Lexus představí dnes – 1. listopadu na autosalonu Sema v Las Vegas nový model GS s paketem výbavy F SPORT

Nový model GS je celosvětově první vůz s hybridním pohonem vybavený systémem řízení všech čtyř kol. Má smělejší, agresivnější a sportovnější design, 19″ kola, sportovní odpružení a řadu nejmodernějších systémů propůjčující vozu vynikající jízdní schopnosti.

Exteriér

Lexus představí dnes - 1. listopadu na autosalonu Sema v Las Vegas nový model GS s paketem výbavy F SPORT
Lexus představí dnes - 1. listopadu na autosalonu Sema v Las Vegas nový model GS s paketem výbavy F SPORT
Lexus představí dnes - 1. listopadu na autosalonu Sema v Las Vegas nový model GS s paketem výbavy F SPORT

Paket výbavy F SPORT pro modelovou řadu GS obsahuje exkluzivně tvarovaný přední nárazník s větším bočním žebrováním. V kombinaci se sportovní mřížkou v horní i spodní části masky chladiče (výhradně pro tento paket) se tímto akcentuje výrazně agresivnější vzhled, širší rozchod kol a sportovní postoj nového GS.

Při pohledu na zadní partie pak GS F SPORT zaujme difuzorem pod nárazníkem v šedém metalickém laku. GS 450h F SPORT ve spodní části zadního nárazníku umně kombinuje šedý metalický lak s chromovými vlysy. Díky novému stylistickému pojetí zádě je tento vůz na silnici jednoduše nepřehlédnutelný.

Všechny vozy v provedení F SPORT budou dále vybaveny zadním spoilerem a 19″ litými koly v tmavě metalickém laku (speciálně pro tento stupeň výbavy). Na kolech jsou obuty pneumatiky 235/40 R19 vpředu, resp. 265/35 R19 vzadu. Širší pneumatiky přispívají ke sportovnějšímu vzhledu, ale také vylepšují trakční schopnosti vozu.

Interiér

V interiéru zaujme sladěné čalounění sedadel a dveřních panelů – rovněž v granátové barvě, nabízené výhradně pro tento stupeň výbavy – v kombinaci s hliníkovými dekory, elektricky nastavitelnými předními sedadly F SPORT (seřiditelnými v 16 směrech), černým čalouněním stropu kabiny a sloupků, volantem a hlavicí řadicí páky obšitou perforovanou kůží, hliníkovými pedály a dekory přístrojové desky, exkluzivními prahovými lištami s černým logem a označením F SPORT na volantu.

Zavěšení kol

Součástí paketu F SPORT je vyladěný systém zavěšení předních i zadních kol a systém AVS (adaptivní odpružení) přispívající k co nejlepší ovladatelnosti vozu a reakcím řízení pro maximální jízdní agilitu.

Úprav doznala i charakteristika předních a zadních tlumičů kvůli optimální funkci systému AVS. K efektivnímu chodu všech tlumičů napomáhá použití oleje s nízkou viskozitou, který vykazuje nižší míru tření. Tlumiče zadních kol se kromě toho sklonily více směrem vzad a bylo použito větší a tužší spodní pouzdro tlumiče.

Cílem všech provedených úprav je optimálně regulovat náklony karoserie systémem AVS, a tak optimalizovat reakce vozu na pokyny od řízení s ohledem na co nejlepší agilitu a maximální požitek z jízdy.

Díky systému AVS může řidič přizpůsobit jízdní vlastnosti GS s využitím různých nastavení tlumičů; Režim „Normal“ je určen pro každodenní pohodlnou jízdu, zatímco režim „Sport S+“ je zárukou skvělé ovladatelnosti a přesné odezvy od volantu při rychlém průjezdu zatáčkami.

Systém AVS tak na daný pokyn od volantu, náklony karoserie a momentální povrch vozovky reaguje tím, že aktivuje tlumiče s regulovatelnou tlumicí silou a automaticky přizpůsobuje charakteristiku systému odpružení (nezávisle pro všechna čtyři kola), čímž plní hned několik řídicích funkcí zároveň.

Pokud řidič navolí režim „Sport S+“ systému AVS, automaticky se zvýší rozdíl mezi účinkem vnitřních a vnějších tlumičů při průjezdu zatáčkami, čímž se ještě více zamezí nežádoucím náklonům karoserie. Systém VGRS zároveň automaticky snižuje zhruba o 10 % převodový poměr řízení, zatímco elektrický posilovač řízení (EPS) zvyšuje pomocný krouticí moment řízení přibližně o 4 %. Tato opatření společně minimalizují náklony vozu, přispívají k jeho lepší ovladatelnosti a optimalizují charakteristiku řízení s cílem nabídnout maximální požitek z řízení tohoto sportovního sedanu.

Volba jízdních režimů – systém Drive Mode Select

GS nejnovější generace nabízí funkci Drive Mode Select umožňující volit mezi jízdními režimy ECO, NORMAL, SPORT S ad SPORT S+, aby se řidič mohl sám rozhodnout, zda chce v dané chvíli preferovat ekonomický styl jízdy, nebo naopak akcentovat dynamické schopnosti vozu.

  • V jízdním režimu ECO se automaticky reguluje výkon motoru, míra otevření škrticí klapky a volba převodových stupňů pro co nejnižší spotřebu paliva za všech jízdních podmínek. Ve spojení s tím se automaticky upravuje i teplota soustavy klimatizace, objem proudu vzduchu a činnost vyhřívání sedadel, opět s ohledem na optimální spotřebu paliva.
  • V jízdním režimu SPORT S se optimalizují otáčky motoru a reakce škrticí klapky, aby si řidič mohl vychutnat atraktivnější požitek z jízdy, s využitím všech možností zážehového agregátu a plně hybridního systému pohonu.
  • Jízdní režim SPORT S+ spojuje zvýšený výkon pohonné jednotky daný režimem SPORT S a koordinované řízení stabilizačního systému VDIM – včetně systému AVS a elektrického posilovače řízení (EPS), příp. též systémy VGRS a DRS u vozů vybavených systémem LDH, ve snaze odměnit řidiče vrcholně sportovní jízdní dynamikou.

Systém LDH (Lexus Dynamic Handling)

Model GS je ve verzi 450h F SPORT vybaven systémem LDH. Tento model je prvním plně hybridním vozem, který nabízí systém řízení všech čtyř kol.

Nejmodernější podvozková technologie LDH nabízí spojení systémů DRS (Dynamic Rear Steering – dynamické řízení kol zadní nápravy), VGRS (Variable Gear Ratio Steering – řízení s proměnným převodovým poměrem) a EPS (Electric Power Steering – elektrický posilovač řízení), s cílem optimálně sladit řízení kol přední i zadní nápravy a zajistit agilní, ostré a jisté jízdní vlastnosti s co nejpřímější reakcí na pokyny od řidiče.

LDH vypočítává optimální úhel natočení všech čtyř kol na základě aktuální rychlosti vozidla, úhlu natočení volantu a pokynů od řidiče. V koordinaci systému VGRS vpředu a DRS vzadu dokáže tento systém nezávisle regulovat úhel natočení kol přední i zadní nápravy, a výrazně tak zlepšit odezvu vozidla při nájezdu do zatáček, záběrové schopnosti zadních kol, stabilitu vozidla i celkovou agilitu při průjezdu zatáčkami.

Systém DRS sleduje rychlost jízdy vozidla i stáčivou rychlost, úhel natočení kol, natáčení volantu a boční sílu (G) k výpočtu požadovaného natočení kol zadní nápravy (maximálně 2 stupně). Při většině rychlostí do 80 km/h se přední a zadní kola natáčejí v opačném směru. Pokud rychlost překročí 80 km/h, přední a zadní kola se při splnění dalších podmínek natáčejí ve stejném směru.

Systém LDH v rámci koordinace systémů DRS, VGRS a EPS automaticky přizpůsobuje systém odpružení a systémy aktivní bezpečnosti s ohledem na aktuální stav vozovky, rychlost vozidla a styl jízdy řidiče.

Všechny verze GS s paketem F SPORT jsou rovněž vybaveny většími ventilovanými kotouči 356 x 30 mm na přední nápravě. Přírubová část brzdového kotouče je vyrobena z hliníku kvůli snížení hmotnosti a zamezení deformacím v důsledku vznikajícího tepla.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autorizovaný dealer a opravce VOLVO

Člen koncernu TUkas

 

Kontakt:
AUTO-STAIGER CZ A.S.
Praha 10, Černokostelecká 621/122
+420 271 009 111
servis.volvo@auto-staiger.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Lexus LBX a inovovaný UX se představují v národní premiéře

Nový Lexus LBX a inovovaný UX se...

Zbrusu nové SUV značky Lexus pod označením LBX a inovovaný model UX se zcela novým hybridním pohonem se v národní premiéře představily v luxusním prostředí resortu Chateau Mcely. Hlavní...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - LBX je tak trochu jiný Lexus do města

LBX je tak trochu jiný Lexus do města

LBX je zcela novým modelem pro nový trh značky Lexus v Evropě. Má ambice změnit pravidla hry a stát se klíčovým modelem k dalšímu růstu značky v tomto regionu. LBX, dosud nejkompaktnější...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Lexus prodlužuje hybridům jízdu na elektřinu

Lexus prodlužuje hybridům jízdu na...

Prémiová automobilka Lexus vyvinula systém, který optimalizuje hybridní pohon tak, aby vůz zůstal v elektrickém režimu co nejdéle. Systém Predictive Efficient Drive automaticky optimalizuje...

Luxus podle Britů? NX z garáže Lexus

Lexus NX 450h+ získal ve Velké Británii ocenění v anketě Company Car and Van Awards jako nejlepší prémiové auto roku 2022. Druhá generace tohoto modelu má nejvyšší úroveň bezpečnosti díky...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mimořádné jízdní vlastnosti Lexusu RZ díky inteligentnímu pohonu Direct4

Mimořádné jízdní vlastnosti Lexusu RZ...

Nový Lexus RZ je první auto této značky postavené od základu jako elektromobil. Vůz má 313 koní přenášených na všechna čtyři kola pomocí inteligentního pohonu Direct4. Jeho úkolem je...