Novinka na českém trhu – VW Transporter 2,5 TDI syncro

I to nejlepší se dá ještě zlepšit – tímto heslem se řídili konstruktéři automobilky Volkswagen a doplnili modelovou řadu Transporter novou verzí se vznětovým motorem 2.5 TDI, který pohání všechna čtyři kola. VW Transporter 2.5 TDI syncro si odbyl u nás svoji premiéru na nedávném autosalonu Autotec.

Novinka na českém trhu - VW Transporter 2,5 TDI syncro


Novinka v nabídce populární řady užitkových automobilů VW Transporter v sobě spojuje hospodárný provoz, daný použitím mimořádně úsporného vznětového motoru s přímým vstřikem, a výborné jízdní vlastnosti, za který vůz vděčí pohonu všech kol, už tradičně označovanému termínem „syncro“.


TDI: Výkon a hospodárnost


Pětiválcový motor 2.5 TDI je se svými 75 kW (102 k) vůbec nejvýkonnějším vznětovým motorem, který Volkswagen pro řadu Transporter nabízí. Především díky mohutnému točivému momentu 250 Nm, který je k dispozici už od 1900 ot/min., je jízda s novým modelem velmi dynamická, a to i při plném zatížení. Nejvyšší rychlostí 155 km/hod výrazně překonává své konkurenty.


Rozdílem třídy pak TDI motor vítězí při sledování spotřeby: V průměru si motor řekne jenom o 9,6 litru nafty na 100 km jízdy a při polovičním zatížení a jízdě konstantní rychlostí 90 km/h činí spotřeba pouhých 7 l/100 km. Na jedno naplnění nádrže tak lze ujet až 1000 km.


TDI motor je šetrný nejenom ke kapse majitele vozu, ale i k životnímu prostředí: Díky standardní montáži oxidačního katalyzátoru plní tato verze s rezervou i ty nejpřísnější exhalační limity.


Uživatelé všech vozů VW Transporter, tedy i novinky s pohonem všech kol, určitá přivítají prodloužení záruky proti prorezivění ze šesti na osm let. Vzhledem k příslovečné spolehlivosti se tak nové Transportery stanou výhodnou investicí skutečně na dlouhé roky.


Užitečná hmotnost nového Transporteru 2.5 TDI syncro je podle provedení 810 až 1090 kg, přívěsy může tahat o hmotnosti až 2000 kg. Vysoký výkon motoru a pohon všech kol propůjčují tomuto vozu bezkonkurenční – šedesátiprocentní – stoupavost.


Jak pracuje syncro ?


Pohon všech kol zavedl Volkswagen poprvé v roce 1983 právě u řady Transporter. Teprve o něco později se náhonu na všechna kola dočkal i Golf. Progresivní systém, u kterého se na místě mezinápravového diferenciálu a současně ve funkci jeho závěry objevila viskózní spojka, dostal označení syncro.


Jedná se v podstatě o uzavřenou spojku lamelového typu s náplní silikonového oleje. Zjednodušeně řečeno: Rozdílnými otáčkami vnějších a vnitřních lamel se silikonový olej tvořící náplň spojky zahřívá a houstne,navíc v tělese spojky stoupá tlak. Vznikají tak podmínky pro přenos točivého momentu, které se nechají konstrukčně ovlivňovat jak tvarem lamel, tak množstvím použité kapaliny.


Dojde-li tedy za jízdy k většímu rozdílu v počtu otáček kol přední a zadní nápravy – přední kola začínají prokluzovat – začne viskózní spojka téměř okamžitě přenášet větší část hnacích sil na zadní kola a během několika desetin sekundy se poměr přenášených sil na obě nápravy dostane až na 60:40. Díky tomu vůz bezpečně zdolá i mimořádně obtížně sjízdné úseky a jízda je samozřejmě mnohem jistější a bezpečnější. Protože viskózní spojka zabraňuje protáčení kol, má zároveň funkci závěry mezinápravového diferenciálu.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

KIA Motors Czech za dobu své existence na českém trhu prodala téměř 70 000 vozů.

Kia Motors Corporation – výrobce kvalitních automobilů pro všechny mladé duchem.

Kontakt:
KIA MOTORS CZECH s.r.o.
V Oblouku 128 Čestlice, Praha - východ 252 43 Průhonice
INFOLINKA KIA 222 999 333
kia-info@kia.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Golf R Variant: Více výkonu, více dynamiky, více emocí, více prostoru

Nový Golf R Variant: Více výkonu, více...

Silné kombi: 235 kW (320 k)1, 420 N.m, z nuly na 100 km/h za 4,9 sekundy Výrazný vzhled: Působivý, sportovní design R Vynikající agilita: Pohon všech kol 4MOTION se systémem R-Performance Torque...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Ikonický Volkswagen Van první generace se vrací, tentokrát jako RC stavebnice

Ikonický Volkswagen Van první generace...

Ikonický Volkswagen Transporter první generace neboli Typ 2, který je z hlediska designu mladším bratrem snad ještě slavnějšího brouka (oficiálně VW Typ 1), po letech znovu ožívá. Tentokrát v...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Golf R přijíždí na start: Světová premiéra nejvýkonnějšího sériového Golfu všech dob

Nový Golf R přijíždí na start:...

TSI o výkonu 235 kW (320 k): Golf R zrychlí z klidu na 100 km/h za pouhých 4,7 sekundy R-Performance Torque Vectoring: Golf R sériově s novým pohonem všech kol Nový etalon jízdní dynamiky: Pohon...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nejlepší hodnocení pro ID.3: Pět hvězd v testu Euro NCAP

Nejlepší hodnocení pro ID.3: Pět...

Vysoká dílčí hodnocení ve všech typech testů ID.3 excelentně chrání dospělé cestující i děti V nárazovém testu přesvědčil i nový sériově dodávaný centrální airbag ID.31 má za...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Rekordní dojezd: ID.3 dojel z Cvikova do Švýcarska na jedno nabití

Rekordní dojezd: ID.3 dojel z Cvikova do...

ID.3 v cíli rekordní jízdy ve švýcarském Schaffhausenu Elektrický Volkswagen absolvoval trasu dlouhou 531 kilometrů bez doplňování elektrické energie Oficiální dojezd podle metodiky WLTP byl...