Mistři, mistři, mistři, mistři! Ogier/Ingrassia slaví s týmem Volkswagen čtvrtý titul v MS v rallye v řadě

Druhý mečbol pro tým Volkswagen v hodnocení konstruktérů.

Sébastien Ogier (F), Julien Ingrassia (F) Volkswagen Polo R WRC (2016) WRC Rally Catalunya 2016 Photo: Bodo Kräling

 Sébastien Ogier/Julien Ingrassia

Jari-Matti Latvala (FIN), Miikka Anttila (FIN) Volkswagen Polo R WRC (2016) WRC Rally Catalunya 2016 Photo: Daniel Roeseler

– zvítězili s vozem Volkswagen Polo R WRC před posádkami Dani Sordo/Marc Martí (E/E, Hyundai) a Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (B/B, Hyundai). Bylo to jejich páté vítězství v této sezoně a zároveň deváté umístění na stupních vítězů v jedenácti podnicích.

Francouzskou dvojici už nikdo nemůže ohrozit v čele celkového hodnocení Mistrovství světa v rallye 2016 (FIA WRC). Ani jejich týmoví kolegové Andreas Mikkelsen/Anders Jæger (N/N), kteří se po brzkém odstoupení z Rallye Španělsko museli vzdát svých nadějí na boj o titul. Díky osmému místu posádky Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN) v hodnocení konstruktérů má také Volkswagen dobré vyhlídky na získání čtvrtého titulu v řadě v nadcházející rallye ve Velké Británii.

Kankkunen, Mäkinen, Ogier – v jedné řadě s největšími legendami soutěžního sportu

Sébastien Ogier drží vedoucí postavení v tabulce již 952 dnů a je teprve třetím mistrem světa v rallye, který se stal čtyřikrát v řadě šampionem královské třídy soutěžního sportu a čtvrtým čtyřnásobným mistrem světa v historii mistrovství světa v rallye (FIA WRC). Nyní se vyrovnal jezdcům, jako jsou Juha Kankkunen a Tommi Mäkinen. Pouze jeho krajan Sébastien Loeb s devíti tituly mistra světa se může pochlubit ještě větším počtem úspěchů.

Čtyři tituly, čtyři s předstihem získané tituly díky vítězství – to je styl posádky Ogier/Ingrassia

Jedenáct soutěží, devět umístění na stupních vítězů, z toho pět vítězství: 37. úspěch v kariéře, 30. s týmem Volkswagen, byl pro Sébastiena Ogiera a Juliena Ingrassiu mimořádně sladký. Nyní čtyřnásobní mistři světa zůstali i počtvrté v řadě věrni svému principu potvrdit titul vítězstvím. V roce 2013 zvítězili s předstihem v Rallye Francie, v roce 2014 se jim podařil stejný „husarský kousek“ ve Španělsku a v roce 2015 s předstihem rozhodli extrémně těžce vybojovaným triumfem v Austrálii. Také v roce 2016 museli v Rallye Španělsko – jediném podniku v kalendáři mistrovství světa, který se jede jak na šotolině, tak na asfaltu – intenzivně bojovat o vítězství.

Mistrovské představení: rychlá jízda s naprostou kontrolou v Rallye Španělsko

Při Rallye Španělsko v Katalánsku svedli napínavý souboj o nejvyšší příčku místní hrdinové Dani Sordo/Marc Martí (E/E, Hyundai) a pozdější vítězové Ogier/Ingrassia. První den soutěže se jel převážně na šotolině a do dění zasáhlo také počasí. Na zčásti zablácených, zčásti osychajících cestách ztratila posádka Ogier/Ingrassia 17,0 sekundy na posádku Sordo/Martí. Tuto ztrátu však v sobotu, prvním ze dvou dnů na asfaltu, proměnila francouzská dvojice v náskok 5,8 sekundy díky pěti z osmi možných nejlepších časů. Ogier v neděli svůj náskok ještě zvýšil na konečných 15,6 sekundy.

Porážka pro Mikkelsena, návrat Latvaly

Se zklamáním se naproti tomu musely vyrovnat posádky Andreas Mikkelsen/Anders Jæger (N/N) a Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN) s druhým a třetím vozem Polo R WRC. Latvala/Anttila se v pátek, průběžně na třetím místě, dostali nešťastnou náhodou za extrémního deště na velmi kluzkém povrchu do kontaktu se svodidly a museli odstoupit. Při svém návratu v rámci pravidla Rallye 2 v sobotu a v neděli slavili však pět nejlepších časů v rychlostních zkouškách a osmým místem v hodnocení konstruktérů zajistili týmu Volkswagen čtyři důležité body v boji o titul mistra světa konstruktérů. Návrat podle pravidla Rallye 2 nebyl pro jejich týmové kolegy Mikkelsen/Jæger možný. Druhá posádka průběžného pořadí mistrovství světa se v sobotu – rovněž na třetím místě – odchýlila v rychlé pravotočivé zatáčce od ideální linie, ve smyku narazila do svodidel a převrátila se. Polo R WRC již nebylo možné s dostupnými prostředky na místě opravit.

Pořadí v mistrovství světa: Ogier/Ingrassia první, Mikkelsen/Jæger druzí, Latvala/Anttila šestí

Mikkelsen/Jæger zůstávají na druhém místě v průběžném celkovém pořadí za svými týmovými kolegy Ogier/Ingrassia. Po Rallye Španělsko má norská dvojice z týmu Volkswagen stejný počet bodů jako Thierry Neuville a Nicolas Gilsoul – avšak vzhledem k lepším výsledkům v jednotlivých soutěžích jim patří druhé místo. Jari-Matti Latvala a Miikka Anttila se připravují na závěrečné dvě soutěže sezony ve Velké Británii a Austrálii jako šestí v celkovém pořadí mistrovství světa. Volkswagen pojede do Velké Británie s náskokem 62 bodů v hodnocení konstruktérů. Tým Volkswagen tak má velkou šanci zajistit si tam vlastními silami čtvrtý mistrovský titul v řadě – pokud obhájí náskok alespoň 43 bodů.

Powerstage jako tečka nad i: Latvala před Ogierem

Pro posádku Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila skončila Rallye Španělsko smířlivě, protože si v závěrečné Powerstage zajistila tři bonusové body za nejlepší čas. Sébastien Ogier a Julien Ingrassia završili úspěch Volkswagenu v této speciální disciplíně druhým místem. V uplynulých 49 rychlostních zkouškách Powerstage tak zajeli nejrychlejší čas 38krát jezdci týmu z Wolfsburgu.

Hlasy po 3. dni Rallye Španělsko:

Sébastien Ogier, Volkswagen Polo R WRC #1

„Cítím se fantasticky! Čtvrtý titul mistra světa pro nás s Julienem, to se zkrátka nedá popsat, jaký to je pocit. Je to čest být ve společnosti s tak velkými jmény, jako jsou Kankkunen a Mäkinen. Obrovský dík patří našemu týmu Volkswagen. Bez něj bychom tady s Julienem nebyli. Po celý rok odvádějí tak velkolepou práci, po celou sezonu jsme měli dokonalý vůz. Také o tomto víkendu jsem si opět hodně užil řízení vozu Polo R WRC. Napětí před závěrečnou Powerstage bylo samozřejmě o trochu vyšší než obvykle – s výhledem na titul a vzpomínkou na chybu v uplynulém roce. Ale dokázali jsme to. Navzdory ztíženým pravidlům, navzdory silné konkurenci – na tento titul jsem tak hrdý jako ještě nikdy. Nyní budu nejprve pořádně oslavovat s týmem a se svou ženou – a doma pak budu moci ukázat pohár svému malému synovi. Titul mistra světa věnuji jemu.“

Jari-Matti Latvala, Volkswagen Polo R WRC #2
„Gratuluji svému týmovému kolegovi Sébastienu Ogierovi k čtvrtému titulu mezi jezdci. Tím se nyní zařadil na úroveň mých finských krajanů Tommiho Mäkinena a Juhy Kankkunena. To je velkolepý výkon, nejen jeho, ale také celého týmu Volkswagen Motorsport. Stejně jako již tolikrát v letošním roce skončila pro nás Rallye Španělsko příliš brzy. Po pátečním poškození zavěšení kol jsme již neměli možnost zasáhnout do boje o nejvyšší příčky. Přesto jsme zvítězili v několika rychlostních zkouškách a na konci vybojovali čtyři body do hodnocení konstruktérů. Možná se nám podaří získat tento titul již v příští rallye ve Velké Británii. To bude v každém případě náš cíl.“

Andreas Mikkelsen, Volkswagen Polo R WRC #9

„Gratulace k titulu a klobouk dolů před vítězstvím našich týmových kolegů Sébastiena Ogiera a Juliena Ingrasii. S Andersem máme z jejich úspěchu radost, i v roce 2016 byli jednoduše měřítkem. Pro nás osobně samozřejmě neskončila Rallye Španělsko tak, jak jsme si přáli. Po vítězství v uplynulém roce jsme tu chtěli dosáhnout opět dobrého výsledku a v každém případě zvýšit náskok před pronásledovateli na třetím místě v mistrovství světa. K tomu však nedošlo. V sobotu jsme byli v pravotočivé zatáčce příliš rychlí, dostali jsme smyk, narazili do svodidel a převrátili se. To byla ze 100 procent moje chyba. Nyní je souboj o druhé místo v mistrovství světa opět otevřený a v obou zbývajících soutěžích budeme muset ze sebe vydat všechno, abychom dosáhli cíle, který sledujeme od začátku sezony. Budeme na tom tvrdě pracovat.“

Sven Smeets, ředitel týmu Volkswagen Motorsport

„Stát se čtyřikrát mistrem světa vítězstvím – to je výjimečné. Dnes je velký den pro Sébastiena Ogiera, Juliena Ingrassiu a celý tým Volkswagen. Po celou sezonu odváděli extrémně konstantní a vynikající výkony. Devět umístění na stupních vítězů a z toho pět vítězství – to hovoří samo za sebe. I to, že již téměř 1000 dnů nepřetržitě vedou tabulky mistrovství světa v rallye. Jsme velmi hrdí na nejrychlejší posádku vozů Volkswagen na světě. To dnes zcela jistě náležitě oslavíme. Navíc jsme si zde ve Španělsku vypracovali dobré výchozí postavení v boji o titul v hodnocení konstruktérů a za dva týdny ve Walesu bychom mohli vlastními výkony slavit rovněž čtvrtý titul v řadě. A to je samozřejmě naším cílem.“

A pak tu byla ještě…

…novinka v mistrovství světa v rallye. Protože Sébastien Ogier a Julien Ingrassia jsou prvními mistry světa v hodnoceních jezdců/spolujezdců v historii mistrovství světa v rallye (FIA WRC), kteří vybojovali svůj titul, aniž by jim na cestě k němu bylo dopřáno zvítězit v čistě šotolinové soutěži.

A pak tu kromě toho byla ještě…

… „snídaně šampionů“. Před velkým dnem, v němž se stal Sébastien Ogier počtvrté mistrem světa v rallye, si dal k snídani jako obvykle omeletu. Od té doby, co nastupuje na start s vozem Volkswagen Polo R WRC, to byla již celkem 200. omeleta.

Mistrovství světa v rallye FIA WRC (World Rally Championship), historická tabulka vícenásobných mistrů světa

  • Sébastien Loeb, devět titulů mistra světa (2004–2012)
  • Sébastien Ogier, čtyři tituly mistra světa (2013–2016*)
  • Juha Kankkunen, čtyři tituly mistra světa (1986, 1987, 1991, 1993)
  • Tommi Mäkinen, čtyři tituly mistra světa (1996–1999)
  • Massimo Biasion, dva tituly mistra světa (1988, 1989)
  • Marcus Grönholm, dva tituly mistra světa (2000, 2002)
  • Carlos Sainz, dva tituly mistra světa (1990, 1992)
  • Walter Röhrl, dva tituly mistra světa (1980, 1982)

Mistrovství světa v rallye FIA WRC (World Rally Championship), Rallye Španělsko – konečné výsledky

  1. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen, 3:13.03,6 h
  2. Dani Sordo/Marc Martí (E/E), Hyundai, + 15,6 s
  3. Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (B/B), Hyundai, + 1.15,0 min
  4. Hayden Paddon/John Kennard (NZ/NZ), Hyundai, + 1.27,8 min
  5. Mads Østberg/Ola Fløene (N/N), Ford, + 3.24,4 min
  6. Ott Tänak/Raigo Mõlder (EST/EST), Ford, + 5.24,9 min
  7. Kevin Abbring/Sebastian Marshall (NL/GB), Hyundai, + 7.31,3 min
  8. Jan Kopecký/Pavel Dresler (CZ/CZ), Škoda, + 9.05,1 min
  9. Pontus Tidemand/Jonas Andersson (S/S), Škoda, + 9.20,4 min
  10. Craig Breen/Scott Martin (IRL/GB), Citroën, + 9.57,1 min

14. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN), Volkswagen, + 21.34,4 min

Mistrovství světa v rallye FIA WRC (World Rally Championship), Rallye Španělsko – výsledky Powerstage

  1. Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (FIN/FIN), Volkswagen 7.55,8 min
  2. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (F/F), Volkswagen + 1,6 s
  3. Dani Sordo/Marc Martí (E/E), Hyundai + 3,2 s

Průběžné pořadí mistrovství světa v rallye FIA WRC (World Rally Championship)

Hodnocení jezdců

1. Sébastien Ogier, 222 bodů; 2. Andreas Mikkelsen, 127; 3. Thierry Neuville, 127; 4. Hayden Paddon, 114; 5. Dani Sordo, 111; 6. Jari-Matti Latvala, 104; 7. Mads Østberg, 90; 8. Ott Tänak, 60; 9. Kris Meeke, 54; 10. Craig Breen, 36

Hodnocení spolujezdců

1. Julien Ingrassia, 222 bodů; 2. Anders Jæger, 127; 3. Nicolas Gilsoul, 127; 4. John Kennard, 114; 5. Marc Martí, 111; 6. Miikka Anttila, 104; 7. Ola Fløene, 90; 8. Raigo Mõlder, 60; 9. Paul Nagle, 54; 10. Scott Martin, 36

Hodnocení konstruktérů

1. Volkswagen Motorsport, 322 bodů; 2. Hyundai Motorsport, 260; 3. M-Sport, 144; 4. Volkswagen Motorsport II, 136; 5. Hyundai Motorsport N, 124; 6. DMACK, 74; 7. Jipocar Czech National Team, 18; 8. Yazeed Racing, 4

Více na:

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
CB Auto a.s.
Dr. Milady Horákové 1477, 370 05 - České Budějovice
385 102 421
seat@cb-auto.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Světová premiéra modelu Nová California: Nejinovativnější kempink car všech dob

Světová premiéra modelu Nová...

California je ikonou v segmentu kempovacích vozů. Volkswagen Užitkové vozy nyní ve světové premiéře představuje zcela nově vyvinutou generaci bestselleru, jehož bylo vyrobeno již více než...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Svět mobility se mění: Nový ID. Buzz GTX představuje nejvýkonnější Bulli všech dob

Svět mobility se mění: Nový ID. Buzz...

Značka Volkswagen Užitkové vozy představila ve světové premiéře nový model ID. Buzz GTX s nejvyšším výkonem až 250 kW (340 k). To neznamená nic jiného, než že jde o nejvýkonnější Bulli...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Volkswagen zahajuje na českém trhu předprodej nových modelů Tiguan a Passat

Volkswagen zahajuje na českém trhu...

Volkswagen zařadil do předprodeje na českém trhu nové generace oblíbených modelů Tiguan a Passat. Třetí generace kompaktního SUV a devátá generace manažerského kombi přinášejí do svých...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Dokonalý VW Touareg po plastice

Dokonalý VW Touareg po plastice

Tohle je sága rodu Touaregu. Před mnoha lety se objevila první generace, která definovala pojem lidový off-road. Dnes je technologicky nejlepší Volkswagen někde úplně jinde… Před více než 20...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Volkswagen poodhaluje nový Transporter

Volkswagen poodhaluje nový Transporter

Volkswagen Užitkové vozy uvede v roce 2024 na evropský trh nástupce současných modelů Transporter 6.1 a Caravelle 6.1. Nová generace této produktové řady byla významně vylepšena ve všech...