Je to už 25 let, co společnost Honda přišla se svou hybridní technologií. A tak sama sobě a vlastně i Evropě představila koncept Prelude. Nádherná záležitost.
Koncept byl poprvé představen na loňském veletrhu Japan Mobility Show. Model Prelude nabídne dokonalou kombinaci úchvatných jízdních vlastností a výjimečné účinnosti. Ve stylové a dynamické formě je tak zhmotněním dlouhodobého závazku společnosti Honda elektrifikovat svoje vozidla.
Původní model Prelude se v Evropě představil před 45 lety a až do roku 2001 spolehlivě sloužil pět generací, během kterých využíval vysoce výkonné špičkové technologie značky Honda. Návrat slavného jména v podobě nového modelu je tak velmi očekáván, neboť slibuje strhující spojení stylu a vytříbenosti podpořené hybridním hnacím ústrojím.
Název „Prelude“ označuje úvodní hudební skladbu a příhodně staví vůz do pozice předchůdce budoucích modelů, které ztělesňují oddanost společnosti Honda sportovnímu výkonu. Je důkazem, že Honda chce v duchu svého sloganu přinášet „radost z jízdy“ zákazníkům po celé Evropě.
Tomojuki Jamagami, hlavní inženýr a vedoucí velkých projektů společnosti Honda Motor, řekl: „Nový model Prelude představuje nejen nejnovější kapitolu v našem neustále se rozvíjejícím příběhu hybridních vozidel, ale je také výsledkem 25 let inovací v oblasti výzkumu a vývoje hybridních jednotek. Aby si tento model zachoval své sportovní geny, propojili jsme účinnost a ekologický aspekt elektrifikované jízdy s podmanivým zážitkem z řízení.“
„Model Prelude navíc potvrzuje pokračující význam hybridního pohonu ve strategii elektrifikace vozů Honda. Je klíčovým krokem k naplnění našeho závazku, aby 100 % nových prodaných vozidel bylo do roku 2040 poháněno akumulátory nebo vodíkovými palivovými články.“
25 let hybridního výkonu
Společnost Honda letos slaví čtvrtstoletí inovací v oblasti hybridních jednotek. Revoluční kupé Insight, které bylo představeno v roce 1999, bylo prvním evropským sériově vyráběným hybridem.
Pak Honda v roce 2003 představila Civic IMA, který propojil elektrickou převodovku s plynule měnitelným převodem (CVT) s čtyřválcovým motorem i-VTEC o objemu 1,3 l a elektromotorem o výkonu 20 koní, čímž dosáhl nižší spotřeby paliva. O sedm let později byl uveden model CR-Z, kombinující unikátní paralelní hybridní systém Honda IMA se zážehovým motorem o objemu 1,5 l a manuální převodovkou. Výsledkem byla ideální rovnováha mezi strhující jízdní dynamikou a nízkou spotřebou paliva.
V roce 2011 se představil model Jazz Hybrid, který proslul dokonalou praktičností. Nabídl například sedadla „Magic Seat“ a velkorysý zavazadlový prostor o objemu 300 litrů díky kompaktnímu hybridnímu systému Honda IMA. O pět let později bylo do segmentu supersportů zavedeno prostřednictvím modelu NSX technologicky dosud nejvyspělejší hybridní hnací ústrojí s pohonem všech kol.
Dnes je hlavní modelová řada společnosti Honda plně elektrifikovaná, modely Jazz, Civic, HR-V, ZR-V a CR-V jsou standardně dostupné s pohonnými jednotkami e:HEV. Využívají vyspělá hnací ústrojí, která plynule přechází mezi elektrickým a hybridním pohonem a pohonem spalovacím motorem bez jakéhokoli zásahu ze strany řidiče. Všechny modely nabízejí snadnou ovladatelnost, působivý zážitek z jízdy, konkurenceschopnou spotřebu a nízké emise.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií