Novinka na českém trhu – VW Transporter 2,5 TDI syncro

I to nejlepší se dá ještě zlepšit – tímto heslem se řídili konstruktéři automobilky Volkswagen a doplnili modelovou řadu Transporter novou verzí se vznětovým motorem 2.5 TDI, který pohání všechna čtyři kola. VW Transporter 2.5 TDI syncro si odbyl u nás svoji premiéru na nedávném autosalonu Autotec.

Novinka na českém trhu - VW Transporter 2,5 TDI syncro


Novinka v nabídce populární řady užitkových automobilů VW Transporter v sobě spojuje hospodárný provoz, daný použitím mimořádně úsporného vznětového motoru s přímým vstřikem, a výborné jízdní vlastnosti, za který vůz vděčí pohonu všech kol, už tradičně označovanému termínem „syncro“.


TDI: Výkon a hospodárnost


Pětiválcový motor 2.5 TDI je se svými 75 kW (102 k) vůbec nejvýkonnějším vznětovým motorem, který Volkswagen pro řadu Transporter nabízí. Především díky mohutnému točivému momentu 250 Nm, který je k dispozici už od 1900 ot/min., je jízda s novým modelem velmi dynamická, a to i při plném zatížení. Nejvyšší rychlostí 155 km/hod výrazně překonává své konkurenty.


Rozdílem třídy pak TDI motor vítězí při sledování spotřeby: V průměru si motor řekne jenom o 9,6 litru nafty na 100 km jízdy a při polovičním zatížení a jízdě konstantní rychlostí 90 km/h činí spotřeba pouhých 7 l/100 km. Na jedno naplnění nádrže tak lze ujet až 1000 km.


TDI motor je šetrný nejenom ke kapse majitele vozu, ale i k životnímu prostředí: Díky standardní montáži oxidačního katalyzátoru plní tato verze s rezervou i ty nejpřísnější exhalační limity.


Uživatelé všech vozů VW Transporter, tedy i novinky s pohonem všech kol, určitá přivítají prodloužení záruky proti prorezivění ze šesti na osm let. Vzhledem k příslovečné spolehlivosti se tak nové Transportery stanou výhodnou investicí skutečně na dlouhé roky.


Užitečná hmotnost nového Transporteru 2.5 TDI syncro je podle provedení 810 až 1090 kg, přívěsy může tahat o hmotnosti až 2000 kg. Vysoký výkon motoru a pohon všech kol propůjčují tomuto vozu bezkonkurenční – šedesátiprocentní – stoupavost.


Jak pracuje syncro ?


Pohon všech kol zavedl Volkswagen poprvé v roce 1983 právě u řady Transporter. Teprve o něco později se náhonu na všechna kola dočkal i Golf. Progresivní systém, u kterého se na místě mezinápravového diferenciálu a současně ve funkci jeho závěry objevila viskózní spojka, dostal označení syncro.


Jedná se v podstatě o uzavřenou spojku lamelového typu s náplní silikonového oleje. Zjednodušeně řečeno: Rozdílnými otáčkami vnějších a vnitřních lamel se silikonový olej tvořící náplň spojky zahřívá a houstne,navíc v tělese spojky stoupá tlak. Vznikají tak podmínky pro přenos točivého momentu, které se nechají konstrukčně ovlivňovat jak tvarem lamel, tak množstvím použité kapaliny.


Dojde-li tedy za jízdy k většímu rozdílu v počtu otáček kol přední a zadní nápravy – přední kola začínají prokluzovat – začne viskózní spojka téměř okamžitě přenášet větší část hnacích sil na zadní kola a během několika desetin sekundy se poměr přenášených sil na obě nápravy dostane až na 60:40. Díky tomu vůz bezpečně zdolá i mimořádně obtížně sjízdné úseky a jízda je samozřejmě mnohem jistější a bezpečnější. Protože viskózní spojka zabraňuje protáčení kol, má zároveň funkci závěry mezinápravového diferenciálu.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
AUTOCENTRUM Olomouc s.r.o.
Horní Lán 445/1, 779 00 - Olomouc
585 750 354
seat@seatolomouc.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Světová premiéra modelu Nová California: Nejinovativnější kempink car všech dob

Světová premiéra modelu Nová...

California je ikonou v segmentu kempovacích vozů. Volkswagen Užitkové vozy nyní ve světové premiéře představuje zcela nově vyvinutou generaci bestselleru, jehož bylo vyrobeno již více než...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Svět mobility se mění: Nový ID. Buzz GTX představuje nejvýkonnější Bulli všech dob

Svět mobility se mění: Nový ID. Buzz...

Značka Volkswagen Užitkové vozy představila ve světové premiéře nový model ID. Buzz GTX s nejvyšším výkonem až 250 kW (340 k). To neznamená nic jiného, než že jde o nejvýkonnější Bulli...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Volkswagen zahajuje na českém trhu předprodej nových modelů Tiguan a Passat

Volkswagen zahajuje na českém trhu...

Volkswagen zařadil do předprodeje na českém trhu nové generace oblíbených modelů Tiguan a Passat. Třetí generace kompaktního SUV a devátá generace manažerského kombi přinášejí do svých...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Dokonalý VW Touareg po plastice

Dokonalý VW Touareg po plastice

Tohle je sága rodu Touaregu. Před mnoha lety se objevila první generace, která definovala pojem lidový off-road. Dnes je technologicky nejlepší Volkswagen někde úplně jinde… Před více než 20...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Volkswagen poodhaluje nový Transporter

Volkswagen poodhaluje nový Transporter

Volkswagen Užitkové vozy uvede v roce 2024 na evropský trh nástupce současných modelů Transporter 6.1 a Caravelle 6.1. Nová generace této produktové řady byla významně vylepšena ve všech...