Mercedes Benz Sprinter: S novými motory CDi

Užitkový automobil Mercedes Benz Sprinter, který se na silnicích objevil před pěti lety, doznal před časem řady změn, z nichž největší bylo zavedení nových motorů CDi.

Cílem modifikace Mercedesu Benz Sprinter byl jednak atraktivnější vzhled a zavedení nových pohonných jednotek, vznětových čtyř a pětiválcových motorů CDi s vysokotlakým systémem vstřikování paliva common-rail, čtyřmi ventily na válec a přeplňované turbodmychadlem s proměnlivou geometrií lopatek VTG. Turbodmychadlo výfukových plynů s mezichladičem stlačeného vzduchu při akceleraci rychle zareaguje, dává větší výkon a nechává zapomenout na prodlení, tzv. turboefekt, při prudkém sešlápnutí plynového pedálu.


Čtyřválcové turbodiesely o objemu 2151 ccm dosahují výkonu 60 kW, 80 kW a 95 kW, pětiválec 2686 ccm disponuje 115 kW a k dispozici je i zážehový čtyřválec 2295 ccm o výkonu 105 kW. Standardně jsou vybavovány pětistupňovou mechanickou převodovkou, pro modely CDi si lze na přání objednat automatickou mechanickou převodovku Sprintshift, jejíž šest stupňů se řadí buď automaticky nebo manuálně dle chuti, a bez spojky. Multifunkční ukazatel informuje o právě zařazené rychlosti.


Nejnápadnější změnou interiéru je přemístění kompaktní řadicí páky z podlahy na zcela novou přístrojovou desku, hodně podobnou osobnímu automobilu. Novinkou v segmentu užitkových vozidel jsou okenní airbagy zvyšující společně s čelními bezpečnost, k čemuž přispívá i nová čelní partie s dobrými deformačními vlastnostmi. Mercedes Benz Sprinter může být dodán až ve 140 verzích vycházející z následujících základních typů:

  • kombi/minibus s normální nebo zvýšenou střechou
  • skříňové vozidlo s normální nebo zvýšenou střechou a kratším (3000 mm), středním nebo delším (4025 mm) rozvorem
  • valník s normální kabinou
  • valník s dvojkabinou
  • sklápěč s normální kabinou
  • sklápěč s dvojkabinou
  • podvozek s normální kabinou
  • podvozek s dvojkabinou

Řidiči pohybující se často v náročném terénu přivítají jistě verze s pohonem všech kol, ať už řaditelným nebo stálým. Ceny vozů začínají na 530 tisících Kč, bez DPH (podvozek s kabinou) resp. 585 900 Kč bez DPH za skříňovou verzi do 3,5 tuny.

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - LBX je tak trochu jiný Lexus do města

LBX je tak trochu jiný Lexus do města

LBX je zcela novým modelem pro nový trh značky Lexus v Evropě. Má ambice změnit pravidla hry a stát se klíčovým modelem k dalšímu růstu značky v tomto regionu. LBX, dosud nejkompaktnější...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Peugeot 208: Mini-ikona v novém

Nový Peugeot 208: Mini-ikona v novém

Peugeot 208, ikonický drobek a nejprodávanější vůz v Evropě v roce 2022, dostal nový outfit. Modernizací se stává ještě neodolatelnějším, zejména pak jeho elektrická verze E-208, která...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Vyrobit elektromobil bude brzy levnější než auto se spalovacím motorem

Vyrobit elektromobil bude brzy levnější...

Ceny elektromobilů se v příštích třech letech výrazně sníží. Přibližně od roku 2027 bude výroba nové generace elektromobilů levnější než výroba srovnatelných vozidel se spalovacím...

Plně elektrické Volvo EX30 si...

Malé, ale skutečně schopné. Volvo slaví úspěch svým malým plně elektrickým SUV EX30, které bylo oceněno na udílení prestižních cen World Car Awards! Volvo EX30 při udílení cen v rámci...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro auta DS

PALLAS a ÉTOILE: Nová označení pro...

V průběhu roku 2024 získají modely DS Automobiles novou, jednodušší strukturu nabídky, vycházející ze dvou verzí s označením PALLAS a ÉTOILE. Cílem je zajistit větší přehlednost a...