HONDA CB125F, MODELOVÝ ROK 2021

Motocykl s objemem 125 cm3 pro začínající jezdce musí být především mnohostranný. Pro někoho představuje nejekonomičtější způsob, jak se přepravit z místa A do místa B, a to jak z hlediska počáteční pořizovací ceny, tak z hlediska provozních nákladů. Tito majitelé vyžadují stroj, který bude odolný, snadno ovladatelný a úsporný: nejdůležitějším kritériem pro ně je bezproblémová přeprava.

21YM HONDA CB125F

21YM HONDA CB125F

Pro mnoho nových jezdců však 125cm3 stroj představuje začátek jejich motocyklového dobrodružství, jejich první „skutečný“ motocykl. Proto musí svému majiteli poskytovat vše, co již bylo uvedeno výše, plus další důležité aspekty, jež se od motocyklu očekávají – vzrušení, svobodu a potěšení smyslů, kterými dvě kola dokážou obohatit každodenní život. Zároveň však musí být snadno ovladatelný i pro začínajícího jezdce a kvalita zpracování spolu s atraktivním vzhledem musí v majiteli vzbuzovat hrdost.

Získávání nových začínajících jezdců je pro každou značku velmi důležité. Ten pravý první zážitek může být základem pro celoživotní pouto a model CB125F v případě značky Honda tuto roli plní dokonale – jedná se o odolný, uživatelsky přívětivý motocykl pro začátečníky, který představuje skvělou první příčku na žebříku motocyklistické kariéry. Název CB125F se v modelové řadě značky Honda poprvé objevil v roce 2015. Tehdejší novinka převzala silné stránky od dosavadního modelu CBF125, zejména pak jeho robustnost, jednoduchost a odolnost, jež byly základem kvality, snadného ovládání a stylového charakteru.

Pro rok 2021 prošel model CB125F další rozsáhlou modernizací, která z něj činí ještě přitažlivější a finančně výhodnější volbu. Nová Honda CB125F je skvělý motocykl, se kterým se vždy dostanete tam, kam potřebujete – nebo se s ním můžete vydat na jízdu svého života.

Ken Tomiyasu – vedoucí projektu CB125F pro modelový rok 2021:

„Pro nás je důležité mít možnost srovnání. Proto jsme se v případě nové CB125F vydali cestou tiché revoluce s cílem zachovat její praktičnost a výkony pro provoz ve městě, ale zároveň dosáhnout výrazného snížení spotřeby paliva. Novinka s motorem eSP je vybavena řadou technologií pro snižování tření, její podvozek nabízí sebejistou ovladatelnost a na vzhled tohoto stroje může být každý majitel právem hrdý. Máme velkou radost z toho, že mnoho jezdců začíná svou kariéru právě s Hondou CB125F, a víme, že se jim tento stroj odvděčí velkou měrou potěšení a praktičnosti.“

Informace o modelu

Nová Honda CB125F je plnohodnotný maloobjemový motocykl, při jehož vývoji bylo podáno plných 19 patentových přihlášek. Vzduchem chlazený motor s technologií enhanced Smart Power (eSP) tohoto stroje, který se vyrábí v továrně značky Honda ve městě Atessa na jihu Itálie, nabízí významný skok v oblasti snižování spotřeby paliva, aniž by tím došlo k úbytku výkonu.

Novinka je navíc o 11 kg lehčí, disponuje přepracovaným rámem a stylem odkazuje na své větší sourozence; LED světlomet a nový digitální přístrojový panel zdůrazňují celkovou kvalitu tohoto stroje. Model CB125F pro rok 2021 bude k dispozici v následujících barevných provedeních:

  • Červená Splendor Red
  • Bílá perleťová Pearl Cool White
  • Černá

Hlavní vlastnosti

Motor

  • Nový motor s technologií enhanced Smart Power (eSP) se vyznačuje o 27 % nižší spotřebou paliva, aniž by přitom došlo ke snížení jeho výkonu
  • Technologie pro snižování tření zahrnuje předsazený válec, jehlová ložiska vahadel, či olejovou trysku v pístu
  • Startér kombinovaný s alternátorem dodává stroji potřebnou energii a díky tomuto řešení se podařilo motor zeštíhlit o plných 7 kg
  • 5stupňová převodovka a zapouzdřený řetěz stálého převodu

 Nový vzduchem chlazený jednoválcový dvouventilový motor s rozvodem SOHC u CB125F má zdvihový objem 124 cm3, je vybaven technologií eSP (enhanced Smart Power) a splňuje požadavky emisní normy EURO5. Od samého počátku byl tento agregát konstruován tak, aby poskytoval optimální výkony na rušných městských ulicích, a to s minimální spotřebou paliva v kombinaci s maximální spolehlivostí.

Maximální výkon 8 kW je k dispozici při 7 500 ot./min., přičemž hodnota točivého momentu vrcholí na 10,9 Nm při 6 000 ot./min. (oproti 7,8 kW při 7 750 ot./min / 10,2 Nm při 6,250 ot./min.). Vrtání a zdvih jsou 50 x 63,1 mm a kompresní poměr dosahuje hodnoty 10,0:1. Sprint z klidu na 200 metrů trvá 12,4 s, důležitější je však významný pokles spotřeby paliva – z původních 2 l / 100 km na 1,5 l / 100 km což při 11litrové nádrži představuje potenciální dojezd přes 800 km.

Společnost Honda své motory eSP – včetně techniky, která je u nich použita – v posledních 5 letech uplatňuje u stále širší řady 125cm3 skútrů. Základem je zabudování technologie pro snižování tření do každé části motoru; eSP motor u modelu CB125F tak do velké míry těží z osmiletého akumulovaného know-how.

A vše začíná hmotností. Nové konstrukční řešení s eSP je o 7 kg lehčí, než předchozí motor, který nahrazuje. Jeho válec je předsazený, čímž se snižuje tření mezi pláštěm pístu a vrtáním, zatímco píst samotný je chlazen olejovou tryskou nacházející se v jeho spodní části, což opět snižuje tření. Ventily jsou ovládány vahadly vybavenými jehlovými ložisky.

Součástí řešení eSP je i alternátor (Alternating Current Generator – ACG), který v sobě spojuje zdroj elektrické energie a startér, čímž šetří hmotnost, a zároveň zjednodušuje prostorové uspořádání. Množství energie potřebné pro nastartování motoru je nižší díky systému zpětného natočení, který vrací klikový hřídel zpět do polohy před sáním vzduchu (a tedy umožňuje jeho „letmý“ start) a díky dekompresnímu mechanismu, jenž potlačuje odpor roztáčení klikového hřídele kvůli kompresi. Kromě toho se ACG startér vyznačuje mimořádně tichým chodem. Převodovka je 5stupňová a stálý převod je zajištěn zapouzdřeným řetězem.

Podvozek, vzhled a výbava

  • Nový rám z ocelových trubek je o 1,7 kg lehčí; dva zadní tlumiče disponují funkcí nastavení předpětí
  • Rozsáhlé stylistické změny dodávají stroji charakter jeho větších sourozenců a výraznější DNA řady CB
  • V přední kapotáži se nachází LED světlomet a digitální přístrojový panel
  • Pohotovostní hmotnost činí 117 kg představuje oproti předcházejícímu modelu pokles o 8,6 %

Nový trubkový rám využívá ve své konstrukci vysokopevnostní ocel a je o 1,7 kg lehčí. Motor je zavěšen na robustní centrální trubce a geometrie rámu nabízí optimální rovnováhu mezi jízdním komfortem a stabilitou v přímém směru. Velkou pozornost konstruktéři věnovali také lehkosti řízení a sportovnímu pocitu při bočních náklonech. Sklon přední vidlice a závlek dosahují hodnot 26° a 92,4 mm, rozvor kol dosahuje 1 280 mm a pohotovostní hmotnost činí 117 kg, což je o plných 11 kg méně.

Dva zadní tlumiče umožňují 5stupňové nastavení předpětí pružiny a vhodně doplňují charakteristiku přední teleskopické vidlice o průměru 31 mm; stylová 18palcová hliníková kola s dělenými paprsky zvyšují stabilitu a kvalitu jízdy i na nerovných městských ulicích. Pneumatiky mají rozměr 80/100 vpředu a 90/90 vzadu. 240 mm přednímu kotouči s dvoupístovým třmenem sekunduje 130mm bubnová zadní brzda. Systém CBS znamená, že aktivace zadní brzdy zároveň aktivuje brždění předku.

CB125F pro modelový rok 2021 se kromě nového podvozku vyznačuje také agresivním novým vzhledem, v němž se odráží charakter větších strojů řady CB. Široká palivová nádrž a stříbrné boční kryty zřetelně odkazují na rodinu strojů CB-R Neo Sports Café, zatímco ostře řezaná přední kapotáž ovlivněná CB500F spolu se zkoseným a zatmaveným štítkem zajišťuje ochranu před větrem a dodává stroji ostřejší rysy. V ní se nachází nový LED světlomet a digitální přístrojový panel, který zobrazuje všechny důležité informace včetně údajů o zařazeném rychlostním stupni, čase, průměrné spotřebě paliva, dojezdu na palivo v nádrži a ukazatele ECO, který jezdce navádí k co nejúspornějšímu způsobu jízdy. Startování a vypínání motoru se nově provádí jedním integrovaným tlačítkem (předchozí model nebyl standardně vybaven tlačítkem pro zastavení motoru) a podobně funguje i přepínač dálkových světel a světelné houkačky.

Motor, výfukové potrubí a spodní prvky vidlice jsou černé, čímž podtrhují linie stroje a dobře kontrastují s výrazným lakem. Také koncovka výfuku je černá a je opatřena chromovaným tepelným štítem. Pružiny tlumičů, kryt svíčky a prolis Honda na levém krytu motoru jsou vyvedeny formou jasně červených detailů. Mezi další detaily podtrhující celkovou kvalitu zpracování patří 3D křídla Honda na bočních krytech a tvar zrcátek s ukazateli směru, který dokresluje designový jazyk celého stroje.

Vzhledem k zamýšlenému použití pro každodenní dojíždění, pro seznámení se světem motocyklů (a jakožto stálice ve vozovém parku motoškol) se CB125F vyznačuje vzpřímenou a uvolněnou jízdní pozicí, dopředu posunutými stupačkami a širokými trubkovými řídítky, což jezdci poskytuje optimální kontrolu, jistotu a výhled do všech stran. Sedlo je o 15 mm výše (790 mm) a nabízí dostatek prostoru pro dva dospělé; součástí standardní výbavy je také madlo pro spolujezdce a centrální stojan.

Technické parametry

MOTOR  
Typ Vzduchem chlazený, 4taktní jednoválcový motor s rozvodem OHC
Zdvihový objem 124 cm3
Počet ventilů na válec 2
Vrtání a zdvih 50 x 63,1mm
Kompresní poměr 10,0:1
Maximální výkon 8 kW při 7 500 ot./min.
Max. točivý moment 10,9 Nm při 6 000 ot./min.
Hlučnost (dB) 73,5 dB (Lwot) 71,8 dB (Lurban)
Olejová náplň 1 l
PALIVOVÝ SYSTÉM  
Karburace Elektronické vstřikování paliva PGM-FI
Objem palivové nádrže 11 l
Spotřeba paliva (WMTC) 1,5 l / 100 km
Emise CO2 (WMTC) 34 g/km
ELEKTRICKÁ SOUSTAVA  
Kapacita baterie 12 V – 5 Ah
HNACÍ ÚSTROJÍ  
Typ spojky Mokrá, lamelová s vinutými pružinami
Typ převodovky 5stupňová
Stálý převod Řetěz
RÁM  
Typ Rám z ocelových trubek
PODVOZEK  
Rozměry (D x Š x V) 2015 mm x 750 mm x 1100 mm
Rozvor kol 1280 mm
Úhel přední vidlice 26°
Závlek 92,4 mm
Výška sedla 790 mm
Světlá výška 160 mm
Pohotovostní hmotnost 117 kg
Poloměr otáčení 2,04 m
ZAVĚŠENÍ KOL  
Typ vpředu 31mm teleskopická vidlice
Typ vzadu Dva tlumiče – 5 úrovní nastavení předpětí
KOLA  
Typ vpředu 18″ pětipaprskové, z lehké slitiny
Typ vzadu 18″ pětipaprskové, z lehké slitiny
Pneumatika vpředu 80 / 100 18M/C
Pneumatika vzadu 90 / 90 18M/C
BRZDY  
Brzdová soustava CBS 2kanálová kombinovaná brzdová soustava
Typ vpředu Jeden 240mm kotouč s dvoupístovým třmenem
Typ vzadu 130 mm bubnová
PŘÍSTROJE A ELEKTRONIKA  
Přístrojový panel Ukazatel rychlosti, počítadlo kilometrů, ukazatel stavu paliva, otáčkoměr, indikátor zařazeného rychlostního stupně
Světlomet LED
Zadní světlo LED

Veškeré parametry jsou předběžné a mohou být bez předchozího upozornění změněny

Upozornění: Uvedené hodnoty jsou výsledky naměřené společností Honda při standardních zkušebních podmínkách stanovených WMTC. Zkoušky se provádí na rovné vozovce se standardní verzí vozidla, s jedním jezdcem a bez dodatečné volitelné výbavy. Skutečná spotřeba paliva se může lišit v závislosti na způsobu jízdy, údržbě vašeho stroje, povětrnostních podmínkách, stavu vozovky, tlaku pneumatik, instalovaném příslušenství, nákladu, hmotnosti jezdce a spolujezdce a dalších faktorech.

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
SAZ – Evžen Myslivec s.r.o.
Rybalkova 2639, 440 01 - Louny
415 652 154, 603 519 204
prodej.seat@saz-myslivec.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda v Milánu představí vizi udržitelnosti

Honda v Milánu představí vizi...

Honda na festivalu Milan Design Week, který se uskuteční ve dnech 16. až 21. dubna, představí svůj rozvíjející se přístup k udržitelnějšímu produktovému designu a poprvé v Evropě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda a GM zahajují výrobu systémů vodíkových palivových článků

Honda a GM zahajují výrobu systémů...

Společnosti GM a Honda zahájily výrobu systémů vodíkových palivových článků ve svém společném podniku Fuel Cell System Manufacturing LLC (FCSM), který je vůbec prvním velkým výrobním...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Plně elektrické SUV Honda e:Ny1 budou pohánět nové jednotky od Vitesco Technologies

Plně elektrické SUV Honda e:Ny1 budou...

Společnost Vitesco Technologies, přední mezinárodní dodavatel moderních pohonných technologií a řešení pro elektrifikaci, bude společnosti Honda dodávat pro nové plně elektrické SUV...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda spustila mohutnou elektrickou ofenzivu

Honda spustila mohutnou elektrickou ofenzivu

Většina automobilek představuje vždy jen jeden nový model s velkým haló. Zcela výjimečně může jít o dva. A pak je tu Honda, která v evropském výzkumném a vývojovém středisku značky v...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda EM1 e: Skútr s baterkou na pronájem

Honda EM1 e: Skútr s baterkou na pronájem

Honda představuje svůj první elektrický skútr – záležitost s ocelovým rámem, výškou sedla 740 mm a celkovou hmotností 95 kg včetně baterie. Model EM1 e: není nic míň než první...