Ze závodu VW v německém Salzgitteru byl koncem června vyexpedován první TDI motor určený pro známou dánskou loděnici De Boarnstream v Irnsumu.
S nápadem spustit výrobu lodních motorů přišli v roce 1996 sami zaměstnanci závodu VW v Salzgitteru, kteří vycítili, že vedle žíznivých a na servis náročných konvenčních lodních motorů by výkonné, pozoruhodně hospodárné a spolehlivé turbodiesely měly šanci na zajímavé uplatnění. I když plán měl od počátku podporu ve vedení společnosti VW, projekt dostal zelenou teprve po vypracování komplexní studie proveditelnosti. Kromě přípravy vlastní výroby bylo nutné vybudovat na hlavních trzích kvalitní síť prodejců, kteří budou zákazníkům garantovat servisní péči na patřičné úrovni. Už v příští sezóně po plném rozběhu výroby lodních motorů bude na všech důležitých trzích – od Finska po Portugalsko – fungovat dostatečný počet dealerů lodních motorů VW.
Lodní motory VW koncepčně vycházejí z automobilových agregátů, v mnoha ohledech je však jejich konstrukce odlišná a unikátní, což je dáno specifickým způsobem nasazení. Velmi důležitá je např. dokonalá protikorozní ochrana. Celou řadu změn, jejichž účelem bylo zaručit maximální spolehlivost a funkčnost agregátů, prodělal i elektronický řadicí systém. Řidicí jednotka poskytuje nyní uživatelům informace nejen např. o okamžité či průměrné spotřebě, ale upozorňuje i na možné problémy – např. poškození motoru nekvalitním palivem.
Další zásahy konstruktérů měly za cíl snížit nároky lodních motorů na údržbu a servis – tyto agregáty tedy dostaly např. hydraulický systém samočinného vymezování ventilových vůlí, automatické napínání rozvodového řemenu nebo vzduchový filtr s extrémně dlouhou životností.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autorizovaný dealer a opravce VOLVO
Člen koncernu TUkas