Třídveřová Honda Civic má shodnou elegantní příď s pětidveřovou verzí, při bočním pohledu však třídveřová verze se standardně montovaným zadním střešním spoilerem působí sportovnějším dojmem.
Byl jsem překvapen prostorným interiérem a i zavazadlovým prostorem, který díky použití rezervního kola pro nouzové dojetí má objem 315 litrů. Praktická je i možnost jednoduchého sklopení zadního děleného sedadla, čímž se vytvoří plochá podlaha zavazadlového prostoru a jeho objem se zvýší na 610 litrů.
Dobře tvarované pohodlné sedadlo spolu s možností jeho výškového nastavení a výškově nastavitelným volantem mě umožnilo zaujmout nejvhodnější pozici pro řízení vozu. Elegantní palubní deska je ergonomicky řešena. I třídveřová verze má umístěnu řadicí páku uprostřed na přístrojové desce. Na toto řazení jsem si prakticky okamžitě zvykl – její umístění blízko volantu pokládám dokonce za pohodlnější.
Šestnáctiventilový čtyřválcový benzinový motor 1,6 litru se systémem proměnlivého časování a zdvihu ventilů VTEC druhé generace má maximální výkon 81 kW (110 k) při 5 600 ot/min a nejvyšší hodnotu točivého momentu 152 Nm dosahuje při 4 300 ot/min. Tento motor, který již od 2 000 ot/min ochotně akceleruje, mě umožnil spolu s vhodně odstupňovanými stupni pětirychlostní mechanické převodovky sportovní jízdu, k čemuž nemalou měrou přispěla konstrukce podvozku, účinný brzdový systém s ABS a EBD a elektrický posilovač řízení – hospodárný s naprogramovanou přizpůsobivostí. S Hondou Civic Sport jsem projížděl i ostré zatáčky vyšší rychlostí s pocitem jistoty a bezpečí.
Výrobce udává maximální rychlost 187 km/h a zrychlení z 0 do 100 km/h za 9,9 sekund. Během testu jsem dosáhl kombinované spotřeby 6,3 l/100 km, což je o 0,3 l méně něž udává výrobce. Jezdil jsem převážně sám a bez zavazadel, avšak sportovním způsobem jízdy. Musím zdůraznit velmi dobré odhlučnění motoru i podvozku, což je pro cestující jistě příjemnou skutečností.
Třídveřová Honda 1,6 Sport má bohaté vybavení: mimo jiné přední a boční airbagy řidiče i spolujezdce, ABS a EBD, třetí brzdové světlo a stěrač zadního skla, klimatizaci, elektrické ovládání předních oken, elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka, dálkově ovládané centrální zamykání, ECU imobilizér, disky kol z lehkých slitin a autorádio s přehrávačem CD.
Cena testovaného třídveřové Civicu Sport s motorem 1,6 l a bohatou výše uvedenou výbavou je 494 000 Kč včetně DPH. Cena se zdá na první pohled vyšší, ale je třeba si uvědomit, že tato cena obsahuje řadu prvků výbavy, které u řady jiných značek se musí platit jako prvky příplatkové výbavy.
Nejnovější řada modelů Honda Civic již sedmé generace je na našem trhu mimo ve třídveřovém a pětidveřovém provedení a modelu sedan ještě v prodeji ve čtyřsedadlové sportovní verzi Type R s benzinovým motorem 2,0 i-VTEC o výkonu 147 kW se šestistupňovou převodovkou. Zákazníci si mají tedy nyní možnost zvolit z verzí Hondy Civic ten model, který přesně odpovídá jejich představám a potřebám.
Pro zájemce o dieselový motor uvádím, že třídveřovou a pětidveřovou verzi Civicu je možné zakoupit s s přeplňovaným dieselovým motorem o obsahu 1,7 litru CTDi s technologií common rail. Tento motor o výkonu 74 kW (100 k) má kombinovanou spotřebu pouze 5 litrů na 100 km.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.
SEAT – španělský temperament s německou technologií