Design přední části karoserie kombi Hondy Civic se nijak neliší od ostatních modelů řady Civic. Je elegantní a i kombiku dodává dynamický, sportovní vzhled. Zadní část karoserie je prodloužena o 10 cm, čímž zavazadlový prostor při nesklopených zadních sedadlech dosahuje objemu 410 litrů, při sklopených sedadlech 835 litrů. Prostor pro náklad je velmi dobře přístupný vysoko výklopnými dveřmi.
Sedadla mají anatomické tvarování, které i při rychlém projíždění ostrých zatáček svým dobrým bočním vedením dodávají řidiči pocit bezpečnosti. Všech pět cestujících má dostatek místa a pohodlí. Sdělovače jsou umístěny s ohledem na dobrou čitelnost a všechny ovladače jsou umístěny v dosahu řidiče tak, aby neodváděly při řízení pozornost řidiče z dopravní situace. Výhled z vozu je velmi dobrý, k tomu přispívá i možnost výškového nastavení volantu i sedadla řidiče.
Testované kombi bylo vybaveno čtyřválcovým šestnáctiventilovým motorem 1,6i SR VTEC s udávaným maximálním výkonem 92 kW, tedy 125 k při 6 600 ot/min. a maximálním točivým momentem Nm 144 dosahovaným při 4 700 ot/min. Výkon i točivý moment nám změřili ve zkušebně Domu automobilů Auto Jarov, s.r.o. v Praze 3. Naměřený maximální výkon 91,5 kW odpovídal výrobcem udávanému na 99,46 % a naměřený nejvyšší točivý moment Nm 142 při 4 880 ot/min taktéž odpovídal výrobcem udávanému na 98,61 %. Vzhledem k tomu, že testovaný vůz v době měření nebyl ještě plně zajetý, se dá předpokládat, že po najetí dalších kilometrů, výkon i točivý moment dosáhnou minimálně hodnoty výrobcem udávané, nehledě k tomu, že naměřené hodnoty jsou pouze nepatrně pod hodnotami výrobcem udávanými. Výkon motoru 1,6 a odstupňování 5ti rychlostní mechanické převodovky umožňuje až sportovní jízdu. Jen pro zajímavost uvádím, že jsem dosáhl s Hondou na 2. rychlost téměř rychlost 90 km/hod, na 3. pak nejvyšší rychlost byla stejná jako nejvyšší rychlost povolená na dálnici tj. 130 km/hod. Jistě nebudeme normálně na 2. a 3. rychlost točit motor na takové otáčky a budeme včas řadit na 4. a 5. rychlost a většinou budeme využívat otáčky mezi 2 000 až 3 500, při kterých motor již ochotně a bez prodlevy akceleruje a umožňuje dynamickou jízdu. Na pátý rychlostní stupeň při 130 km/hod. má motor 4 100 ot/min, to znamená, že využívá necelé dvě třetiny ze svých nejvyšších otáček. Maximální rychlost udává výrobce 190 km/hod. a zrychlení z 0 na 100 km za 11 sekund. Motor je v celém průběhu otáček tichý, ani při vyšších otáčkách neruší poslech rádia nebo komunikaci cestujících.
Podvozek vozu je dobře propracován, v zatáčkách se chová neutrálně a umožňuje projíždět i ostré zatáčky vyššími rychlostmi. Posilovač řízení má průměrný účinek. Brzdy s posilovačem a ABS jsou účinné.
Průměrnou spotřebu benzinu jsem docílil 7,7 l/100km, při čemž jsem ujel cca třetinu kilometrů ve městě, třetinu mimo město a třetinu na dálnici. Snažil jsem se jezdit hospodárně – s lehkou nohou, ale svižně. Zpravidla auto bylo obsazena dvěma osobami.
Současná cena Hondy Civic Aero deck s motorem 1,6i SR VTEC je 594 000 Kč. Jako obvykle u značky Honda zahrnuje již základní cena bohatou výbavu výše uváděnou až po airbagy pro řidiče i spolujezdce, elektricky ovládaná boční okna a zpětná zrcátka, centrální zamykání s dálkovým ovládáním atd.
KLÍČOVÉ CENTRUM
VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER
Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů
Autorizovaný dealer a opravce OPEL
Člen koncernu TUkas