Nový král e-tronů: Delší, ostřejší a ve všem lepší

Před čtyřmi roky nastavil elektrickou budoucnost čtyř kruhů. Stanovil měřítka v segmentu elektricky poháněných SUV vyšší třídy. E-tron byl průkopníkem. Teď na něj navazuje nové Audi. Ve všem lepší Q8 e-tron…

Audi v současnosti nabízí osm elektricky poháněných modelů a jejich král, průkopnické Audi e-tron, se loučí se 150 000 prodanými auty.

Je tu nový král, který provede značku transformací – do čtyř let chtějí a budou v Ingolstadtu nabízet více než 20 modelů elektromobilů. Pak budou na globální trh nově uvádět už jen výhradně elektrické modely. „Naší podnikovou strategií ‚Vorsprung 2030‘ jsme stanovili pevné datum pro konec spalovacích motorů a jasně jsme se rozhodli, že Audi bude již za jedenáct let výhradně elektrickou značkou,“ říká Markus Duesmann, předseda představenstva společnosti.

zdroj: Audi

U toho všeho bude nová vlajková loď e-tronů, Q8 e-tron. Auto, které je ve všem lepší než předchůdce: nabízí lepší aerodynamikou, ostřejší design, větší míry, vyšší nabíjecí výkon, větší kapacitu sady akumulátorů a delší dojezd až 580 kilometrů v případě SUV a na téměř 600 km ve verzi Sportback.

Tři varianty pohonu

Pro obě karosářské verze jsou k dispozici tři varianty elektrického pohonu všech kol. Základní modely Q8 50 e-tron mají dva elektromotory o celkovém výkonu až 250 kW v režimu Boost, maximální točivý moment 664 N.m a dojezd až 480 km (SUV) a až 500 km (Sportback).

Prostřední modely Q8 55 e-tron disponují až 300 kW výkonu a dojezdem až 580/600 km.

A vrcholné modely SQ8 e-tron nabídnou až 370 kW výkonu, točivý moment 973 N.m. a dojezd až 500 km v případě SUV i Sportbacku.

Na nejvyšší rychlost se neptejte, těch 210 km/h stejně skoro nikdo nikdy nejede. Hlavně to má destruktivní vliv baterky, tedy na jejich spotřebu, a tedy kapacitu. Ty jsou dvě podle velikosti sady akumulátorů. U slabší verze jde využitelných 89 kWh (celkovou 95 kWh), v obou výkonnějších verzích Q8 55 e-tron a SQ8 e-tron je k dispozici využitelná kapacita 106 kWh (celková 114 kWh).

Na vysokovýkonném nabíjecím stojanu (HPC) dosahuje Audi Q8 50 e-tron maximálního nabíjecího výkonu 150 kW, u lepších modelů Q8 55 e-tron a SQ8 e-tron až 170 kW. Velkou sadu akumulátorů lze nabít z 10 na 80 procent za méně než 31 minut – a získat tím dojezd 350 až 400 kilometrů.

Lepší jízdní vlastnosti

Nový král flotily čtyř kruhů má i vylepšené jízdní vlastnosti a koncept asynchronních elektromotorů na zadní nápravě. Magnetické pole je elektricky vytvářeno prostřednictvím 14 vinutí místo dosavadních 12. Elektromotor tak při stejném elektrickém proudu vytváří silnější magnetické pole, které má za následek větší točivý moment. Pokud řidič hnací sílu nepotřebuje, odebírá elektromotor menší elektrický proud. Tím se snižuje spotřeba elektrické energie a prodlužuje dojezd.

Zatímco u předchozího modelu Audi e-tron byl preferován pohon zadních kol, nyní je vozidlo primárně poháněno elektromotorem na přední nápravě. Tím se podařilo zvýšit hospodárnost a prodloužit dojezd. Při požadavku vyššího výkonu je hnací síla přenášena během zlomku sekundy na obě nápravy.

Komfort se sportovností a materiály z recyklačních procesů

V sériové nabídce najdete i podvozek se vzduchovým odpružením a elektronicky řízenými tlumiči. V závislosti na jízdní situaci lze světlou výšku vozu měnit v celkovém rozsahu 76 milimetrů.

Pro zákazníky v Evropě a USA bude zančka dodávat Q8 e-tron i s certifikátem, který potvrzuje neutrální bilanci emisí CO2. Němci kromě toho používají k výrobě některých dílů modelu recykláty, třeba v izolačních materiálech a v kobercích. Ve výbavě S line jsou sportovní sedadla čalouněna tkaninou Dinamica z mikrovlákna a umělou kůží. Dinamica je ze 45 procent vyrobena z polyesterových vláken. Tato vlákna jsou získávána z recyklovaných lahví PET, použitých textilií a zbytků vláken. Na rozdíl od dosavadní kvality mikrovláken se při výrobě tkaniny Dinamica navíc nepoužívají žádná rozpouštědla, což je další příspěvek k ochraně životního prostředí.

Nové modely Audi Q8 e-tron a Sportback lze už ojednávat, avšak uvedení do prodeje je v České republice a evropských trzích plánováno na konec února 2023. Základní cena modelu Audi Q8 e-tron byla v České republice stanovena na 2 087 900 korun a zahrnuje prodlouženou záruku na 4 roky / 120 000 kilometrů a servisní balíček pokrývající 5 let s nájezdem 120 000 kilometrů.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autopůjčovna s nabídkou vozů všech kategorií. 

 

Firmám nabízíme flexibilní pronájem vozů.

Kontakt:
RentPoint
Praha 4, Na Chodovci 2457
267 286 823
rentpoint@rentpoint.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nové Audi RS 6 Avant GT: Když model dosáhne svého maxima…

Nové Audi RS 6 Avant GT: Když model...

Král kombíků je zpět. Audi představilo nový RS 6 Avant GT, novou vrcholnou variantou této modelové řady s masou výkonu a exkluzivitou. Vyrobí se jen 660 vozů pro celý svět, pro Česko je...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Inteligentní a poutavé: Audi Q6 e-tron s digitální technikou OLED druhé generace

Inteligentní a poutavé: Audi Q6 e-tron s...

Audi začne psát s modelem Q6 e-tron novou kapitolu nejen elektromobility, ale také jedné z důležitých součástí DNA značky: osvětlovací techniky. Q6 e-tron přinese jako světovou novinku...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nadčasová designová ikona: Audi TT je 25 let

Nadčasová designová ikona: Audi TT je...

Je to už vousatý milník, o to víc ale ukazuje, jakou trefu představuje. Letos Audi slaví 25 let od uvedení prvního modelu TT. Tehdy bylo revoluční kupátko inspirované Bauhausem a ihned se zapsalo...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Kdesi na daleké severu. Audi testuje téměř sériový prototyp modelu Q6 e-tron

Kdesi na daleké severu. Audi testuje...

Blíží se to. Je to blízko. Model Q6 e-tron, který je již téměř připraven na sériovou výrobu, zahájí největší modelovou ofenzivu v historii Audi. Značka do roku 2025 představí více než...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Díky za každého koně navíc pro Audi RS 6 a 7 performance

Díky za každého koně navíc pro Audi...

V Ingolstadtu zvýšili u svých prémiových „eresek“ výkonové parametry o 30 k a 50 N.m a díky tomu se zrychlil sprint z 0 na 100 km/h na 3,4 sekundy. „Performance“ znamená u značky Audi v...