Technici a návrháři ze společnosti Lexus i nadále využívají studii LF-A, průkopnický sportovní vůz prémiové třídy, jako médium pro vyjádření svého názoru na to, jak by mohl vypadat vysoce výkonný sportovní automobil. V poslední kreaci na téma LF-A se rozhodli sejmout střechu, a tak vytvořili sportovní roadster.
Studie LF-A v provedení roadster staví na robustní, nicméně velmi lehké karoserii kupé vozu LF-A, která je vyrobena převážně z uhlíkových vláken a hliníku. To napomáhá zachovat pevnost a tuhost karoserie vozu i v otevřeném provedení.
LF-A roadster je podobně jako předchozí studie v provedení kupé poháněn vysokootáčkovým agregátem V10 o objemu necelých 5,0 litru. Desetiválec do „V“ o výkonu přes 500 k a maximální rychlosti přesahující 320 km/h je umístěn vpředu, ale až za osou přední nápravy. Konstruktéři modelu LF-A to označují jako umístění „vpředu uprostřed“. Motor je propojen se systémem transaxle pomocí hnací hřídele uložené v tunelu. Ke změně převodů sekvenční převodovky lze používat páčky pod volantem. Tunel hnacího hřídele je současně konstrukčním prvkem, který přispívá k tuhosti hnacího ústrojí i podvozku a zároveň snižuje úroveň vibrací.
Vnější provedení vychází z filozofie designu L-finesse značky Lexus, díky které se roadster LF-A vyznačuje kompaktní a nízkoprofilovou přední částí aerodynamického tvaru. Podobně jako verze kupé je roadster LF-A pouze 122 cm vysoký, ale v této verzi je vybaven i zadním křídlem měnícím profil v závislosti na rychlosti jízdy. V zadní části zaujmou koncová světla ve tvaru šípu, zahnutá až k bokům vozu a ohraničující dvojici velkých ochranných mřížek. Přes tyto mřížky proudí vzduch ohřátý ve dvojici vzadu nainstalovaných chladičů, a tak se podílí na výborné aerodynamice roadsteru LF-A. Studený vzduch se do těchto chladičů nasává prostřednictvím dvou sacích kanálů umístěných přímo nad podběhy zadních kol. Díky namontování chladičů dozadu mohli designéři zachovat nízký a kompaktní profil přední části vozu. Zmíněné uspořádání uvítali i technici pracující na podvozku LF-A, kteří tak mohli optimalizovat rozložení hmotnosti mezi nápravy.
Na celkově vyváženém vnějším vzhledu se podílejí i sportovní pneumatiky montované na kolech z hliníkové slitiny s loukotěmi, které připomínají lopatky turbíny. Velké pneumatiky ladí s měřítkem vozu o celkové délce 446 cm a rozvorem náprav 261 cm. Vpředu najdeme pneumatiky o rozměru 265/35 R20, vzadu pak 305/30 R20. Podobně jako u LF-A v provedení kupé používá vůz brzdové kotouče s vnitřním odvětráváním, vpředu o průměru 36 cm, vzadu pak o průměru 34,5 cm. Na brzdách vpředu najdeme třmeny se šesti pístky, vzadu se používají brzdy čtyřpístkové.
Logo ve tvaru stylizovaného písmene „F“ nacházející se na obou předních blatnících roadsteru označuje zařazení tohoto vozu mezi novou řadu „F“. Název je odvozen z původního označení „F“ použitého u prvního prototypu vozu Lexus LS. Tento vůz tehdy nesl interní označení „Circle-F“ (tedy Skupina F), kde „F“ znamenalo „flagship“ (vlajková loď). Z označení Circle-F se postupně stalo krycí jméno Flagship One (vlajková loď číslo 1), čili F1, a z první studie F1 se pak vyvinul první vůz značky Lexus, model LS. Od té doby se kódové označení „F“ používá pro vozy vyvíjené ve speciálním programu značky Lexus nad rámec běžného technického vývoje. Kromě toho mohou vozy IS F využívat svůj „domovský“ závodní okruh ve Fuji, přičemž tvar loga F je inspirován četnými zákrutami této závodní tratě. Zcela nový sportovní sedan Lexus IS F je prvním sériově vyráběným vozem, kde bylo označení F použito.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autorizovaný dealer a opravce VOLVO
Člen koncernu TUkas