Mercedes Benz a princip jeho nových motorů CDI

Systém nové generace motorů Mercedes CDI pracuje s přímým vstřikováním paliva vstřikovači do jednotlivých válců. Na rozdíl od běžných vstřikovacích systémů má velkou výhodu v tom, že množství vstřikovaného paliva a okamžik vstřiku může být zcela libovolně zvolen elektronikou motoru.

Mercedes Benz a princip jeho nových motorů CDI

Vlastnosti vstřikovacího systému CDI jsou určovány především třemi rozhodujícími faktory: vysokotlakým čerpadlem, společné vedení s konstantním vysokým tlakem a jednotlivými vstřikovači. Vysokotlaká pumpa (radiální pístové čerpadlo) zásobuje společné palivové vedení palivem. Pro zajištění rovnoměrného vstřiku je regulačním ventilem udržován v systému konstantní vysoký tlak o velikosti až 1350 barů nebo je v případě potřeby v závislosti na otáčkách a zatížení motoru elektronicky regulován. Okamžik vstřiku, stejně jako jeho přesné množství, je elektronicky řízen pomocí velmi rychlých elektromagnetických ventilů. Vstřik paliva není tedy již ovlivněn mechanickými součástmi, ale je plně řízen precisním elektronickým systémem, ovládajícím pomocí řídících impulsů elektromagnetické ventily. Tak je palivo vstřikované do válců, mnohem lépe rozděleno a výrazně efektivněji a čistěji spáleno.

Díky tzv. předvstřiku je proces spalování dále optimalizován a hluk spalování výrazně omezen tak, že emise hluku motoru CDI jsou nižší než u vznětového motoru s předkomůrkou. Snížení hodnot hluku a spotřeby jsou velmi výrazné přednosti..


Přednosti vstřikování Common-Rail nejsou výše uvedeným zdaleka vyčerpány. Technika CDI je spojena s inovativní technologií celého motoru. Propojení elektroniky motoru s elektronickými řídícími systémy vozidla pomocí CAN datové sběrnice přináší celou řadu výhod a také velmi usnadňuje diagnostiku. Bezproblémový chod motoru, zvláště při nízkých teplotách, je podporován sériovým předehříváním paliva.


Optimalizované spalování má za následek menší tepelné ztráty, což je spojeno se sníženým výkonem topení. Do okruhu topení je proto zabudován přihřívač, tedy malé nezávislé teplovodní topení, které se stará o rychlé ohřátí interiéru a udržení požadované teploty v chladném období a je řízeno automaticky podle teploty chladící kapaliny a požadované vnitřní teploty nebo manuelně. Snímač hladiny oleje hlídá minimální stav motorového oleje, který nyní není třeba měnit po 15000 km, ale až po ujetí 22500 km.

Související články

Volvo bude mít díky bioplynu první...

Volvácký výrobní závod v čínském Tchaj-čou přechází na bioplyn, díky čemuž se stává první klimaticky neutrální továrnou v Číně značky. Využívání bioplynu namísto zemního plynu...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Toyota rozšiřuje akční nabídku, ceny jsou ještě výhodnější

Toyota rozšiřuje akční nabídku, ceny...

Toyota vyrukovala s jarní ofenzivou. Velkou část modelů lze pořídit s ještě větším zvýhodněním. V akční nabídce je teď také Prius s plug-in hybridním pohonem nebo Highlander. Nová...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Superb dostupná další pohonné jednotky včetně nového plug-in hybridu

Superb dostupná další pohonné jednotky...

Čtvrtá generace modelu Superb vstupuje na český trh v dalších variantách. Nabídku motorizací obohacuje výkonný zážehový motor 2,0 TSI, karosářskou verzi kombi lze nově objednávat i s...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda v Milánu představí vizi udržitelnosti

Honda v Milánu představí vizi...

Honda na festivalu Milan Design Week, který se uskuteční ve dnech 16. až 21. dubna, představí svůj rozvíjející se přístup k udržitelnějšímu produktovému designu a poprvé v Evropě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - LBX je tak trochu jiný Lexus do města

LBX je tak trochu jiný Lexus do města

LBX je zcela novým modelem pro nový trh značky Lexus v Evropě. Má ambice změnit pravidla hry a stát se klíčovým modelem k dalšímu růstu značky v tomto regionu. LBX, dosud nejkompaktnější...