Nové pohonné jednotky 1.2 TSI a 1.6 TDI vyhovují požadavkům na maximální dynamiku při minimální spotřebě a výborné jsou rovněž hodnoty jejich emisí.
Jako první přijde do nabídky turbodiesel, jehož modulární konstrukce se stane základem pro všechny budoucí vznětové čtyřválcové motory koncernu Volkswagen. Jen o málo později bude následovat agilní jednotka 1.2 TSI, která postupně nahradí atmosférický čtyřválec 1.6 MPI.
Nové čtyřválce 1.6 TDI přicházejí v nabídce značky Volkswagen na místo turbodieselů 1.9 TDI. K působivé kombinaci dynamického výkonu, nízké spotřeby a kultivovaného běhu přispívá moderní systém přímého vícenásobného vstřikování common rail s piezoelektrickými vstřikovači a nejvyšším vstřikovacím tlakem 160 MPa. Na razantním snížení spotřeby paliva má svůj podíl rovněž důsledné omezení vnitřního tření a dalších ztrát vznikajících během provozu.
Výsledkem je, že například v nových vozech Golf Variant dosahuje moderní common rail 1.6 TDI (77 kW/105 k) o 0,7 l/100 km nižší spotřeby paliva než stejně výkonný předchůdce 1.9 TDI. Kombinovaná spotřeba 4,5 l/100 km znamená snížení emisí CO2 na pouhých 119 g/km. Vznětová novinka si zaslouží uznání i za velmi nízkou úroveň ostatních emisí, které samozřejmě vyhovují normě Euro 5, přičemž v dalších vývojových stupních se již počítá s ještě přísnějšími limity.
Nové vznětové motory 1.6 TDI lze už objednávat pro modely Volkswagen Golf a Volkswagen Golf Plus, a to ve dvou výkonových stupních. Základní provedení Golf 1.6 TDI s pětistupňovou mechanickou převodovkou poskytuje nejvyšší výkon 66 kW (90 k) a stojí 439 900 Kč, zatímco prostornější a praktičtější Golf Plus je o pouhých 20 000 Kč dražší.
Za částku od 465 900 Kč lze pořídit vozy Golf a Golf Plus s motorem 1.6 TDI, jehož výkon dosahuje hodnoty 77 kW (105 k). Zákazníci mají v tomto případě na výběr mezi pětistupňovým manuálním řazením nebo komfortní dvouspojkovou automatickou převodovkou DSG.
Motory 1.6 TDI se objeví od počátku července letošního roku také pod kapotami sedanů Jetta a od listopadu 2009 budou odvádět své služby rovněž pro majitele vozů Golf Variant, současně s uvedením modernizovaného provedení tohoto oblíbeného kombi na trh.
Stejně jako vznětové motory 1.6 TDI jsou i zážehové čtyřválce 1.2 TSI zcela novým plodem koncernového vývoje. Jejich filozofie vychází z principu zmenšování zdvihového objemu a tím i spotřeby paliva, a to za současného zlepšování výkonové charakteristiky. Tento přístup se již osvědčil u oceňovaných motorů 1.4 TSI a 2.0 TSI.
Jízda s novým motorem 1.2 TSI je navzdory malému zdvihovému objemu překvapivě dynamická. Díky optimalizovanému spalování a přeplňování turbodmychadlem v kombinaci s přímým vstřikováním benzinu má totiž řidič k dispozici nejvyšší točivý moment ve výši 175 Nm už v pásmu nízkých až středních otáček (od 1500 do 3500 min-1), jež patří v běžném provozu k nejvyužívanějším.
Jednotka 1.2 TSI poskytuje největší výkon 77 kW (105 k) a v kombinaci s šestistupňovou mechanickou převodovkou se objeví pod kapotou modelů Golf a Golf Plus počátkem měsíce srpna. Od listopadu se pak nabídka modelů Golf, Golf Plus a Golf Variant rozšíří také o verzi 1.2 TSI se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
KIA Czech za dobu své existence na českém trhu prodala téměř 70 000 vozů.
Kia Motors Corporation – výrobce kvalitních automobilů pro všechny mladé duchem.