Zatímco první generace Lexusu LS 400 stanovila nové standardy v nejvyšší třídě, nástupce LS 430, který přijde na podzim do Evropy, je překonává. Oproti svému předchůdci nabízí prostornější interiér, nový motor o objemu 4,3 l, vyšší úroveň aktivní a pasivní bezpečnosti, celou řadu luxusních doplňků a zdokonalený podvozek. Zákazníci si mohou také dopřát více příplatkových doplňků pro výraznější odlišení svého vozu.
Špičkovou technickou úroveň nového vozu dokládá mimo jiné precizní aerodynamika. Inženýři testovali vůz ve stejném vzduchovém tunelu, používaném při vývoji známých japonských expresů. Lexus dodávaný na přání se vzduchovým pérováním nabízí součinitel čelního odporu vzduchu cx = 0,25, což je nejnižší hodnota mezi soudobými sedany. K dobré aerodynamice přispívá nejen jemné obtékání proudu vzduchu kolem blatníků a zrcátek, ale dokonce i úhel chladičových lamel.
Vysoce výkonnými počítači, pracující na tisícinu milimetru přesně, což je desetkrát přesněji než u obvyklých počítačů, byla vnější plocha exaktně digitalizována. Výsledkem je přesné lícování všech spár a přechodů. Tímto způsobem a laserovým svařováním střechy se zvýšila jak tuhost, tak optický vzhled samonosné karosérie, jejíž délka zůstala 4995 mm, avšak rozvor náprav byl prodloužen o 75 mm, z čehož těží hlavně prostor pro cestující. Posádka si může dopřát luxusní doplňky jako je samočinná klimatizace automaticky zvyšující účinnost pro levou nebo pravou stranu podle toho, kam právě svítí slunce. Za příplatek lze objednat sedadla zcela nové konstrukce s vyhříváním a chlazením pomocí speciálních chladicích jednotek, nikoliv prostřednictvím větráku. Elektricky lze nastavovat přední i zadní sedadla a všechna je možno vybavit ještě masáží zad. Navigační systém použitý v Lexusu LS 430 využívá moderní a ultrarychlé jednotky DVD-ROM místo konvenčního a pomalejšího média CD-ROM.
Chloubou vozu je zážehový osmiválcový motor objemu 4.3 litru. S proměnným časováním ventilů VVT-i nabízí největší výkon 216 kW (280 k) při 5600 ot./min, který se na zadní kola převádí počítačem řízenou pětistupňovou samočinnou převodovkou s nezvykle měkkým řazením. Točivý moment u americké verze dosahuje 430 N.m při 3600 otáčkách a díky tomu zvládá Lexus LS 430 zrychlení z nuly na sto za 6,8 s a rychlost 250 km/h. I přes větší výkon je spotřeba paliva 12,2 l/100 km takřka identická s předchozím modelem.
Světovou novinkou je samočinná funkce elektronické řídící jednotky motoru zajišťující dostatek točivého momentu nejen na základě důraznějšího sešlápnutí pedálu plynu, ale také za pomoci čidel sledujících rychlost vozu a otáčky motoru. Například při táhlém stoupání řídicí jednotka zajistí větší otevření škrticí klapky, aby nedošlo ke zpomalení nebo dokonce podřazení. Řidič přitom nemusí měnit tlak na pedál plynu.
Na přání dodávané vzduchové pérování, které automaticky reguluje světlou výšku, a do devíti poloh nastavitelné tlumiče nabízejí neobyčejně vyvážené a komfortní jízdní vlastnosti.
Tradičně prvotřídní je úroveň pasivní a aktivní bezpečnosti. Vůz nabízí účinné a dlouhé deformační zóny vpředu i vzadu, pevnou kabinu, čelní airbagy nové generace a boční airbagy pro cestující vpředu i vzadu. Speciální čidla určují, jakou silou se vaky v případě nárazu vystřelí, aby nedošlo ke zbytečnému zranění osob ve voze. Luxus LS 430 obsahuje také urychlovač brzdného tlaku, který zkracuje brzdnou dráhu při intenzivním zpomalování. Ve výbavě nechybí ani elektronický systém jízdní stability VSC, který Lexus uvedl již u typu LS 400 v modelovém provedení 1998.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií