V roce 2005 se na trhu poprvé objevil průkopnický model RX 400h. Nyní se v modelové řadě RX představuje již druhá generace pohonu Lexus Hybrid Drive, který se objeví pod kapotou nového vozu Lexus RX 450h.
Nový crossover s hybridním pohonem se začne prodávat v polovině května 2009.
Nový Lexus RX 450h – vysoce výkonná vlajková loď modelové řady RX se nabízí coby celosvětově nejprodávanější prémiový crossover, nyní nově ve třetí generaci.
Plně hybridní hnací ústrojí RX 450h sestává z vysoce účinného zážehového motoru V6 a dvou výkonných elektromotorů. Výsledkem je ‘inteligentní’, elektronicky řízený pohon všech kol se zapojením elektromotorů, označovaný jako „E-FOUR“. Díky komplexnímu zdokonalení řady parametrů pohonu Lexus Hybrid Drive u tohoto nového crossoveru došlo k nárůstu výkonu motoru o 10 % při současném snížení spotřeby paliva o 23 % na pouhých 6,3 l/100 km. Pozoruhodně nízká je i hladina emisí CO2 na úrovni 148 g/km.
Za zrodem RX 450h stála vize hlavního konstruktéra Takayuki Katsudy označovaná jako „Confident Drive“ (přeneseně: „sebejistá jízda“). RX 450h proto používá novou konstrukci dvojitého lichoběžníkového zavěšení kol zadní nápravy, která se podílí na lepší ovladatelnosti a větší radosti z jízdy. K ještě dynamičtější jízdě u nového crossoveru přispívá aktivní stabilizátor snižující náklon karoserie téměř o 40 % (při průjezdu zatáčkou s příčným zrychlením 0,5 G). Elektronicky řízené pneumatické odpružení pak nabízí čtyři nastavení světlé výšky (v rozsahu 60 mm). S rostoucí rychlostí se světlá výška automaticky snižuje s ohledem na lepší aerodynamiku, stabilitu jízdy a spotřebu paliva.
Nový Lexus RX 450h přináší dynamický design crossoveru při současném zachování kompaktních rozměrů.
V kokpitu crossoveru zaujme zcela nově pojatý panel přístrojů s řadou nejmodernějších prvků, jako je např. „Head Up“ displej s projekcí na přední sklo, multifunkční přepínač na volantu nebo systém ovládání „Remote Touch“ – multifunkční zařízení pracující podobně jako počítačová myš. To nabízí jednoduché a intuitivní ovládání audio soustavy, navigace, klimatizace, telefonu a nejrůznějších nastavení vozidla.
Nový RX 450h se vyznačuje jednou z nejpevnějších karoserií ve své třídě a zároveň nabízí nejmodernější bezpečnostní prvky a podpůrné systémy pro řízení vozidla. Nastavuje tak špičkový světový standard aktivní i pasivní bezpečnosti v celé kategorii crossoverů. Nový model byl navržen tak, aby dosáhl maximálního pětihvězdičkového ohodnocení v evropských nárazových testech NCAP. Využívá přitom jedinečný systém integrovaného řízení dynamiky vozu (VDIM), přednárazový bezpečnostní systém (PCS), aktivní opěrky hlavy a plných deset airbagů, včetně dvoustupňového čelního airbagu s dvojitou komorou pro předního spolujezdce.
Nový Lexus IS 250C
V novém modelu IS 250C (na českém trhu v polovině roku 2009) se snoubí sportovní elegance sedanu modelové řady IS s technickou dokonalostí, jejímž výsledkem je jedinečná harmonie nefalšované radosti z jízdy s dynamikou kupé ve třídě prémiových sedanů. Lehká skládací střecha z hliníku se může pochlubit vůbec nejkratším časem složení mezi trojdílnými střechami – stačí pouhých 20 sekund. Nebývale kompaktní mechanizmus skládací střechy u IS 250C umožňuje zachovat velký zavazadlový prostor, pohodlné nastupování pro zadní cestující i prostorný interiér v zadní části vozu.
Lexus představuje nový kabriolet navržený tak, aby zajistil minimální víření vzduchu při jízdě se složenou střechou. Vůz používá vysoce kultivovaný zážehový agregát 2,5 l V6 z modelu IS 250 o výkonu 153 kW / 208 k v kombinaci se šestistupňovou automatickou převodovkou. Vyšší torzní tuhost u IS 250C přispívá k jízdnímu pohodlí na úrovni značky Lexus, přičemž míra hluku, vibrací a chvění nového kupé zůstává stejně nízká jako u sedanu IS.
Nový IS 250C byl zkonstruován s cílem dosáhnout maximálního pětihvězdičkového ohodnocení v evropských nárazových testech organizace NCAP.
Sportovní sedany Lexus řady IS v modelovém provedení 2009
U řady IS v modelovém provedení 2009 došlo k modernizaci spočívající v celkové úpravě v oblasti designu, jízdní dynamiky, bezpečnosti a použitých technologií. Dynamické kompaktní sedany IS přitom staví na mnohokrát oceňovaném designu, pohodlí, vrcholné kultivovanosti a úrovni výbavy.
Nově provedené úpravy ve stylizaci interiéru i vnějšku vozu představují další vývojový krok jedinečné designové filozofie L-finesse značky Lexus. K výraznému zlepšení jízdní dynamiky došlo díky úpravám v zavěšení kol, řízení, převodovce a řazení pomocí páček pod volantem. Součástí základní výbavy všech vozů této modelové řady je nyní systém VDIM (integrované řízení dynamiky vozu), který potvrzuje filosofii modelové řady IS poskytnout řidiči co největší radost z jízdy při maximální bezpečnosti a komfortu všech cestujících.
Úpravou stálého převodu diferenciálu u verze IS 220d Sport z 3,2 na 2,9 došlo ke zlepšení jízdního projevu při současném snížení hladiny emisí CO2 ze 195 g/km na výsledných 179 g/km. Snížením vnitřních třecích sil u standardního provedení IS 220d se výrazně zvýšila účinnost motoru, přičemž hladina emisí CO2 zde poklesla ze 163 na 148 g/km.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií