MODEL HR-V e:HEV SPOLEČNOSTI HONDA PŘEKONÁVÁ KONKURENČNÍ HNACÍ ÚSTROJÍ PŘI TESTOVÁNÍ V BĚŽNÉM PROVOZU

  • Systém e:HEV společnosti Honda dosáhl na předepsané trase vyšší účinnosti než konkurenční mild a plug-in hybridní systémy
  • e:HEV je nejpraktičtější každodenní řešení pro většinu potřeb řidičů bez nutnosti zapojování do zásuvky, bez obav z dojezdu a s jízdou s extrémně nízkými emisemi
  • Nové modely HR-V, CR-V, Jazz a připravovaný zcela nový model Civic společnosti Honda jsou nabízeny výhradně jako „samonabíjecí“ plně hybridní vozy

Osvědčený hybridní systém e:HEV společnosti Honda se podle nejnovějších interních testů v běžném provozu* ukázal jako účinnější a využitelnější než jiné hybridní hnací jednotky. Systémem e:HEV, který tvoří základ elektrické vize společnosti Honda, jsou standardně vybaveny modely HR-V, CR-V, Jazz a připravovaný zcela nový model Civic. Systém e:HEV postavený na vysoce účinném zážehovém motoru s Atkinsonovým cyklem a dvojicí elektromotorů překonal mild i plug-in-hybridní systémy používané u konkurenčních modelů.

Údaje z testů dokládají, že na předepsané 116 km dlouhé trase s různou hustotou provozu a různými typy vozovek nabízela hnací jednotka e:HEV to nejlepší z jiných typů hybridních systémů, avšak s vyšší úrovní účinnosti v běžném provozu. Bez nutnosti zapojování do zásuvky a nabíjení je model HR-V vhodný pro každou jízdní situaci a kombinuje citlivý výkon elektromobilu s užitností vozů s konvenčním pohonem, a to bez obav z dojezdu a sledování úrovně nabití akumulátoru.

Při hodnocení hnacího ústrojí zcela nového modelu HR-V a jeho konkurentů v dané třídě na veřejných komunikacích systém e:HEV výrazně překonal konkurenční vůz vybavený 48V „mild“ hybridním systémem, který se dnes stále častěji vyskytuje v mnoha nových vozidlech. Mild hybrid využívá 48V baterii a integrovaný generátor startéru, který umožňuje vypnout motor při dojezdu nebo brzdění.

V testovacích podmínkách měl zcela nový model HR-V oproti svému mild hybridnímu konkurentovi hmotnostní nevýhodu přibližně 120 kg kvůli začlenění plně hybridního systému. Navzdory nepatrnému nárůstu hmotnosti měl model HR-V díky pokročilé hnací jednotce o 1,1 l/100 km lepší průměrnou spotřebu než konkurenční vůz. V městském prostředí se tento rozdíl zvýšil na spotřebu o 4,5 l/100 km lepší než u konkurenčního vozu s 48V pohonem, což podtrhuje skutečnou flexibilitu systému e:HEV.

Systém e:HEV se odlišuje hladkým přepínáním mezi jeho třemi jízdními režimy. Díky tomu nabízí optimální výkon ve všech jízdních scénářích a to mild hybridní systémy nedokáží. Inteligentní elektronická řídicí jednotka neustále a automaticky přepíná mezi elektrickým, hybridním a konvenčním pohonem v závislosti na tom, který režim je v dané jízdní situaci nejhospodárnější.

Během testování bylo také zjištěno, že systém e:HEV poskytuje účinnost srovnatelnou s PHEV konkurenčního výrobce. Zatímco majitelé plug-in hybridů musejí udržovat akumulátor svého vozidla nabitý, aby dosáhli maximální účinnosti, samonabíjecí systém e:HEV společnosti Honda pracuje vždy na své nejúčinnější úrovni, aniž by bylo nutné dobíjet ze zásuvky. Navzdory využití nejnovější verze konkurenčního hnacího ústrojí PHEV* strávil konkurenční plug-in hybrid podobnou celkovou dobu v režimu jízdy EV v městském prostředí jako model HR-V. Složitější plug-in systém tedy nepřinesl žádnou skutečnou výhodu. V mimoměstském prostředí, kde jezdí většina vozidel, překonal model HR-V vůz PHEV v celkové době strávené v režimu EV o 3 %.

Systém e:HEV poskytuje uživatelům bezproblémový zážitek z jízdy. Mimořádně plynulé přechody mezi jízdními režimy zajišťují nepřerušovanou, plynulou a uvolněnou jízdu a jsou rovněž schopny zajistit silné zrychlení a zároveň podle výsledků testů výjimečnou účinnost v běžném provozu.

Zkušenosti společnosti Honda s hybridními systémy jsou dlouhodobé. Původní model Insight z roku 1999 udělal ze společnosti Honda světového lídra v hybridních technologiích. Od té doby společnost Honda pokračuje ve vývoji své hybridní technologie s vyspělým dvoumotorovým systémem e:HEV, který se již využívá u modelů Jazz, CR-V, u zcela nového modelu HR-V a u připravovaného modelu Civic 11. generace.

*Prohlášení: Upozorňujeme, že konkurenční PHEV vozidlo bylo testováno v režimu nabíjení–udržování (Charge Sustain, CS) s částečně vybitým akumulátorem. Veškerá testování v běžném provozu prováděla během tohoto procesu společnost Honda Motor Europe. Hodnoty dosažené během tohoto testování se mohou lišit v závislosti na individuálním stylu jízdy a mohou ovlivnit rozsah jízdního režimu EV a celkovou účinnost.

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Specializovaný servis a prodej vozů Mercedes Benz a AMG.

Servis, lakovna, klempírna, řešení pojistných událostí, financování Mercedes Benz a AMG.

 

Kontakt:
CAR MOTORS MB
Praha 3, Koněvova 143
+420 737 209 090
prodej@carmotorsmb.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda v Milánu představí vizi udržitelnosti

Honda v Milánu představí vizi...

Honda na festivalu Milan Design Week, který se uskuteční ve dnech 16. až 21. dubna, představí svůj rozvíjející se přístup k udržitelnějšímu produktovému designu a poprvé v Evropě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda a GM zahajují výrobu systémů vodíkových palivových článků

Honda a GM zahajují výrobu systémů...

Společnosti GM a Honda zahájily výrobu systémů vodíkových palivových článků ve svém společném podniku Fuel Cell System Manufacturing LLC (FCSM), který je vůbec prvním velkým výrobním...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Plně elektrické SUV Honda e:Ny1 budou pohánět nové jednotky od Vitesco Technologies

Plně elektrické SUV Honda e:Ny1 budou...

Společnost Vitesco Technologies, přední mezinárodní dodavatel moderních pohonných technologií a řešení pro elektrifikaci, bude společnosti Honda dodávat pro nové plně elektrické SUV...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda spustila mohutnou elektrickou ofenzivu

Honda spustila mohutnou elektrickou ofenzivu

Většina automobilek představuje vždy jen jeden nový model s velkým haló. Zcela výjimečně může jít o dva. A pak je tu Honda, která v evropském výzkumném a vývojovém středisku značky v...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda EM1 e: Skútr s baterkou na pronájem

Honda EM1 e: Skútr s baterkou na pronájem

Honda představuje svůj první elektrický skútr – záležitost s ocelovým rámem, výškou sedla 740 mm a celkovou hmotností 95 kg včetně baterie. Model EM1 e: není nic míň než první...