Nový sportovní Mercedes-AMG C 63 S E PERFORMANCE představuje významnou technologickou změnu v 55leté historii AMG. A díky kombinaci spalovacího motoru vpředu a výkonného elektromotoru vzadu nabízí naprosto ojedinělé parametry…
Celkový nejvyšší výkon 500 kW (680 koní), maximální točivý moment 1020 Nm a dokonalé vyvážení 50:50
Technologie z formule 1
Ale rozdělme si to… Nové „Céčko“ 63 S E PERFORMANCE kombinuje mimořádný přeplňovaný 2.0litrový čtyřválec se specifickým výkonem 176 kW (238 k) na litr zdvihového objemu. Celkově tedy dává 350 kW/476 koní a 545 Nm.
To z něj činí nejvýkonnější čtyřválec v historii této konfigurace motorů.
O zadní dávku síly se pak stará synchronní elektromotor s permanentními magnety, který čerpá energii z vysokovýkonného lithium-iontového akumulátoru s přímým chlazením jednotlivých článků a variabilním pohonem všech kol. Baterie je rovněž umístěná u zadní nápravy a má kapacitu 6,1 kWh, napětí 400 V, nejvyšší výkon 150 kW a hmotnost 89 kg.
Suma sumarum tedy celkový výkon 500 kW (680 koní) a maximální točivý moment 1020 Nm. Proto zrychlení z klidu na 100 km/h proběhne u sedanu i kombi za 3,4 sekundy.
Nejvýkonnější sériově vyráběný čtyřválec na světě vyrábějí v Affalterbachu ručně na základě principu One Man, One Engine – jeden technik, jeden motor. Inovativní systém přeplňování elektrickým turbodmychadlem s plnícím tlakem až 2,6 baru je přímo odvozen z technologie, kterou používají současné monoposty formule 1. Nový způsob přeplňování zaručuje spontánní reakce v celém rozsahu otáček.
Všude samé koně
Elektromotor o výkonu 150 kW (204 koní) je uložen na zadní nápravě a spolu s elektricky ovládanou dvoustupňovou převodovkou a elektronicky řízeným samosvorným diferenciálem zadní nápravy tvoří kompaktní elektrickou pohonnou jednotku EDU (Electric Drive Unit). Odborně se toto uspořádání označuje termínem „P3 Hybrid“. Rovněž vzadu, nad zadní nápravou, je uložen lehký, vysokovýkonný akumulátor.
Akumulátor AMG HPB (High Performance Battery) složený z 560 cylindrických článků umožňuje mimořádně rychlé vybíjení a nabíjení. Tím zajišťuje neustále dostupný vysoký výkon i plné využití brzdného potenciálu k efektivní rekuperaci. Dojezd 13 km v režimu výhradně elektrického pohonu je využitelný například ve městě nebo v obytných zónách.
Nezaměnitelný vzhled a neopakovatelný zážitek z jízdy
K přenesení rekordního výkonu na vozovku je poprvé v historii tohoto modelu zvolen plně variabilní pohon všech kol AMG Performance 4MATIC+. Samostatná funkce „Drift Mode“ umožňuje odpojení přední nápravy pro ještě větší potěšení z jízdy. V tomto segmentu je výjimečné také standardně dodávané aktivní řízení zadních kol.
Specifickým vlastnostem nové technologie pohonu je přizpůsobeno osm jízdních režimů AMG DYNAMIC SELECT: Electric, Comfort, Battery Hold, Sport, Sport+, RACE, Kluzko a Individual. Vůz nabízí širokou škálu zážitků z jízdy – od velmi hospodárné až po mimořádně dynamickou. Zvolené jízdní režimy přímo ovlivňují důležité parametry, jakými jsou rychlost reakcí pohonu a převodovky, charakteristika řízení a stabilizačního systému, tlumení podvozku nebo zvuk motoru. Nespočet kombinací nastavení pohonného ústrojí a stabilizačního systému doplňuje nová funkce aplikace AMG Track Pace v podobě inteligentní strategie využití výkonu hybridního systému pro dosažení co nejrychlejšího kola na závodním okruhu.
Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.
Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií