy, a výrazně tak zlepšit odezvu vozidla při nájezdu do zatáček, trakční schopnosti zadních kol, stabilitu vozidla i celkovou agilitu při průjezdu zatáčkami. Systém LDH sleduje rychlost jízdy vozidla i stáčivou rychlost, úhel natočení kol, natáčení volantu a boční sílu (G) k výpočtu požadovaného natočení kol zadní nápravy (maximálně 2,0 stupně). Při rychlostech do 80 km/h se přední a zadní kola natáčejí v opačném směru. Za vyšších rychlostí se natáčejí stejně.
Nové GS se díky všem provedeným vylepšením jízdní dynamiky v kombinaci s pokrokovými bezpečnostními prvky stává vozem, který zákazníkům nabídne potřebnou jistotu umožňující prozkoumat jeho příkladné jízdní schopnosti.
O značce Lexus
Od svého uvedení na trh roku 1989 je Lexus po celém světě znám svou touhou po dokonalosti, výjimečnou kvalitou, špičkovými technologiemi svých produktů a ojedinělým konceptem kompletní péče o zákazníky. Lexus je dnes jediným světovým výrobcem luxusních vozů, který nabízí ucelenou řadu vysoce výkonných plně hybridních modelů skládající se z RX 450h, hybridního crossoveru, jež je přímým nástupcem prvního hybridního SUV na světě RX400h, dále GS 450h, vysoce výkonného hybridního sedanu, vlajkové lodi LS 600h, hybridní limuzíny se stálým pohonem všech kol a CT 200h – prvním a jediným plně hybridním prémiovým kompaktem na světě. Rostoucí oblíbenost hybridních modelů Lexus v ČR dokazuje i jejich zvyšující se podíl na celkových prodejích značky – 76% (2011) vs. 40% (2007). V roce 2011 například 88% zájemců o modelovou řadu LS volilo verzi s pohonem Lexus Hybrid Drive, v případě řady RX se pak pro plně hybridní pohon rozhodlo 86% zákazníků.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií