Originální stříbřitý New Beetle RSi, který vzbudil rozruch už na lednovém autosalonu v Detroitu a pak sklízel obdiv i v Ženevě, má proti sériovému sourozenci snížený a speciálně odladěný podvozek. Přední i zadní blatníky jsou o 140 mm širší a po celé délce vozu je spojuje výrazný práh. Pozměněná je i přední část, kde se vedle výrazných otvorů pro přívod vzduchu k motoru objevily dva přídavné světlomety. Zádi dominuje mohutný spojler, spodním okrajem karoserie procházejí dvě chromované koncovky výfuků. Horní část předního i zadního okna je probarvená stejným odstínem jako karoserie, což vůz opticky ještě více snižuje a prodlužuje.
O pohon sportovně laděného suveréna se stará vidlicový zážehový šestiválec V6. Podle některých neoficiálních zdrojů by mělo jít o speciálně vyladěný šestiválec 2.8 VR6, jehož výkon 142 kW (193 k) vyhnali kouzelníci v pečlivě střežených motorářských laboratořích až někam ke hranici 220 kW (300 k)! Výkon, nad kterým se zatají dech každému automobilovému labužníkovi, prý katapultuje agresivního chrobáka z klidu na 100 km/h během nějakých pěti sekund a v rozletu tohoto sprintera zastaví z bezpečnostních důvodů u hranice 250 km/h elektronický omezovač.
Přenést výkon několika stovek koní z motoru na vozovku není už žádná legrace, a tak konstruktéři sáhli po další koncernové lahůdce a dopřáli modelu New Beetle RSi pohon všech (osmnáctipalcových) kol systému 4motion se spojkou Haldex a sekvenční šestistupňovou převodovku.
Fandové Volkswagenu jásají a ti skutečně hodně dobře situovaní bombardují prodejce dotazy, kdy si budou moci New Beetle RSi objednat. Šéfové koncernu Volkswagen se však nemohou nechat strhnout emocemi, a tak definitivní rozhodnutí, zda se New Beetle RSi dostane na trh, dosud nepadlo.
Volkswagen magazín jaro ’99
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií