V luxusním osobním automobilu, jakým Lexus LS 430 bezesporu je, nemůže být pochopitelně nouze ani o aktivní a pasivní bezpečnost. Vozidlo je mj. vybaveno čtyřkanálovým ABS se systémem elektronické distribuce brzdné síly (EBD) a brzdovým asistentem (BAS). EBD přerozděluje brzdnou sílu mezi přední a zadní kola v závislosti na jízdních podmínkách. Nechybí ani systém kontroly trakce (TRC), který snižuje výkon nebo přibrzďuje prokluzující kolo, či systém kontroly stability. Systém kontroly stability spolupracující s ABS a TRC zabraňuje vzniku smyku v zatáčkách nebo při předjíždění. Přetáčení nebo nedotáčení dokáže korigovat ještě dřív než se projeví a to buď snížením výkonu motoru nebo selektivním přibrzďováním jednotlivých kol.
Lexus LS 430 pohání zážehový osmiválec 4.3 vybavený systémem VVT-i o výkonu 160 kW (218 k) při 5600 ot./min a točivém momentu 417 N.m při 3500 ot./min. Se samočinnou převodovkou zrychlí z klidu na 100 km/h za 6,7 s a dosáhne největší rychlosti 250 km/h. Pětistupňová elektronicky řízená inteligentní samočinná převodovka dokáže přizpůsobit řazení jednotlivých stupňů stylu jízdy řidiče a povaze vozovky. V součinnosti s řídicí jednotkou přeřazováním snižuje točivý moment. Navíc rozpozná i stoupání či klesání. Při jízdě s kopce by běžný „automat“ nechal zařazenu „čtyřku nebo pětku“ a řidič by musel přibrzďovat nebo manuálně podřadit. Nová převodovka tak podřadí na „trojku“ a vozidlo využívá brzdění motorem, čímž se stává jízda pro řidiče mnohem pohodlnější.
Inteligentní systém elektronického řízení škrticí klapky ETCSi spolupracuje se systémem „Torque Activated Powertrain Control“, který tak mění polohu škrticí klapky podle polohy akcelerátoru, režimu motoru a aktuálních jízdních podmínek. Výsledkem práce obou systémů je mnohem plynulejší jízda bez potřeby častého přeřazování. Například vozidlo jede do kopce a ztrácí rychlost. Standardní „automat“ pro zvýšení výkonu přeřadí, zatímco Lexus zvýší výkon motoru změnou polohy škrticí klapky a motor nemusí podřadit. Oba systémy spolupracují se systémem řízení jízdy na sněhu, tempomatem a systémy VSC a TRC. Díky všem systémům patří pohonná jednotka k nejdokonalejším na světě.
Úpravy na podvozku přispěly k vyšší stabilitě za všech podmínek. Rozložení hmotnosti 52 : 48 na přední a zadní nápravu zlepšuje jeho ovladatelnost a stabilitu. Novinkou je však elektronicky regulovatelné pneumatické odpružení. Udržuje světlou výšku vozu na řidičově požadované úrovni, bez ohledu na počet cestujících a hmotnost nákladu. Světlou výšku lze zvýšit až o 20 mm. Při vyšších rychlostech se automaticky sníží, aby se zabezpečila dostatečná stabilita a nízká hladina odporu vzduchu.
Špičkové automobily Lexus LS 430 stojí dle výbavy 2 739 000 Kč, respektive 3 269 000 Kč, což plně odpovídá přáním zákazníků po absolutní kvalitě.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií