Nový design, luxusní interiér, řada technických novinek, vyšší úroveň bezpečnosti a rozsáhlá výbava nového Lexusu GS 300 a GS 430 nás donutily seznámit vás s ním v 8 článcích.
Včera ve středu 18.5. jsme přinesli stručné rámcové seznámení s tímto novým modelem. Ve čtvrtek 19.5. zajímavé zamyšlení: Přitažlivost Lexusu pro pět smyslů. Dnes – v pátek 20.5. Design a interiér. V pondělí 23. 5. Technologie v interiéru. V úterý 24.5. Motory a převodovka. Ve středu 25.5. Dynamika jízdy, ve čtvrtek 26.5. Bezpečnost a v pátek 27.5. Prvky výbavy a ceny Lexusu.
Dnes tedy o designu a interiéru.
Třetí generace Lexusu GS představuje první sériově vyráběné vozidlo podle radikální nové filosofie designu Lexusu: L-finesse.
„Během posledních tří let jsme podstoupili cestu s cílem opětovně se soustředit na design Lexusu, který podle našeho přesvědčení určuje jak historie, tak budoucnost značky a úsilí být na čelní pozici v hloubce a dokonalosti zpracování,“ vysvětluje výkonný ředitel oddělení Lexus Global Design Wahei Hirai. „Nazýváme ji L-finesse (L-dokonalost) a jedná se o filozofii, která směřuje design značky Lexus k mnohem současnější, dynamičtější pozici na trhu prestižních luxusních automobilů. Čerpáním z japonských estetických hodnot jsme vytvořili novou dynamiku založenou na vizuálním kontrastu mezi jednoduchostí a elegancí.“
Nová filozofie designu Lexusu, která je vetkána v samé struktuře nového modelu GS, naznačuje posun ke smělejšímu, působivějšímu způsobu stylizace, jenž se stává základem pro budoucí identitu značky a její pozici na trhu. Tato filozofie reprezentuje pevné vizuální propojení mezi designem interiéru a exteriéru nového sportovního sedanu.
Nový GS je vzorem exkluzivního luxusu, v němž se snoubí elegantní hladká karoserie beze spár s ergonomickou dokonalostí interiéru a se špičkovými technickými konstrukčními prvky. Nově je chápáno pojetí kvality – požadavky na kvalitu se aplikují i na nejmenší detaily, aby byl dosažen maximální požitek z jízdy, tak charakteristický pro značku Lexus.
EXTERIÉR
Dlouhé propojené linie působivého dynamického designu nové generace modelu GS jsou obohaceny jemnými, fascinujícími kontrasty. Příkladem je propojení křehkého elegantního povrchu kapoty se zaoblenou linií předního blatníku a nárazníku. V kombinaci s kolmým žebrováním masky chladiče, čtyřmi samostatnými světlomety s čirými skly a hlubokými předním otvory pro přívod vzduchu se tyto rozmanité kontrasty plynule integrují a podtrhují tak agresivní, sportovní původ nového sedanu a jeho jasnou příslušnost k nové generaci vozů značky Lexus.
„Při navrhování koncepčního vozidla LF-S jsme upravili rozmístění klíčových prvků na přídi vozu: snížením pozice masky chladiče ve vztahu k světlometům jsme podnítili takový stylistický přístup, který bude společný pro budoucí modely značky Lexus. Ta tak získá mnohem dynamičtější design,“ dodává Kengo Matsumoto, hlavní manažer divize Lexus Design. „Model GS v tomto trendu pokračuje a vytváří novou jedinečnou rovnováhu přídě a staví se tak proti předem danému pojetí rozmístění masky a předních světlometů, jak je reprezentují jiné luxusní značky. Vytváření rovnováhy, která jde proti tomu, co se zdá být přirozené, je pro nás podstatné, jestliže máme design Lexusu oživit a přesto jej zachovat jednoduchým.“
Z bočního profilu jsou proporce modelu GS jedinečným vyjádřením dokonalosti nové filozofie L-finesse, k čemuž přispívá nejen dlouhá kabina s tmavým středním sloupkem B, ale i zaoblená linie v místě propojení oken a dveří. Boční okna připomínají plynulé tahy japonské kaligrafie, vytvářejí dynamický grafický motiv „výstřelu z praku“ a zvýrazňují impozantní homogenitu designu a velkorysé vnitřní rozměry vozu. Do široce vyklenutých podběhů kol se vejdou jak 17“, tak 18“ kola z lehké slitiny, zatímco zadní robustní boky karoserie přecházejí do sdružených výkonných LED světlometů nové generace, umístěných nad pevně vymodelovaným zadním nárazníkem a sportovními výfuky.
Řada aerodynamických prvků na spodní části automobilu ve spojení s hladkou, plynulou karoserií dále podporuje stabilitu vozidla a pomáhá snižovat aerodynamický hluk na minimum. Tyto prvky zahrnují tři spodní kryty motoru, přední, střední a zadní kryty podlahy, boční kryty nádrže s palivem, stejně tak jako aerodynamický kryt diferenciálu. K dispozici je také nenápadný spoiler na zádi, který dále zlepšuje aerodynamickou výkonnost při vysokých rychlostech.
Nová generace modelu GS bude nabízena v deseti barevných odstínech. Tato škála zahrnuje sedm zcela nových barev a čtyři laky prvotřídní kvality: červený odstín Morello Red má vlhký, lesklý vzhled s vynikající hloubkou, tmavý odstín Nasu Dark má silný, sportovní půvab, a modrý odstín Glacial Blue má větší hloubku, která na přímém slunečním světle vytváří pronikavou modrou zář. Tottori Sand je vícevrstvý lak, který využívá hliníku pro první základní vrstvu a umělou slídu pro druhou vrstvu, výsledkem čehož je oslnivý jas a větší změna intenzity barvy od plného světla až po stín.
INTERIÉR
Diskrétní pohostinnost je při prvním kontaktu s novým modelem GS dále posílena sekvenčním vstupním osvětlením sestávajícím z vnějšího a vnitřního osvětlení klik dveří, vnitřního osvětlení ve dveřích, bodových svítilen u podlahových koberečků, z osvětlení předních a zadních sedadel včetně prostoru pro nohy, svítilny pro hledání v mapě a čtení a bodového osvětlení u volantu a řadicí páky. Všechny tyto zdroje světla mají samočinné ovládání v pořadí, které odpovídá pohybům řidiče blížícího se k automobilu, vstupujícího do něj a spouštějícího pohonnou jednotku. Bílé svítilny s LED diodami jsou určeny pro hledání v mapě, čtení, osvětlení přihrádky na rukavice a boxu ve středové panelu a rovněž k tomu, aby poskytovaly jasné bodové osvětlení sedadel, řadicí páky a řízení. Osvětlení těchto míst má samostatné ovládání.
Jedním ze základních prvků filozofie L-finesse je vytvoření jedinečného vnímání prostoru pro cestující. Strukturální prvky, jako jsou přístroje, středový panel, větrací otvory, držadla a opěrky paží, byly integrovány do povrchové úpravy materiálů té nejvyšší kvality, aby se vytvořilo moderní designérské pojetí zvýrazňující dokonalé, tříprostorové řešení interiéru.
Přenesení vzhledu přední masky modelu GS na středový panel přístrojové desky odráží propojení prvků interiéru a exteriéru, zatímco povrchová kompozice interiéru vyjadřuje bohatost řemeslné zručnosti, která je podstatou japonské umělecké tradice. Vysoce kvalitní dřevo, vynikající elegantní kovové prvky a kožené doplňky jsou v celém interiéru kombinovány s nevídanou, přesně cílenou péčí zaměřenou na dosažení prvotřídního dílenského zpracování a špičkové povrchové úpravy.
Třebaže se celková výška nového modelu GS zmenšila o 5 mm, snížením přední a zadní osy kyčlí u sedadel o 10 mm, resp. 5 mm se zvětšil prostor nad hlavou. Delší posun sedadel spolu se zvětšením rozvoru náprav o 50 mm pak nabízí vyšším pasažérům větší prostor pro dolní končetiny. Kromě toho tvarování předních sedadel umožnilo posun osy kyčlí u zadních sedadel o 20 mm směrem vzad, což se taktéž odrazilo v podstatně větším prostoru pro dolní končetiny cestujících na zadních sedadlech.
Nová generace GS je k dispozici ve škále tří barevných kombinací interiéru, z nichž každá má odlišné, pečlivě sladěné prvky ze skutečného dřeva: Interiér Black-on-Black (černé na černém) má povrchovou úpravu z ořechového dřeva, které dodává vnitřku vozu tradiční sportovní image. Dvoubarevné provedení (vrchní část přístrojové desky černá a spodní část interiéru šedá) je kombinováno s povrchovou úpravou z černého javorového dřeva, aby se vytvořilo odlehčené, sportovně laděné prostředí. Tmavá vrchní část přístrojové desky a spodní část interiéru v barvě slonoviny jsou kombinovány s povrchovou úpravou z hnědého javorového dřeva a představují nejvyšší luxus v rámci celé modelové řady GS.
Elektricky ovládaná sedadla nastavitelná v deseti směrech jsou k dispozici jak s vyhříváním, tak s provětráváním pomocí ventilátoru. Tato sedadla mají vynikající boční oporu, opěradla rozšířená v oblasti ramen a nový design pohodlných a luxusních opěrek hlavy typu back board. Interiér včetně volantu, řadicí páky a okolí madel dveří je polstrován kůží nejvyšší kvality, která se nabízí ve třech příjemných barevných odstínech: černé, šedé a slonovinové.
Velká péče byla věnována dosažení špičkové ergonomie celého interiéru, důraz byl kladen nejen na kvalitní hmatové dojmy a intuitivní dostupnost ovladačů a spínačů, ale i na přehlednost a optimální viditelnosti všech přístrojů. Nově byl vyvinut tlumicí systém, který má zajistit plynulou rychlost otevírání přihrádky na rukavice, držáku na nápoje a popelníku, a to bez ohledu na okolní teplotu. Optimalizována byla i kvalita zvuku při otevírání přihrádky na rukavice.
Zvláštní pozornost byla věnována rovněž snížení hladiny vnějšího hluku přenášeného do vnitřku vozu a akustickým vlastnostem interiéru. Zvukotěsné a izolační materiály, umístěné po celém vnitřním prostoru, zahrnují i nově vyvinuté tuhé pěnové desky s extrémně nízkou hmotností. K podstatnému snížení aerodynamického hluku přispívá pečlivé utěsnění všech vnějších detailů karoserie, včetně oken a rámů dveří. Pogumované podlahové kryty spodní části karoserie a zvukotěsné vnitřní pláště podběhů kol minimalizují pronikání hluku od vody a poletujícího štěrku.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií