Lexus představí na zítra zahajovaném Autosalonu v Tokiu supersportovní model LFA

Tohoto dvousedadlového vozu s motorem o výkonu 412 kW s šestistupňovou robotizovanou sekvenční převodovkou bude vyrobeno pouze 500 kusů.

Lexus představí na zítra zahajovaném Autosalonu v Tokiu supersportovní model LFA

Výrobcem doporučená předběžná maloobchodní cena 375 tis. EUR.

Lexus představí na zítra zahajovaném Autosalonu v Tokiu supersportovní model LFA
Lexus představí na zítra zahajovaném Autosalonu v Tokiu supersportovní model LFA

Předprodejní fáze byla včera zahájena. Importér vozů Lexus do ČR registruje již 3 vážné zájemce o tento nový vůz, přestože jeho výroba začne až na konci roku 2010.

 LFA přináší zcela nový pocit jistoty za volantem – otevírá nový svět emocí, probouzí smysly a evokuje dosud nevídané jízdní zážitky. K tomu napomáhají ultra rychlé reakce a famózní zpětná vazba, nesmírně citlivá odezva vozu a jeho extrémní stabilita, což platí i pro jízdu na samotném limitu..

LFA spojuje vysoký výkon s vynikající konstrukcí podvozku a precizně propracovanou aerodynamikou. Výsledkem je okamžitá odezva, kterou charakterizuje mohutná akcelerace za patřičného zvukového doprovodu vidlicového desetiválce o objemu 4,8 l.

LFA – hlavní technické specifikace (verze pro evropský trh)

Délka / šířka / výška 4 505 / 1 895 / 1 220 mm
Rozvor náprav 2 605 mm
Rozchod kol (vpředu/vzadu) 1 580 / 1 570 mm
Hmotnost vozidla 1 480 kg
Motor 1LR-GUE
Umístění vpředu
Zdvihový objem válců 4 805 cm3
Typ Zážehový V10, rozvod DOHC
Nejvyšší výkon 412 kW (560 k) / 8 700 ot/min
Nejvyšší točivý moment 480 Nm / 6 800 ot/min
Převodovka ASG Šestistupňová robotizovaná sekvenční
Pohon Zadních kol
Zavěšení (vpředu / vzadu) Dvojité lichoběžníkové / víceprvkové
Brzdy (vpředu / vzadu) Keramické (CCM)
Pneumatiky
Vpředu 265/35 ZR20 (95Y)
Vzadu 305/30 ZR20 (99Y)
Nejvyšší rychlost 325 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h 3,7 s

 Předprodejní fáze byla včera zahájena. Výběr zákazníků bude proveden na jaře 2010. Výroba a prodej bude probíhat od prosince 2010 do prosince 2012.

Výroba upraveného modelu LFA s možností výběru ze speciálních barev a model s dalšími úpravami pro jízdu na závodních okruzích bude zahájena začátkem roku 2012.

Základní charakteristika vozu

Vnější tvary poukazující na neobyčejné výkonové kvality

Silný a lehký

Nově vyvinutý vidlicový desetiválec o objemu 4,8 l se chlubí výjimečným výkonem, nicméně díky použití lehkých materiálů (slitin hliníku, hořčíku a titanu) a velmi kompaktním rozměrům (menším než u běžného V8) bylo možné dosáhnout optimálního rozložení hmotnosti a výjimečného výkonu na jednotku hmotnosti.

Kabina z kompozitu s uhlíkovými vlákny (CFRP – carbon fiber reinforced plastic ) přispívá k vysoké tuhosti karoserie a snížení celkové hmotnosti. Jedinečný kokpit je o 100 kg lehčí než srovnatelná kabina vyrobená z hliníku. Díky podrobné analýze a přesnému spojení kompozitních materiálů bylo možné dosáhnout vysoké tuhosti při nízké hmotnosti. Výrobní technologii kompozitů použitou v LFA, včetně jedinečné technologie spojování kompozitu a kovů, vyvinul Lexus vlastními silami.

Vyváženost

Relativně těžší komponenty vozu, jako je motor a převodovka, jsou umístěny mezi nápravami. Ke snížení těžiště vozu napomohlo mazání se suchou klikovou skříní a umístění příslušenství (olejové čerpadlo, vodní čerpadlo) za motor. K lepšímu rozložení hmotnosti přispívá i optimální umístění převodovky a palivové nádrže před zadní nápravou. Všechna tato opatření minimalizují posuny hmotnosti při průjezdu zatáčkami a stojí za výtečnými výkonovými parametry a stabilitou jízdy. Lehčí komponenty, jako např. chladič a elektrické ventilátory, jsou umístěny za zadní nápravou.

Krátká, široká a nízká karoserie LFA v kombinaci s motorem vpředu a pohonem zadních kol znamená optimální rozdělení hmotnosti v poměru 48:52 mezi přední a zadní nápravu, přesně podle záměru konstruktérů.

Orientace na řidiče

Sedadlo řidiče je umístěno blízko samotného těžiště LFA. Koncepci s centrálním umístěním sedadel (mezi nápravami a blíže k podélné ose vozidla) bylo možné použít díky uložení převodovky před zadní nápravou a svislému uspořádání trubky hnacího hřídele a výfukového potrubí, čímž se celý středový tunel zúžil. Smyslem těchto opatření je nabídnout řidiči maximální zpětnou vazbu od vozidla, zejména pak při sportovní jízdě nebo v situacích, kdy je řidič vystaven silnému přetížení.

Výkony plné emocí a výjimečný požitek z jízdy

Vysokootáčkový motor

Titanové ventily, ultralehká vahadla s povrchovou úpravou propůjčující tvrdost diamantu, nebo plně integrovaná spodní část klikové skříně, která snižuje čerpací ztráty ve vysokých otáčkách – to vše umožňuje řidiči vychutnávat si mohutný zátah při akceleraci až do maxima 9 000 ot/min. Vidlicový desetiválec LFA speciální konstrukce nabízí 90 % maxima točivého momentu v pásmu od 3 700 do 9 000 ot/min.

Přesná odezva

Nezávislé škrticí klapky s elektronickým řízením zajišťují přesné dávkování vzduchu do každého z deseti válců, což znamená okamžitou reakci motoru na pokyny od pedálu akcelerátoru. Oproti řešení s jedinou škrticí klapkou bylo možné zkrátit dobu odezvy motoru přibližně na polovinu.

U šestistupňové převodovky ASG jsou použity vysoce odolné synchronizační kroužky a zcela nově vyvinutý výkonný člen, díky kterému má řidič pocit výjimečně přímého řazení. K ještě vyšší míře kontroly nad vozem přispívají čtyři volitelné jízdní režimy a volič umožňující výběr ze sedmi různých rychlostí přeřazování, umožňující řadit na vyšší či nižší rychlostní stupeň i během pouhých 0,2 s.

O bezpečné zastavení se starají výkonné keramické brzdové kotouče (CCM – carbon ceramic material) dimenzované pro závodní okruhy, propojené se systémem elektronického řízení.

Čitelná ovladatelnost a úchvatná jízdní dynamika

Velmi lehká a tuhá kabina z  kompozitu s uhlíkovými vlákny (karbonu) ve spojení s dvojitým lichoběžníkovým zavěšením vpředu a víceprvkovou nápravou vzadu je zárukou velmi stabilní jízdy plně pod kontrolou řidiče. Výsledkem práce konstruktérů zodpovídajících za aerodynamiku je plochý spodek karoserie, difuzor a zadní přítlačné křídlo aktivované při překročení stanovené rychlosti. Vozidlo tak čitelně reaguje za všech rychlostí a umožňuje dokonalé propojení mezi řidičem a jeho strojem.

Integrované řízení dynamiky vozidla (systém VDIM) spojuje několik bezpečnostních funkcí zajišťujících vysokou úroveň stability jízdy a preventivní bezpečnosti, nicméně bez zasahování do záměrů řidiče, zejména pak během sportovní jízdy.

Vzrušující burácení motoru a designová filozofie L-finesse

Vyladěný zvuk mají na svědomí sběrná výfuková potrubí identické délky v kombinaci s dvojicí výfuků stejné délky procházejících vícestupňovým hlavním tlumičem z lehkého titanu.

O mohutný zvukový doprovod se stará akusticky vyladěná vyrovnávací komora sání propojená s deseti samostatnými škrticími klapkami. Zvuky doprovázející sání a výfuk se v různých otáčkách překrývají, čímž vzniká skutečně vzrušující a inspirativní zvukové pozadí.

Pro design exteriéru je charakteristická pečlivě vyladěná aerodynamika a propracované proudění vzduchu. Díky použití kompozitního materiálu bylo možné nejen zvýšit pevnost a ušetřit hmotnost, ale také libovolně vytvarovat vnější panely vozu, a tak dosáhnout neotřelého vzhledu supersportu v duchu designové filozofie L-finesse. V interiéru se snoubí design a technologie nejmodernějšího přístrojového panelu, které doplňují nejrůznější balíčky individuálních úprav interiéru, umožňující splnit přání i těch nejnáročnějších zákazníků.

Další informace najdete na stránkách www.Lexus-LFA.com.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
CB Auto a.s.
Dr. Milady Horákové 1477, 370 05 - České Budějovice
385 102 421
seat@cb-auto.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Lexus LBX a inovovaný UX se představují v národní premiéře

Nový Lexus LBX a inovovaný UX se...

Zbrusu nové SUV značky Lexus pod označením LBX a inovovaný model UX se zcela novým hybridním pohonem se v národní premiéře představily v luxusním prostředí resortu Chateau Mcely. Hlavní...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - LBX je tak trochu jiný Lexus do města

LBX je tak trochu jiný Lexus do města

LBX je zcela novým modelem pro nový trh značky Lexus v Evropě. Má ambice změnit pravidla hry a stát se klíčovým modelem k dalšímu růstu značky v tomto regionu. LBX, dosud nejkompaktnější...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Lexus prodlužuje hybridům jízdu na elektřinu

Lexus prodlužuje hybridům jízdu na...

Prémiová automobilka Lexus vyvinula systém, který optimalizuje hybridní pohon tak, aby vůz zůstal v elektrickém režimu co nejdéle. Systém Predictive Efficient Drive automaticky optimalizuje...

Luxus podle Britů? NX z garáže Lexus

Lexus NX 450h+ získal ve Velké Británii ocenění v anketě Company Car and Van Awards jako nejlepší prémiové auto roku 2022. Druhá generace tohoto modelu má nejvyšší úroveň bezpečnosti díky...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mimořádné jízdní vlastnosti Lexusu RZ díky inteligentnímu pohonu Direct4

Mimořádné jízdní vlastnosti Lexusu RZ...

Nový Lexus RZ je první auto této značky postavené od základu jako elektromobil. Vůz má 313 koní přenášených na všechna čtyři kola pomocí inteligentního pohonu Direct4. Jeho úkolem je...