Nová rodina modelů Audi A5 na platformě PPC (Premium Platform Combustion) se dočkala přírůstku v podobě dvou plug-in hybridních pohonů (PHEV) ve dvou výkonových stupních. Audi nabízí plug-in hybridní pohony pro modelovou řadu A5 poprvé.
Doposud byly vozy Audi A5 poháněny výhradně spalovacími motory. Zákazníci, kteří se rozhodnou pro plug-in hybridní verze, budou profitovat z ještě vyšší úrovně komfortu a technických inovací pro každodenní mobilitu. Nová generace vysokonapěťové sady akumulátorů má o 45 procent vyšší kapacitu. Vyšší rekuperační výkon navíc přispívá k dojezdu na elektřinu až 110 kilometrů.
Značka Audi začala psát s novou rodinou modelů A5 novou kapitolu své úspěšné historie v segmentu automobilů střední třídy a ihned zaujala ještě atraktivnějším designovým stylem, nejmodernější technikou spalovacích motorů a novým konceptem ovládání. Nové plug-in hybridní verze modelové řady A5 nabízejí nyní zákazníkům ještě více flexibility a hospodárnosti. Pro snadnější rozpoznání nových verzí s plug-in hybridním pohonem zavádí Audi pro tuto technologii označení „e-hybrid“.

Static photo,
Colour: Glacier white
Nové modely Audi A5 Avant e-hybrid quattro a Audi A5 Limuzína e-hybrid quattro jsou k dispozici ve dvou výkonových stupních. Jejich pohon zajišťuje motor 2.0 TFSI o výkonu 185 kW (252 k) a elektromotor, který dosahuje výkonu až 105 kW. Avant a Limuzína ve verzi s výkonem 270 kW zrychlí z 0 na 100 km/h za 5,1 sekundy. Verze s výkonem 220 kW zvládnou zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,9 sekundy. Všechny varianty dosahují nejvyšší rychlosti 250 km/h.
Srdcem nových plug-in hybridních verzí modelové řady A5 je nová vysokonapěťová sada akumulátorů uložená v zadní části vozu. Značka Audi zvýšila její kapacitu o 45 procent na 25,9 kWh (využitelná 20,7 kWh). Maximální nabíjecí výkon střídavým proudem byl zvýšen na 11 kW. Díky tomu se zkrátila doba nabíjení z 0 na 100 procent na pouhých 2,5 hodiny.
Značka Audi výrazně zvýšila také rekuperační výkon. Řidič si navíc může intenzitu rekuperace při zpomalování nastavit v režimu čistě elektrického pohonu páčkami na volantu. Nové modely A5 e-hybrid zásadně jezdí co nejdéle na elektřinu, aby bylo dostupné nabití sady akumulátorů kompletně využito až do cíle. Jsou-li aktivní příslušná nastavení, využívá vozidlo rekuperaci samočinně. Parametrem pro tuto funkci jsou údaje o trase v navigačním systému. Nové modely A5 e-hybrid quattro mohou automaticky získávat zpět kinetickou energii i bez aktivního navigování do cíle.
Řídicí jednotka hybridního systému je v nových verzích koncipována pro maximální hospodárnost, flexibilitu a komfort a na základě těchto hledisek automaticky vybírá optimální provozní strategii. K dispozici jsou dva provozní režimy: „EV“ a „Hybrid“. V režimu EV jezdí plug-in hybridní verze důsledně elektricky. Při jízdě v hybridním režimu udržuje řídicí jednotka hybridního systému v případě potřeby stav nabití na konstantní úrovni, aby bylo pro pozdější elektrickou jízdu, například ve městě, zachováno dostatečné množství elektrické energie. Kromě automatického hybridního režimu si lze nyní poprvé individuálně nastavit požadovaný stav nabití pomocí posuvníku.
Verze PHEV mají stejně jako kompletní rodina modelů A5 vysokou úroveň sériové výbavy. U verzí A5 e-hybrid quattro s vyšším výkonem a sportovním designem jsou součástí sériové výbavy exteriérový paket S line, paket černých ozdobných prvků a tmavě tónovaná skla oken. Vůz tak zaujme mimořádně dynamickým vzhledem.
Prodej všech modelových provedení A5 e-hybrid quattro bude v České republice republice zahájen ve druhém čtvrtletí letošního roku. Se spuštěním prodeje budou oznámeny také ceny pro český trh. Nové verze e-hybrid jsou vyráběny v Neckarsulmu.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií