Honda S2000: v plném nasazení

Honda S2000, určitě by jej zahřálo u srdce, jež vždy bilo pro rychlost a závody. Spojení toho nejlepšího a přitom v jiné cenové kategorii, než se nachází většina konkurentů, právě pro sportovní vůz postavený na bázi studie SSM (Sports Study Model) z roku 1995. Přestože si jen 4135 mm dlouhý, 1750 mm široký a 1285 mm vysoký otevřený automobil s atraktivními liniemi a sportovním duchem odbyl českou premiéru na letošním červnovém autosalonu v Brně, zákazníci, kteří si již tento model objednali, se svých vozů dočkají až s příchodem nového tisíciletí. Rozhodně se však mají na co těšit.

Honda S2000: v plném nasazení

Přáli bychom jim však, aby k tomu měli stejné hřejivé počasí, jaké jsme zakoušeli my při testu. Jezdit se zataženou střechou, a dokonce si přitápět, to se opravdu k roadsteru Honda S2000 nehodí. Jejím živlem je horký asfalt, jehož teplotu dovede tenhle sportovní vůz docela věrně přelít do žil řidiče. Za volantem automobilu ve tvaru šípu totiž dlouho chladní nezůstanete. Stačí se spustit na anatomicky tvarované sedadlo s integrovanou opěrkou hlavy a s velmi dobrým bočním vedením a jste rázem ve vlastním světě. Dovolí-li počasí, lze jen doporučit odepnout dva jednoduché klipsy a elektronika se během šesti sekund postará o sklopení plátěné střechy. Pokud vás ještě v tento moment ruší některé vnější zvuky neváhejte a stiskněte červené tlačítko „engine start“, nacházející se vlevo od volantu. Spolu s hliníkovými vrtanými pedály je to jeden z viditelných neklamných znaků, že sedíte ve voze odkojeném závodní tradicí

Ale to už naskočil motor a jeho sytý zvuk dává tušit, že vás čeká nevšední zážitek, při němž si s roadsterem Honda S2000 na silnici dobudete patřičný respekt. Zážehový čtyřválec o zdvihovém objemu 1997 cm3 disponuje úctyhodným výkonem 177 kW dosahovaným při 8300 otáčkách za minutu. Jednotka pracuje se čtyřventilovou techniku DOHC, proměnným časováním a zdvihem ventilů VTEC i vícebodovým elektronicky řízeným vstřikováním paliva PGM-F1. Výkon 88 kW na jeden litr objemu představuje mezi automobily s atmosférickým plněním velmi vysokou hodnotu, která je o to zajímavější, že roadster Honda S2000 splňuje nejpřísnější emisní normy Euro 2000 a LEV (Low Emission Vehicle). Točitý moment s maximem 208 N.m při 7500/min se na zadní šestipaprsková litá kola obutá do pneumatik o rozměru 225/50 VR 16 přenáší pomocí šestistupňové převodovky s přímým řazením. Roadster vyvine největší rychlost 240 km/h a „stovkou“ sprintuje za 6,2 s, což je další z mnoha důkazů čistokrevného sportovního původu této Hondy.


Honda S2000: v plném nasazení

Nezapomenutelný je první pohled skrz věnec tříramenného volantu obšitého pravou kůží, který padne skvěle do ruky, na přístrojovou desku. Digitální rychloměr i otáčkoměr v rozmáchlém oblouku přímo vybízejí pokoušet celé spektrum otáček až k hranici červeného pole na 9000/min, kdy řidiče v dalším rozletu brzdí elektronicky omezovač. Máte-li sportovního ducha a chcete si dopřát nevšední zážitek při dynamické jízdě s nebem nad hlavou, neváhejte podržet motor dychtící po otáčkách kolem 8000/min. Krátký chod řadicí páky mechanické šestistupňové převodovky umožňuje bleskurychlou změnu jednotlivých převodových stupňů. Možná by v interiéru přišel vhod nějaký ten odkládací prostor navíc, ale vězte, že do tohoto auta se zbytečnosti včetně starostí všedního života neberou. Stačí, že roadster Honda S2000 je standartně vybaven airbagem pro řidiče a spolujezdce, protiblokovacím systémem ABS, xenonovými světlomety s čirým krycím sklem, koženým čalouněním a centrálním zamykáním. Praktické je ovládání autorádia vlevo od volantu.

Roadster Honda S2000 využívá zcela novou konstrukci tzv. křížového páteřového rámu. Ten dal vzniknout unikátní lehké otevřené karoserii s vysokou tuhostí a značnou bezpečností při nárazu, srovnatelnou s uzavřenou karoserií. Známou slabinu otevřených automobilů v podobě nebezpečí hrozícího posádce při převrácení vozu pokryli tvůrci roadsteru Honda S2000 zesíleným rámem předního okna zejména oblouky za sedačkami, které stylisticky plně ladí s designérsky čistými liniemi automobilu. Vůz je postaven na podvozku s rozvorem 2400 mm opatřeném lichoběžníkovými závěsy všech čtyř kol. Uložení motoru co nejblíže středu vozu umožňuje ideální rozložení hmotnosti mezi přední a zadní nápravu v poměru 50 : 50 a rovněž zaručuje dobrou ovladatelnost a příkladné jízdní vlastnosti s dostatkem neutrality v zatáčkách. Udržet sílu hnací jednotky na uzdě řidiči účinně pomáhá též diferenciál s omezenou svorností používaný kupříkladu u modelů NSX, Integra či Accord Type-A. Pokud v zatáčce začne jedno z hnaných kol zadní nápravy prokluzovat, je vetší síla přenesena na druhé. Tím se zlepšilo chování vozu při ostrém průjezdu zatáčkami i na nepříliš kvalitním povrchu. Naladění podvozku je vzhledem k charakteru vozidla poměrně tvrdé, přímé řízení doplňuje elektronický posilovač s degresivním účinkem v závislosti na okamžité rychlosti jízdy.

Honda S2000 – technické parametry
Motor 4válec, 16 V, DOHC VTEC
Zdvihový objem: 1997 cm3
Maximální výkon: 177 kW při 8300/min
Největší točivý moment: 208 N.m při 7500/min
Maximální rychlost: 240 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 6,2 s
Kombinovaná spotřeba 93/116 EEC: 9,9 l na 100 km
Pohotovostní hmotnost: 1260 kg
Délka: 4135 mm
Šířka: 1750 mm
Výška: 1285 mm
Cena: 1 380 000 Kč

Honda magazín 3/99

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Auto Jarov
Osiková 2, Praha 3, 130 00
251 002 288
seat@autojarov.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda v Milánu představí vizi udržitelnosti

Honda v Milánu představí vizi...

Honda na festivalu Milan Design Week, který se uskuteční ve dnech 16. až 21. dubna, představí svůj rozvíjející se přístup k udržitelnějšímu produktovému designu a poprvé v Evropě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda a GM zahajují výrobu systémů vodíkových palivových článků

Honda a GM zahajují výrobu systémů...

Společnosti GM a Honda zahájily výrobu systémů vodíkových palivových článků ve svém společném podniku Fuel Cell System Manufacturing LLC (FCSM), který je vůbec prvním velkým výrobním...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Plně elektrické SUV Honda e:Ny1 budou pohánět nové jednotky od Vitesco Technologies

Plně elektrické SUV Honda e:Ny1 budou...

Společnost Vitesco Technologies, přední mezinárodní dodavatel moderních pohonných technologií a řešení pro elektrifikaci, bude společnosti Honda dodávat pro nové plně elektrické SUV...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda spustila mohutnou elektrickou ofenzivu

Honda spustila mohutnou elektrickou ofenzivu

Většina automobilek představuje vždy jen jeden nový model s velkým haló. Zcela výjimečně může jít o dva. A pak je tu Honda, která v evropském výzkumném a vývojovém středisku značky v...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda EM1 e: Skútr s baterkou na pronájem

Honda EM1 e: Skútr s baterkou na pronájem

Honda představuje svůj první elektrický skútr – záležitost s ocelovým rámem, výškou sedla 740 mm a celkovou hmotností 95 kg včetně baterie. Model EM1 e: není nic míň než první...