Honda představí novou konstrukci nosného skeletu karoserie

Nová konstrukce významně zvyšuje pasivní i aktivní bezpečnost vozu.

Společnost Honda Motor Co., Ltd. ohlásila vývoj konstrukce nosného skeletu karoserie, která zajišťuje větší bezpečnost při srážce vozidel rozdílných velikostí a hmotností.
Stará a nová konstrukce rámu:

Honda představí novou konstrukci nosného skeletu karoserie
Honda představí novou konstrukci nosného skeletu karoserie

Nová konstrukce karoserie, vycházející z patentované technologie firmy Honda “G-Control” (G-CON) pro bezpečnost karoserie při srážkách, využívá pro účinné zachycení a rozptýlení energie srážky dvou vozidel motorový prostor, což podstatně zlepšuje pasivní bezpečnost, ale i snižuje agresivitu vůči ostatním vozidlům.

Honda představí novou konstrukci nosného skeletu karoserie

Honda použije novou konstrukci karoserie na zcela novém mini-vozidle Life, jehož uvedení na trh se očekává již tento měsíc. V budoucnosti, během zásadních modelových změn, budou vozidla stavěná na nových platformách novou konstrukcí karoserie, která zmírňuje následky nárazů, vybavena.

Nová karoserie Honda je tvořena přední částí skeletu, která sníží potenciální zkoncentrovanou sílu nárazu pohlcením a rozptýlením energie nárazu do širokého prostoru a omezí možnost bočního nebo svislého průniku s rámem druhého vozidla, podílejícího se na srážce. Nový vůz Honda Life je vybaven vysoce účinným hlavním rámem, schopným pohlcovat energii, horní přední příčkou, která pohltí horní složku energie nárazu a spodním členem, který pomáhá zabránit vzájemnému proniknutí rámů vozidel podílejících se na srážce. Tato konstrukce zabraňuje bočnímu i svislému vzájemnému průniku rámů a výrazně pohlcuje energii srážky.


Při čelním nárazu s osobním vozidlem až do dvou tun hmotnosti (např. Legend), vykazuje nový Life zvýšení absorpce energie nárazu v motorovém prostoru o zhruba 50 %, zatímco prostor pro cestující je zatížen silou o zhruba 30 % nižší. To snižuje míru deformace prostoru pro posádku během srážky a zvyšuje ochranu cestujících, ale také dopad srážky na druhé vozidlo.


V roce 1998 ohlásila firma Honda vývoj své technologie G-CON pro konstrukci „nárazuvzdorné“ karoserie, která snižuje účinek prudkého snížení rychlosti na posádku vozu a pomáhá zlepšit bezpečnost kabiny tak, aby posádka srážku přežila. V roce 2000 si Honda vytýčila nový cíl na úseku bezpečnosti a dosáhla pokroku díky nezávislému výzkumu bezpečnosti při srážkách dvou vozidel, který zahrnoval provádění nárazových zkoušek s přesnější simulací skutečných podmínek srážek. Výsledkem bylo další zdokonalení technologie G-CON firmou Honda: tento nový nosný skelet karoserie zajišťuje vyšší bezpečnost při srážce mezi dvěma vozidly rozdílných velikostí, hmotností a konstrukčních struktur. V oblasti pasivní ochrany zabezpečuje snížení rozsahu a vážnosti zranění posádky vozidla při srážce a zajištění prostoru pro přežití. V oblasti aktivní ochrany druhých vozidel zabezpečuje snížení poškození způsobené v důsledku koncentrace síly nárazu během srážky vozidel.

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Máca s.r.o.
Znojemská 86, 586 01 - Jihlava
567 302 971
jsedlak@automaca.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda v Milánu představí vizi udržitelnosti

Honda v Milánu představí vizi...

Honda na festivalu Milan Design Week, který se uskuteční ve dnech 16. až 21. dubna, představí svůj rozvíjející se přístup k udržitelnějšímu produktovému designu a poprvé v Evropě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda a GM zahajují výrobu systémů vodíkových palivových článků

Honda a GM zahajují výrobu systémů...

Společnosti GM a Honda zahájily výrobu systémů vodíkových palivových článků ve svém společném podniku Fuel Cell System Manufacturing LLC (FCSM), který je vůbec prvním velkým výrobním...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Plně elektrické SUV Honda e:Ny1 budou pohánět nové jednotky od Vitesco Technologies

Plně elektrické SUV Honda e:Ny1 budou...

Společnost Vitesco Technologies, přední mezinárodní dodavatel moderních pohonných technologií a řešení pro elektrifikaci, bude společnosti Honda dodávat pro nové plně elektrické SUV...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda spustila mohutnou elektrickou ofenzivu

Honda spustila mohutnou elektrickou ofenzivu

Většina automobilek představuje vždy jen jeden nový model s velkým haló. Zcela výjimečně může jít o dva. A pak je tu Honda, která v evropském výzkumném a vývojovém středisku značky v...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda EM1 e: Skútr s baterkou na pronájem

Honda EM1 e: Skútr s baterkou na pronájem

Honda představuje svůj první elektrický skútr – záležitost s ocelovým rámem, výškou sedla 740 mm a celkovou hmotností 95 kg včetně baterie. Model EM1 e: není nic míň než první...