Nová vysoce výkonnostní letní pneumatika Pirelli Cinturato P7 je schopna se adaptovat podle teploty a jízdních podmínek. Pneumatika s inteligentní směsí vznikla ve spolupráci s prémiovými výrobci automobilů. Navazuje přitom na 70letou tradici Cinturato a využívá zkušeností získaných z vývoje dřívější generace P7.
Inteligentní SMĚS, která se přizpůsobí teplotě
Nový model Pirelli Cinturato P7 se soustředí na hlavní priority dnešních motoristů – bezpečnost a efektivnost. Technické inovace novinky Cinturato zahrnují novou směs vybavenou „mechanickou inteligencí“, která se mění v závislosti na okolních teplotách. Výsledkem jsou v podstatě dvě směsi v jedné.
Inovace nové generace Cinturato P7 začínají klíčovým prvkem každé pneumatiky, a to dezénem, který je v neustálém kontaktu s vozovkou. Dezén speciálně vytvořený pro nové Cinturato P7 je obohacený o křemičité pryskyřice, které pomáhají zvýšit přilnavost a zlepšit funkci polymerů pneumatiky. Ty jsou schopné přizpůsobit se v závislosti na teplotě pneumatik. Nová směs tedy těží z jakési „mechanické inteligence“ díky lepší distribuci částic křemíku a účinnějším interakcím mezi nimi. Zásluhou toho se vlastnosti pneumatik mohou měnit v závislosti na jízdních a teplotních podmínkách, což řidiči poskytuje extrémně široký optimální rozsah účinnosti.
Bezpečnost, komfort a respekt k životnímu prostředí
Klíčovou vlastností nové pneumatiky Pirelli Cinturato P7 je bezpečnost. Stejně jako v předchozí generaci, i u nové došlo ke zlepšení ovladatelnosti za sucha, nyní se však specialisté soustředili i na ovladatelnost za mokra. Každá část, která tvoří dezén nového modelu Cinturato P7, má specifickou funkci: od postranních a podélných drážek, jejichž vzor je speciálně určen k co nejefektivnějšímu odvodu vody, až po specifické ramenní bloky. Ty jsou navržené tak, aby umožňovaly co nejkratší brzdnou dráhu za mokra i za sucha. Celkový design a rozložení tuhosti bloků zaručují nové pneumatice Cinturato P7 největší možnou kontaktní stopu při zatáčení. Znamená bezpečný a přesný zážitek z jízdy za jakýchkoliv podmínek.
Nová pneumatika lépe absorbuje nerovnosti na silnici, což zlepšilo akustický a jízdní komfort. Celková životnost pneumatiky je vyšší o šest procent. Klesl i valivý odpor, a to v průměru o jednu třídu (mínus 12 %). O čtyři procenta se snížila rovněž spotřeba paliva a emise CO₂ (měřeno v cyklu WLTP). Brzdná dráha z rychlosti 100 km/h do zastavení je nyní o čtyři metry kratší.
Lepší přilnavost a delší výdrž
Materiály vytvořené pro nový model Pirelli Cinturato P7 nabízejí větší mechanickou odolnost a zaručují lepší přilnavost za všech jízdních situací. Snížená rychlost opotřebení s přispěním „odolné“ směsi se pozitivně projeví při nájezdu kilometrů na jedné sadě pneumatik. Použití polymerů ve směsi, které mají vysokou molekulovou hmotnost, dodává pneumatice nové mechanické vlastnosti: větší odolnost proti oděru, delší trvanlivost a výdrž. Dezénová směs je navržená s pneumatikou jako jeden celek. Poskytuje optimální vyvážení systému, který optimalizuje stopu pneumatiky na silnici, snižuje teplo generované při jízdě a přispívá k vyšší přilnavosti a zároveň k menšímu opotřebení.
Zvýšená mechanická odolnost směsi vyžaduje méně materiálu na dezén, což snižuje celkovou hmotnost pneumatiky. Méně materiálu znamená nižší hmotnost, menší valivý odpor a šetrnější využití zdrojů. To pak vede i k úspoře paliva. Snížení celkové hmotnosti bylo jedním z klíčových požadavků výrobců automobilů. Inženýři Pirelli pracovali i na posílení materiálů, a to tak, aniž by zasahovali do konstrukce pneumatiky. Použití vysoce odolných kordových vláken snížilo ve výsledku jejich celkový počet.
Technologie Elect, Run Flat a seal inside
Nové Cinturato P7 bylo vyvinuto díky nejmodernějším technologiím Pirelli. Ty jsou použity pro různé modely vozů a jejich homologace, případně jako odpověď na specifické požadavky motoristů. Patří mezi ně nedávno představená řada Pirelli Elect – balíček technologií speciálně přizpůsobených pro elektrické nebo plug-in hybridní automobily – se skvělou přilnavostí, která vyhovuje silným elektrickým motorům, nižšímu valivému odporu pro maximalizaci výdrže baterií a snížení hluku. Nové Cinturato P7 může být vybaveno i technologiemi Run Flat a Seal Inside, umožňující řidičům pokračovat v jízdě i při propíchnutí pneumatiky. První systém využívá zesílené bočnice na podporu váhy automobilu. Druhý potom speciální pěnu, jež dokáže okamžitě zacelit trhliny či průpichy do velikosti až čtyř milimetrů.
Tradiční lídr prémiových značek
Vývoj nového Cinturata P7 začal přibližně před třemi lety. Nové P7 přichází ve více než sedmdesáti homologacích, do konce roku 2020 se však očekává, že jejich počet vzroste na víc než sto. Každá z nich vyžaduje specifický výzkum a vývoj prováděný společně s výrobci automobilů. Výsledky potvrzují, že Pirelli Cinturato P7 se stává lídrem své třídy.