Honda Accord v provedení sedan v testu redakce

Testovaný pětisedadlový model měl motor o výkonu 140 kW a šestistupňovou manuální převodovku.

Nový sedan Honda Accord má elegantní nadčasový design. Přes svou robustnost, která zdůrazňuje pevnost a bezpečnost vozu, zvýrazňují aerodynamické linie karoserie nového sedanu jeho sportovní charakter. Ten potvrzuje i mimořádně nízký součinitel odporu vzduchu – Cx 0,26, který nejen výrazně snižuje spotřebu, ale umožňuje i vyšší akceleraci vozu.

Honda Accord v provedení sedan v testu redakce
Honda Accord v provedení sedan v testu redakce
Honda Accord v provedení sedan v testu redakce

Interiér nového sedanu je oproti předchozímu modelu zvětšený, umožňuje tak řidiči i ostatním cestujícím jízdy i na dlouhé vzdálenosti v pohodlí a bez únavy. Po usednutí za volant jsem ocenil výškově nastavitelné anatomicky tvarované sedadlo s velmi dobrým bočním vedením, které spolu s možností horizontálního i vertikálního nastavení volantu mě umožňovalo zvolení nejvhodnější a nejpohodlnější pozice pro bezpečné vedení vozu. Rozmístění sdělovačů i ovládačů nelze nic vytknout – neodvádějí při řízení nadměrně pozornost řidiče od vnější provozní situace, což přispívá k bezpečné jízdě.

Délka nového sedanu Accord je 467 cm, šířka 176 cm, výška 145 cm a rozvor náprav 268 cm. Zavazadlový prostor dobře přístupný má objem 459 litrů. Zadní sedadla jsou sklopná.

Honda Accord v provedení sedan v testu redakce
Honda Accord v provedení sedan v testu redakce
Honda Accord v provedení sedan v testu redakce

Testovaný Accord měl benzinový čtyřválcový motor 2,4 litru se 16 ventily s elektronickým vstřikováním paliva a se zdokonalenou technologii rozvodu i-VTEC, který dosahuje výkon 140 kW (190 k) při 6 800 ot/min a nejvyšší kroutící moment 223 Nm při 4 500 ot/min. Šestirychlostní mechanická převodovka má vhodně odstupňované rychlostní stupně a dobře se řadí. Zpátečka je při řazení z páté na šestou rychlost blokována elektronicky. Výkonný motor spolu s velmi dobrými konstrukčními vlastnostmi podvozku, který je vybaven účinným posilovačem řízení a brzdovým systémem ABS+EBD, mně umožňoval bezpečné projíždění i prudkých zatáček vyšší rychlostí s pocitem jistoty a bezpečí. Výkonný motor ochotně zrychluje a umožňuje bezproblémové předjetí většinou bez nutnosti podřazování nižší rychlosti. Při testovacích jízdách jsem ocenil nízkou hladinu hluku v kabině, podvozek i motor jsou velmi dobře odhlučněny.

Výrobce udává u sedanu Accord s motorem 2,4 kombinovanou průměrnou spotřebu s mechanickou šestistupňovou převodovkou 9 l/100 km. Tuto spotřebu jsem nepřekročil, přestože jsem jezdil svižně v plném obsazení a se zavazadly. Výrobce udává maximální rychlost 227 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,8 sekund.


Honda Accord s motorem 2,4 je dodávaná pouze v nejvyšším stupni výbavy – Executive.  Výbava obsažená v základní ceně je rozsáhlá: obsahuje mimo jiné ABS+EBD, airbagy řidiče a spolujezdce, boční airbagy, okenní airbagy, kotoučové brzdy na všech kolech, posilovač řízení, vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, třetí brzdové světlo, dálkově ovládané centrální zamykání, ECU imobilizér, alarm systém, elektricky ovládaná okna, elektricky ovládaná zpětná vnější zrcátka, výškově nastavitelný volant ve dvou osách, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, tempomat, dvouzónovou elektronickou klimatizaci, pylový mikrofiltr, deěŤový senzor, disky kol z lehkých slitin, autorádio s přehrávačem CD a osmi reproduktory, ovládání autorádia na volantu, čidlo venkovní teploty a další položky dnes již u vozů této třídy v nejvyšším stupni výbavy běžné.


Cena testované Hondy Accord s motorem 2,4 a šestistupňovou manuální převodovkou v nejvyšším stupni výbavy Executive je 899 000 Kč (včetně DPH), s automatickou převodovkou 939 000 Kč.


Při porovnávání cen s modely ostatních značek je nutné vzít v úvahu, že uvedené ceny Hondy Accord obsahují bohatou rozsáhlou výbavu v základní ceně vozu zahrnutou.


U sedanu Accordu je možné zvolit také motor 2,0 litru, který má výkon 114 kW (155k) při 6 000 ot/min s nejvyšším kroutícím momentem 190 Nm při 4 500 ot/min.


KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Auto Anex s.r.o.
Žerotínova 378, 405 02 - Děčín III
412 558 098
seat@autoanex.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda v Milánu představí vizi udržitelnosti

Honda v Milánu představí vizi...

Honda na festivalu Milan Design Week, který se uskuteční ve dnech 16. až 21. dubna, představí svůj rozvíjející se přístup k udržitelnějšímu produktovému designu a poprvé v Evropě...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda a GM zahajují výrobu systémů vodíkových palivových článků

Honda a GM zahajují výrobu systémů...

Společnosti GM a Honda zahájily výrobu systémů vodíkových palivových článků ve svém společném podniku Fuel Cell System Manufacturing LLC (FCSM), který je vůbec prvním velkým výrobním...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Plně elektrické SUV Honda e:Ny1 budou pohánět nové jednotky od Vitesco Technologies

Plně elektrické SUV Honda e:Ny1 budou...

Společnost Vitesco Technologies, přední mezinárodní dodavatel moderních pohonných technologií a řešení pro elektrifikaci, bude společnosti Honda dodávat pro nové plně elektrické SUV...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda spustila mohutnou elektrickou ofenzivu

Honda spustila mohutnou elektrickou ofenzivu

Většina automobilek představuje vždy jen jeden nový model s velkým haló. Zcela výjimečně může jít o dva. A pak je tu Honda, která v evropském výzkumném a vývojovém středisku značky v...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Honda EM1 e: Skútr s baterkou na pronájem

Honda EM1 e: Skútr s baterkou na pronájem

Honda představuje svůj první elektrický skútr – záležitost s ocelovým rámem, výškou sedla 740 mm a celkovou hmotností 95 kg včetně baterie. Model EM1 e: není nic míň než první...