Lexus na probíhajícím autosalonu v Paříži 2008 (2)

V druhém článku o novinkách značky Lexus na letošním autosalonu v Paříži vás seznamíme s kabrioletem IS 250C, který byl představen ve světové premiéře .

Nový IS 250C spojuje mnohokrát oceněný design sportovního sedanu modelové řady IS s příkladným technickým řešením skládací střechy. Na evropské trhy se dostane v létě roku 2009.

Lexus na probíhajícím autosalonu v Paříži 2008 (2)
Lexus na probíhajícím autosalonu v Paříži 2008 (2)
Lexus na probíhajícím autosalonu v Paříži 2008 (2)

Nový kabriolet IS 250C byl navržen tak, aby ve všech směrech předčil očekávání zákazníků. Odráží přitom již pověstnou kvalitu a pečlivost ve všech fázích konstrukce. Lehká skládací střecha z hliníku se může pochlubit vůbec nejkratším časem složení mezi trojdílnými střechami – stačí pouhých 20 sekund. Podtrhuje tak jedinečné spojení nefalšované radosti z jízdy a nekompromisní jízdní dynamiky.

Lexus představuje nový kabriolet navržený tak, aby zajistil minimální víření vzduchu při jízdě se složenou střechou. Vůz používá vysoce kultivovaný zážehový agregát 2,5 l V6 z modelu IS 250 o výkonu 153 kW / 208 k se šestistupňovou automatickou převodovkou. IS 250C díky celkovému přepracování konstrukce karoserie a zavěšení kol vykazuje torzní tuhost přispívající k jízdnímu pohodlí na úrovni značky Lexus. Míra hluku, vibrací a chvění nového kupé přitom zůstává stejně nízká jako u sedanu IS.

Nebývale kompaktní mechanizmus trojdílné skládací střechy u IS 250C umožňuje zachovat velký zavazadlový prostor, pohodlné nastupování pro zadní cestující i prostorný interiér v zadní části vozu.

Nový kabriolet značky Lexus je celkově třetím členem modelové řady IS, kde již figurují sedany IS se zážehovými i vznětovými motory, ale i ultra-výkonný model IS F s agregátem 5,0 l V8 – ten vůbec poprvé zavádí označení ‚F‘ do modelových řad značky Lexus.

Design exteriéruDesign modelu IS 250C umně spojuje svalnatý vzhled dynamického sportovního kupé s elegancí stylového, pohodlného a vrcholně kultivovaného kabrioletu. Staví přitom na elegantních proporcích, rozmáchlých plastických konturách a dynamickém kontrastu konvexních a konkávních povrchů typických pro modelovou řadu Lexus IS.

IS 250C nabízí jedinečný styl, kterým se odlišuje od běžných kabrioletů na trhu. Přitom s původním sedanem řady IS sdílí pouze kapotu, světlomety, kliky dveří a zpětná zrcátka. Všechny ostatní panely karoserie byly přepracovány tak, aby dokonale ladily s trojdílnou skládací střechou z hliníku, která byla u tohoto nového kabrioletu použita.Do hlubokého předního spoileru byla začleněna nově stylizovaná mlhová světla. Při pohledu z boku je dynamicky sportovní postoj tohoto kabrioletu umocněn elegantním a svalnatým pontonem karoserie pod zdůrazněnou stoupající okenní linkou ubíhající k zádi vozu. Výrazně zešikmené čelní sklo hladce navazuje na čistě aerodynamický oblouk střechy, který se spojuje s povrchem zavazadlového prostoru přes elegantně vyvedený C sloupek začleněný do konstrukce stahování střechy. Prostor pro cestující v hávu kupé nenásilně ubíhá směrem dozadu, a umožňuje tak čistý přechod střechy mezi sloupkem C a zavazadlovým prostorem. V zadní části se pak IS 250C chlubí novými sdruženými světly s okamžitě rozpoznatelnou technologií LED diod a horním brzdovým světlem rovněž z LED diod, zabudovaným do úhledného spoileru na víku zavazadlového prostoru.

Po složení střechy se IS 250C vyznačuje zcela hladkým elegantním profilem, který akcentují pouze integrované ochranné oblouky za opěrkami hlav pro zadní cestující. Vynikne tak celkový efekt stoupající okenní linky i široký a sebevědomý postoj nového kabrioletu. Nad zužující se okenní linku nevystupují žádné prvky mechanizmu skládání střechy, které by mohly kazit celkový optický dojem. Vše je totiž ukryto pod širokým krytem zavazadlového prostoru, jehož konstrukce obsahuje i odkládací polici za zadními sedadly.

Konstrukce skládací střechy použitá u IS 250C je vyrobena výhradně z lehkého hliníku a vyznačuje se bezkonkurenčně hladkou a tichou funkcí. Zavírání se aktivuje tlačítkem na středové konzole. Nesmírně tichý mechanizmus zavírání je vybaven i jedinečnou funkcí ‚střešní brzdy‘, která zpomaluje zavírání v okamžiku, kdy se střecha blíží k horní části čelního skla. Zatímco u jiných vozů se rychlost zavírání kvůli hmotnosti střechy v konečné fázi zvyšuje, střecha kabrioletu IS 250C pomalu a elegantně klesá na své místo.Design interiéru a pohodlí

Model IS 250C sdílí se sedanem IS vysokou úroveň luxusu v interiéru i řadu praktických inovací, kam patří i několik technických změn koncipovaných tak, aby všechny komfortní prvky na palubě, včetně systémů zábavy, fungovaly co nejlépe i v provedení se skládací střechou. Přístrojový panel a okolní ovládací prvky, včetně volantu, jsou stejné jako u sedanu IS, ale kaplička přístrojů u řidiče byla výrazně přepracována kvůli lepší viditelnosti při jízdě se složenou střechou.Systém klimatizace byl speciálně upraven pro použití v kabrioletu – je zde navíc regulace v závislosti na rychlosti vozidla, která automaticky zvyšuje proud vzduchu v režimu otevřeného vozu a ještě jej zesiluje podle rychlosti jízdy.

Prémiová zvuková aparatura Mark Levinson® Premium Surround Sound s 12 reproduktory je vybavena ekvalizérem, který zajišťuje stabilní kvalitu při přehrávání audia bez ohledu na to, zda je střecha natažená nebo složená. Automaticky přizpůsobuje zvukový projev ztrátě hlubokých tónů po složení střechy do zavazadlového prostoru. Dvě zadní sedadla byla oproti sedanu IS posunuta o 30 mm směrem do středu vozu kvůli většímu prostoru nad hlavou cestujících. Jsou oddělena středovou konzolou se zabudovanými držáky nápojů. Profil předních sedadel je tenčí, aby cestující vzadu měli dostatek místa pro nohy.Jednoduchý je i nástup na zadní sedadla, usnadněný velkými dveřmi otevírajícími se v širokém úhlu, které jsou oproti sedanu delší o plných 300 mm. Při nástupu stačí pouze stisknout tlačítko a přední sedadla se sama velmi rychle sklopí a posunou vpřed, a tak maximálně usnadní průchod do zadní části vozu.Zadní převis u IS 250C se oproti sedanu zvětšil o 55 mm, což v kombinaci s výjimečně prostorově úspornou skládací střechou přispívá k výraznému nárůstu zavazadlového prostoru. I při složené střeše se do nového Lexusu snadno vejde golfový bag o průměru 23 cm.Aerodynamika a management proudění vzduchu

IS 250C byl navržen tak, aby vykazoval co nejnižší koeficient aerodynamického odporu s minimálním vířením vzduchu v prostoru pro cestující. K tomu napomáhá ostře skloněné čelní sklo, nesmírně hladký profil kabiny, aerodynamické ztvárnění zadních partií pro patřičný přítlačný efekt, zadní sdružená světla a celá řada aerodynamických krytů ve spodní části vozu. Při jízdě s pevnou střechou pak IS 250C vykazuje součinitel aerodynamického odporu pouhých 0,29, což je velmi příznivá hodnota v porovnání s výjimečně nízkou hodnotou u sedanu, kde Cd činí 0,27.Konstruktéři značky Lexus věnovali zvláštní pozornost snížení turbulence větru a vytvoření co nejpříjemnější charakteristiky proudění vzduchu pro cestující při jízdě se složenou střechou. K tomu přispívá zejména úhel čelního skla a konstrukce jeho horní části.

Jízdní pohodlí

Nový IS 250C využívá osvědčenou konfiguraci zavěšení kol s dvojitými lichoběžníky vpředu a víceprvkovou konstrukcí vzadu, podobně jako sedan IS. Výsledkem je sportovní a agilní jízdní chování. Výrazné změny prodělal podvozek, aby vůz svým cestujícím mohl nabídnout vyšší úroveň pohodlí očekávanou od kabrioletu, ale zároveň zajistil konzistentní dynamické výkony v hávu kupé i při jízdě se zataženou střechou.

Nový model prodělal rozsáhlé testy zaměřené na teplotní vlivy, vibrace a otřesy. Všechny změny týkající se karoserie a podvozku se zaměřily na to, aby IS 250C v uspořádání kupé vykazoval prakticky stejně nízkou hladinu hluku, vibrací a projevů nekultivovanosti jako původní sedan IS. Díky použití akustického čelního skla v kombinaci s pečlivě optimalizovaným těsněním všech panelů střechy, dveří a oken se může IS 250C pochlubit odhlučněním, které je na samotném vrcholu třídy.Bezpečnost

IS 250C byl navržen tak, aby dosáhl maximálního pětihvězdičkového ohodnocení za ochranu cestujících při čelním nárazu v evropských i amerických testech NCAP, a zařadil se mezi světovou elitu v bezpečnosti, ať již jako kabriolet nebo kupé. Struktura karoserie IS 250C prodělala celou řadu změn zaměřených na zvýšení pevnosti pro případ kolize, ochranu cestujících při převrácení vozu, vysokou torzní tuhost, minimalizaci kmitů kapoty a ovladatelnost podvozkových partií.

Podobně jako sedan IS i nový kabriolet značky Lexus využívá nejširší spektrum moderních technologií aktivní i pasivní bezpečnosti ve své třídě, včetně nejmodernějšího systému integrovaného řízení dynamiky vozu (VDIM) značky Lexus, kam patří systém řízení stability vozidla (VSC) upravený pro vůz s otevřenou střechou a vyladěný tak, aby zkrátil brzdnou dráhu při brzdění na površích s rozdílnou přilnavostí, přepracovaný systém pro předcházení kolizím (PCS) podporující nouzové zatažení bezpečnostních pásů a nouzové brzdění s technologií brzdění před nárazem, a dále dvoufázové airbagy SRS.

Vysoká bezpečnost charakteristická pro vozy Lexus je u otevřeného modelu IS 250C podtržena novými bočními airbagy větších rozměrů, které zajišťují ochranu hlavy v případě bočního nárazu. Karoserie kabrioletu byla rovněž vybavena dalšími tlumicími prvky na pohlcování energie v případě bočního nárazu, které chrání přední i zadní cestující.

Zítra – ve středu – o modernizaci modelové řady Lexus IS.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Autocentrum Jan Šmucler
Dvořákova 304, 346 01 - Horšovský Týn
379 412 279
plzen@smucler.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Lexus LBX a inovovaný UX se představují v národní premiéře

Nový Lexus LBX a inovovaný UX se...

Zbrusu nové SUV značky Lexus pod označením LBX a inovovaný model UX se zcela novým hybridním pohonem se v národní premiéře představily v luxusním prostředí resortu Chateau Mcely. Hlavní...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - LBX je tak trochu jiný Lexus do města

LBX je tak trochu jiný Lexus do města

LBX je zcela novým modelem pro nový trh značky Lexus v Evropě. Má ambice změnit pravidla hry a stát se klíčovým modelem k dalšímu růstu značky v tomto regionu. LBX, dosud nejkompaktnější...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Lexus prodlužuje hybridům jízdu na elektřinu

Lexus prodlužuje hybridům jízdu na...

Prémiová automobilka Lexus vyvinula systém, který optimalizuje hybridní pohon tak, aby vůz zůstal v elektrickém režimu co nejdéle. Systém Predictive Efficient Drive automaticky optimalizuje...

Luxus podle Britů? NX z garáže Lexus

Lexus NX 450h+ získal ve Velké Británii ocenění v anketě Company Car and Van Awards jako nejlepší prémiové auto roku 2022. Druhá generace tohoto modelu má nejvyšší úroveň bezpečnosti díky...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mimořádné jízdní vlastnosti Lexusu RZ díky inteligentnímu pohonu Direct4

Mimořádné jízdní vlastnosti Lexusu RZ...

Nový Lexus RZ je první auto této značky postavené od základu jako elektromobil. Vůz má 313 koní přenášených na všechna čtyři kola pomocí inteligentního pohonu Direct4. Jeho úkolem je...