
V souvislosti s přechodem na nové uspořádání krajů a přenášením kompetencí města často zjišťuji, že tradiční pojetí veřejné přepravy v jejich regionu „velkými“ autobusy je neefektivní a lepší by bylo nasazení menších a hospodárnějších autobusů. Dovážené typy jsou však velmi drahé, navíc řada měst omezuje vjezd těžkých vozidel do svých center.
Importér užitkových automobilů Velkswagen spolu s firmou ROS zpracoval projekt přestavby skříňových modelů Volkswagen LT 35 a LT 46 na malé autobusy s kapacitou od 13 do 25 cestujících. Celkem nabízí ROS sedm různých provedení od standardní přes příměstské až po luxusní. Pouze modely A1 – standard pro 13 osob vycházejí z provedení LT 35 s rozvorem 3550 mm a turbodieselem 2.5 TDI o výkonu 80 kW (105 k), jehož točivý moment 280 N.m je k dispozici od 1900 do 2500 ot./min. Všechny ostatní varianty mají základ v provedení LT 46 s rozvorem 4025 mm a jsou vybaveny buď stejným motorem nebo výkonnějším přeplňovaným čtyřválcem 2.8 TDI o výkonu 96 kW/130 k, jehož točivý moment neklesá mezi 2000 až 2500 ot./min. pod hodnotu 300 N.m.
Výhodou této koncepce je maximální využití sériových dílů VW, což snižuje pořizovací cenu i servisní nároky. Velkou předností je i flexibilita výroby – firma ROS dokáže bez problémů připravit minibus podle požadavků zákazníka. Všechny dosud postavené prototypy malokapacitních autobusů mají veškeré potřebné atesty a homologace.
Volkswagen odhaduje, že by se ročně na českém trhu mohlo uplatnit zhruba 200 až 250 malokapacitních autobusů. Ještě letos počítají v brněnské firmě ROS s produkcí třiceti až padesáti vozidel, později až stovky ročně.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií