Mercedes Benz a princip jeho nových motorů CDI

Systém nové generace motorů Mercedes CDI pracuje s přímým vstřikováním paliva vstřikovači do jednotlivých válců. Na rozdíl od běžných vstřikovacích systémů má velkou výhodu v tom, že množství vstřikovaného paliva a okamžik vstřiku může být zcela libovolně zvolen elektronikou motoru.

Mercedes Benz a princip jeho nových motorů CDI

Vlastnosti vstřikovacího systému CDI jsou určovány především třemi rozhodujícími faktory: vysokotlakým čerpadlem, společné vedení s konstantním vysokým tlakem a jednotlivými vstřikovači. Vysokotlaká pumpa (radiální pístové čerpadlo) zásobuje společné palivové vedení palivem. Pro zajištění rovnoměrného vstřiku je regulačním ventilem udržován v systému konstantní vysoký tlak o velikosti až 1350 barů nebo je v případě potřeby v závislosti na otáčkách a zatížení motoru elektronicky regulován. Okamžik vstřiku, stejně jako jeho přesné množství, je elektronicky řízen pomocí velmi rychlých elektromagnetických ventilů. Vstřik paliva není tedy již ovlivněn mechanickými součástmi, ale je plně řízen precisním elektronickým systémem, ovládajícím pomocí řídících impulsů elektromagnetické ventily. Tak je palivo vstřikované do válců, mnohem lépe rozděleno a výrazně efektivněji a čistěji spáleno.

Díky tzv. předvstřiku je proces spalování dále optimalizován a hluk spalování výrazně omezen tak, že emise hluku motoru CDI jsou nižší než u vznětového motoru s předkomůrkou. Snížení hodnot hluku a spotřeby jsou velmi výrazné přednosti..


Přednosti vstřikování Common-Rail nejsou výše uvedeným zdaleka vyčerpány. Technika CDI je spojena s inovativní technologií celého motoru. Propojení elektroniky motoru s elektronickými řídícími systémy vozidla pomocí CAN datové sběrnice přináší celou řadu výhod a také velmi usnadňuje diagnostiku. Bezproblémový chod motoru, zvláště při nízkých teplotách, je podporován sériovým předehříváním paliva.


Optimalizované spalování má za následek menší tepelné ztráty, což je spojeno se sníženým výkonem topení. Do okruhu topení je proto zabudován přihřívač, tedy malé nezávislé teplovodní topení, které se stará o rychlé ohřátí interiéru a udržení požadované teploty v chladném období a je řízeno automaticky podle teploty chladící kapaliny a požadované vnitřní teploty nebo manuelně. Snímač hladiny oleje hlídá minimální stav motorového oleje, který nyní není třeba měnit po 15000 km, ale až po ujetí 22500 km.

Související články

Auto v zimě: Teplý interiér neznamená...

Autu v zimě déle trvá, než se zahřeje na provozní teplotu. Teprve u dostatečně teplého motoru má motorový i převodový olej ty správné vlastnosti, které navíc zabraňují opotřebení....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Proč je koupě auta v zimě dobrou volbou?

Proč je koupě auta v zimě dobrou volbou?

Zimní měsíce jsou obecně částí roku, kdy poptávka po ojetých autech slábne, a navíc i v průběhu zimy kolísá podle aktuálního počasí. „Každoročně vidíme, že když napadne sníh,...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - 550 koní pro nové BMW M3 CS. Cena: 3 965 000 korun

550 koní pro nové BMW M3 CS. Cena:...

BMW M bude i v roce 2023 rozšiřovat své produktové řady o mimořádně atraktivní speciální modely. Tím je i nové BMW M3 CS, vysokovýkonný model v prémiovém segmentu střední třídy. S...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda a kosmická agentura JAXA vyvinou „systém oběhu obnovitelné energie“

Honda a kosmická agentura JAXA vyvinou...

Společnost Honda podepsala smlouvu o výzkumu a vývoji s japonskou kosmickou agenturou Japan Aerospace Exploration Agency (JAXA) týkající se „systému oběhu obnovitelné energie“, který má...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Design nových elektromobilů CUPRA: Udržitelnost a digitální technologie

Design nových elektromobilů CUPRA:...

CUPRA ve svých budoucích modelech s elektrickým pohonem – Terramar, Tavascan a UrbanRebel – zkombinuje přírodní materiály jako len a konopí, s trvalou udržitelností a digitální technologií....