Nové motory pro Transporter nabízejí nižší emise NOx i spotřebu paliva

  • Nově vyvinutý systém čištění výfukových plynů přesunutý blíže k motoru (MAR) pro modely T6.1
  • MAR a TwinDosing snižují emise NOx o více než 50 procent
  • Jako první bude nasazen v modelu T6.1 kombi a Multivan TDI 110 kW, všechny ostatní motorizace a varianty budou postupně následovat

Nově zkonstruovaný systém čištění výfukových plynů, uložený v blízkosti motoru, zajistí v kombinaci s dvojitým vstřikováním AdBlue v modelech Multivan, Transporter, Caravelle a California více než 50% snížení emisí NOx (testováno ve zkušebním cyklu RDE) a v průměru o 0,5 litru na 100 kilometrů nižší spotřebu paliva.

Od 1. ledna 2021 platí pro osobní a lehké užitkové vozy v EU nová emisní norma se složitým označením EU6d-ISC-FCM, zkráceně EU 6 AP. U modelové řady Volkswagen T6.1 zahrnující nejrůznější verze, které mohou být provozovány při celkové hmotnosti soupravy až 5,3 tuny (vozidlo s plnou zátěží plus nejvyšší přípustná hmotnost přívěsu), jsou technická opatření zajišťující splnění legislativních požadavků mimořádně náročná.

U motorů řady EA288Nutz byly realizovány rozsáhlé technické změny, aby splňovaly přísnější kritéria bez negativního vlivu na provozní vlastnosti. Hlavní změnou bylo přemístění systému čištění výfukových plynů z prostoru pod podlahou do blízkosti motoru (odtud akronym MAR), kde může využívat odpadní teplo k výrazně rychlejšímu spuštění procesu přeměny oxidů dusíku. Mezi další konstrukční opatření patří nová vstřikovací soustava, nové turbodmychadlo, třífázový systém recirkulace výfukových plynů a poprvé v koncernu Volkswagen použitý systém DeNox 5.3. Druhý katalyzátor SCR se nachází pod podlahou. V důsledku větší vzdálenosti od motoru do něj vstupují chladnější výfukové plyny. Díky tomuto uspořádání pracuje v závislosti na provozních podmínkách vždy alespoň jeden katalyzátor v optimálním teplotním rozsahu, čímž je zaručeno mimořádně účinné čištění výfukových plynů. Nejvyšší možné účinnosti se tak dosahuje i při vysokém zatížení, například při jízdě s přívěsem nebo ve vysokých rychlostech na dálnici.

Transporter je prvním užitkovým vozem, který používá techniku čištění výfukových plynů, umístěnou blíže motoru, známou dosud jen z osobních vozů. Dosavadní velmi vysokou účinnost se tím podařilo ještě výrazně zvýšit, a to především v městském provozu.

Důsledné zdokonalení systémů recirkulace výfukových plynů, které kombinují nízkotlaký a vysokotlaký okruh, přispělo k tomu, že při spalování vzniká nejnižší možné množství škodlivin. Inženýři značky Volkswagen Užitkové vozy z oddělení vývoje agregátů snížili také spotřebu paliva, a to nově koncipovanými turbodmychadly. Napříč všemi variantami pohonu a výkonovými verzemi se rozsáhlými technickými opatřeními snížila spotřeba paliva v průměru o 0,5 litru nafty na 100 kilometrů. Úspora paliva u jednotlivých modelů závisí na zvolené karoserii a druhu pohonu.

T6.1 je prvním modelem koncernu Volkswagen, v němž nalézá uplatnění systém DeNox 5.3 s nejnovější technikou katalyzátorů SCR. Jeho součástí je také systém TwinDosing, který precizně a podle potřeby vstřikuje AdBlue do výfukové soustavy na dvou místech. Současně s tím se zvětšil objem nádrže na AdBlue na 27 litrů, tedy téměř na dvojnásobek. Vzhledem k tomu, že se navzdory účinnější přeměně oxidů dusíku a dvojitému vstřikování pohybuje spotřeba AdBlue na dosavadní úrovni (díky přesnějšímu dávkování), umožňuje tato konstrukční změna mnohem delší dojezd bez doplňování.

U agregátu BiTurbo, vybaveného navíc novou vstřikovací soustavou, která pracuje s tlakem 2500 barů, se dokonce podařilo zvýšit maximální výkon ze 146 kW/199 k na 150 kW/204 k. U všech ostatních výkonových verzí motoru TDI 2,0 litru zůstává výkon po přechodu na novou generaci motorů EA288NutzMAR beze změny na hodnotách 66 kW/90 k, 81 kW/110 k a 110 kW/150 k. Na stejné úrovni zůstaly i jízdní výkony.

V rámci modelové řady T6.1 se jako první motor s novou technologií nabízí jednotka TDI 110 kW/150 k pro osobní modely. Užitkové varianty a všechny ostatní výkonové stupně budou postupně následovat.

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
PYRAMIDA Centrum
U Pyramidy 721, 252 43 Praha – Průhonice
267 751 006, NONSTOP HELP SERVIS 602 182 424
prodej@pyramidacentrum.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Světová premiéra modelu Nová California: Nejinovativnější kempink car všech dob

Světová premiéra modelu Nová...

California je ikonou v segmentu kempovacích vozů. Volkswagen Užitkové vozy nyní ve světové premiéře představuje zcela nově vyvinutou generaci bestselleru, jehož bylo vyrobeno již více než...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Svět mobility se mění: Nový ID. Buzz GTX představuje nejvýkonnější Bulli všech dob

Svět mobility se mění: Nový ID. Buzz...

Značka Volkswagen Užitkové vozy představila ve světové premiéře nový model ID. Buzz GTX s nejvyšším výkonem až 250 kW (340 k). To neznamená nic jiného, než že jde o nejvýkonnější Bulli...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Volkswagen zahajuje na českém trhu předprodej nových modelů Tiguan a Passat

Volkswagen zahajuje na českém trhu...

Volkswagen zařadil do předprodeje na českém trhu nové generace oblíbených modelů Tiguan a Passat. Třetí generace kompaktního SUV a devátá generace manažerského kombi přinášejí do svých...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Dokonalý VW Touareg po plastice

Dokonalý VW Touareg po plastice

Tohle je sága rodu Touaregu. Před mnoha lety se objevila první generace, která definovala pojem lidový off-road. Dnes je technologicky nejlepší Volkswagen někde úplně jinde… Před více než 20...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Volkswagen poodhaluje nový Transporter

Volkswagen poodhaluje nový Transporter

Volkswagen Užitkové vozy uvede v roce 2024 na evropský trh nástupce současných modelů Transporter 6.1 a Caravelle 6.1. Nová generace této produktové řady byla významně vylepšena ve všech...