TOYOTA MOTOR CORPORATION (TMC) oznámila, že plánuje s hybridním sedanem Lexus GS450h start v domácím vytrvalostním závodu s mezinárodní účastí.
Nasazení vozu Lexus GS450h do závodu považují inženýři usilující o získání zpětné vazby pro budoucí velkosériovou produkci jako součást pokračujícího vývoje a doufají, že jim pomůže řešit otázku, jak zkonstruovat hybridní system ještě menší, lehčí a účinnější. Zároveň plánují sběr a vyhodnocení dat o případném uplatnění hybridních systémů v motorsportu.
Je to vůbec poprvé, kdy automobilový výrobce nasazuje do závodu s mezinárodním statutem, jímž je Tokachi 24-hour Race, vůz s hybridním pohonem. Doposud startovaly v Japonsku v různých nezávislých závodech a na různých okruzích pouze hybridní vozy privátních týmů.
Specifikace vozu Lexus GS450h pro závod Tokachi 24-hour Race
Označení závodního vozu Denso Lexus GS450h.
Kategorie “Production-1 Class” – hybridní a další ekologická vozidla. Kategorie vozidel je rovněž známa jako 2006 Super Taikyu Series ST-1 Class (zdvihový objem 3 501cm3 nebo vyšší), v níž jsou zařazeny vozy upravené podle předpisů Super Taikyu Organization.
Největší výkon spalovacího motoru 218 kW (296 k) při 6 400 ot/min a největší výkon elektromotoru 147 kW (200 k), Největší výkon hybridního systému 254 kW (345 k).
Hlavní úpravy a výbava pro závody
- Přední a zadní zavěšení kol
- Pneumatiky a kola
- Bezpečnostní klec v interiéru
- Bezpečnostní palivová nádrž
- Diferenciál (mechanický LSD)
- Brzdová soustava
- Aerodynamické díly, snížená hmotnost vozu (a další)
Název týmu
- LEXUS team SARD (sídlo SARD Corporation, Toyota City, Aichi Prefecture, Japonsko)
Jezdci
- Katsuyuki Hiranaka (Japonec)
- Andre Couto (Portugalec)
- Kohki Saga (Japonec)
- další jezdci budou vybráni později
Odkazy
1) SARD Corporation
Společnost SARD Corporation byla založena v roce 1985, kdy se závodní divize Sigma Automotive Co., Ltd. (založena. 1972) stala nezávislou firmou. Na závodních okruzích se poprvé objevila v roce 1989 prostřednictvím týmu TOYOTA TEAM SARD , v němž startovaly vozy TOYOTA 89C-V. V posledních letech společnost SARD startovala s vozy Supra GT ve třídě GT500 seriálu Super GT racing series.
2) Super Taikyu Series
Seriál vytrvalostních závodů, který se v Japonsku jezdí od roku 1991. Zúčastní se ho seriově vyráběné vozy, u nichž je brán zřetel na jejich originalitu ( automobily jsou rozděleny do pěti kategorií podle zdvihového objemu motoru, typu pohonné jednotky, přepravní kapacity atd). V letošním roce se seriál skládá ze sedmi závodů. Tokachi 24-hour Race, který se letos koná již po třinácté v řadě, je jedinou čtyřiadvacetihodinovkopu v seriálu a jediným vytrvalostním závodem v Japonsku s mezinárodním statutem. (Oficiální webové stránky Super Taikyu Series v japonštině naleznete na: http://www.so-net.ne.jp/s-taikyu/.)
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií