Mise splněna! Jenson Button získal pro tým Honda pátý a poslední naplánovaný jednokolový traťový rekord v rámci výzvy Civic Type R Challenge 2018

  • Jenson Button uzavřel výzvu Honda Type R Challenge 2018 s pátým rekordem na závodním okruhu Hungaroring
  • Nový rekord ve voze s pohonem přední nápravy na okruhu GP Hungaroring v čase 2 minuty 10,19 sekundy na kolo
  • Nový okruhový rekord upevňuje pozici vozu Civic Type R jako nejrychlejšího ve své třídě
  • Jedná se o pátý letošní rekord se sériovým vozem se silničními pneumatikami
  • V rámci výzvy Type R Challenge bylo dosaženo cíle prolomit rekordy na pěti slavných evropských závodních okruzích

V rámci pátého a posledního z řady naplánovaných pokusů o rekord na evropských okruzích v roce 2018 Honda stanovila nový rekordní čas pro vozy s pohonem přední nápravy v čase 2 minuty 10,19 sekundy na okruhu GP Hungaroring v Maďarsku. Pilotem vozu Civic Type R byl Jenson Button, mistr světa Formule 1 a současný jezdec v sérii Super GT na vozu NSX. Tento okruh je pro Buttona zvlášť význačný, protože právě zde získal v roce 2006 první Velkou cenu ve své kariéře s týmem Honda.

Okruh Hungaroring je úzká trať o délce 4,38 km, se 180stupňovými zatáčkami a složitou šikanou, které z ní dělají jednu z technicky nejnáročnějších tratí v Evropě. V těchto podmínkách však dokonale vynikl systém adaptivních tlumičů vozu Civic Type R, který na stísněném okruhu umožnil stabilnější jízdu. Kromě systému zavěšení pomohly Buttonovi v získání jednokolového rekordu na okruhu Velké ceny pro tým Honda také kvalitně nastavené řízení a vylepšené aerodynamické vlastnosti vozu.

Jenson Button k jednokolovému traťovému rekordu uvedl: „Přijeli jsme sem na Hungaroring, kde jsem v roce 2006 s týmem Honda vyhrál svůj první závod ve Formuli 1, abychom s vozem Type R získali nový jednokolový traťový rekord v kategorii sériových vozů s pohonem přední nápravy, a jsem velmi šťastný, že se nám to podařilo!“

Ve svém komentáři k samotnému vozu Type R dodal: „První, co jsem po výjezdu z boxové rovinky zaznamenal, bylo, jak neutrálně se vůz chová. Pocházím z prostředí, kde pohon přední nápravy nehraje důležitou roli, takže to pro mě byla odlišná situace. Type R je ale tak dobře vyvážený vůz, že jízda s ním byla od první chvíle opravdu zábavná a zároveň přirozenější. Největším překvapením pro mě bylo, jak pozdě můžete s tímto vozem začít brzdit. Převodovka funguje také velmi dobře – bylo příjemné mít onen pocit manuální kontroly.“

Při podobné výzvě, která proběhla v roce 2016, Honda na okruhu Hungaroring stanovila s vozem Civic Type R předchozí generace původní rekordní čas. Tento nový rekordní čas na okruhu Hungaroring je pátým jednokolovým traťovým rekordem pro vozy s pohonem přední nápravy, který si Honda v rámci výzvy Type R Challenge 2018 připisuje. Tím byl splněn cíl výzvy, který byl vytyčen poté, co se vůz Type R v dubnu 2017 stal vůbec nejrychlejším sériovým strojem s pohonem přední nápravy na okruhu Nürburgring Nordschleife, kde dosáhl času na kolo 7 minut 43,8 sekundy. Těchto šest rekordů upevňuje pozici vozu Civic Type R jako nejrychlejšího ve své třídě.

V rámci této výzvy pět špičkových závodních jezdců týmu Honda vyrazilo na pět evropských okruhů, kde s tímto vozem dosáhli rekordních jednokolových časů v kategorii sériových vozů s pohonem přední nápravy.

  • Jezdec série WTCR Tiago Monteiro vytvořil nový jednokolový rekord na okruhu Estoril v Portugalsku v čase 2 minuty 1,84 sekundy
  • Legenda série BTCC Matt Neal stanovila jednokolový rekord na okruhu v britském Silverstonu v čase 2 minuty 31,32 sekundy
  • Betrand Baguette, hvězda japonské série Super GT, dosáhl na okruhu v belgickém Spa-Francorchamps rekordního času 2 minuty 53,72 sekund
  • Jezdec série WTCR Esteban Guerrieri stanovil nový jednokolový rekord na okruhu Velké Ceny ve francouzském Magny-Cours v čase 2 minuty 1,51 sekundy.

Tento program vývoje vozu Civic nejnovější generace je nejrozsáhlejší v dosavadní historii značky Honda a model byl nově technicky vypracován tak, aby přinášel co nejatraktivnější jízdní dynamiku ze všech vozů Civic Type R. Tento vysoce výkonný hatchback je nejrychlejším vozem s největším zrychlením ve své třídě díky spojení lehké a velmi tuhé karoserie s jedinečným systémem dvojitého zavěšení přední nápravy s pružcí a tlumicí jednotkou. Vůz Type R dokazuje pokrevní příbuznost s vysoce výkonnými hatchbacky Honda a je nejrychlejším vozem s největším zrychlením ve své třídě.

Jenson Button dodal: „Tento nový model Type R je naprosto skvělý stroj, jako tomu bylo vždy, a rozhodně neztratil nic ze svého kouzla.“

 

 

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autocentrum BARTH a.s.
Bratří Štefanů 985, 500 03 - Hradec Králové
494 945 105
autocentrum@autocentrum.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda v Milánu představí vizi udržitelnosti

Honda v Milánu představí vizi...

Honda na festivalu Milan Design Week, který se uskuteční ve dnech 16. až 21. dubna, představí svůj rozvíjející se přístup k udržitelnějšímu produktovému designu a poprvé v Evropě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda a GM zahajují výrobu systémů vodíkových palivových článků

Honda a GM zahajují výrobu systémů...

Společnosti GM a Honda zahájily výrobu systémů vodíkových palivových článků ve svém společném podniku Fuel Cell System Manufacturing LLC (FCSM), který je vůbec prvním velkým výrobním...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Plně elektrické SUV Honda e:Ny1 budou pohánět nové jednotky od Vitesco Technologies

Plně elektrické SUV Honda e:Ny1 budou...

Společnost Vitesco Technologies, přední mezinárodní dodavatel moderních pohonných technologií a řešení pro elektrifikaci, bude společnosti Honda dodávat pro nové plně elektrické SUV...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda spustila mohutnou elektrickou ofenzivu

Honda spustila mohutnou elektrickou ofenzivu

Většina automobilek představuje vždy jen jeden nový model s velkým haló. Zcela výjimečně může jít o dva. A pak je tu Honda, která v evropském výzkumném a vývojovém středisku značky v...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda EM1 e: Skútr s baterkou na pronájem

Honda EM1 e: Skútr s baterkou na pronájem

Honda představuje svůj první elektrický skútr – záležitost s ocelovým rámem, výškou sedla 740 mm a celkovou hmotností 95 kg včetně baterie. Model EM1 e: není nic míň než první...