Flexibilita palivového systému dieselových motorů

Technologie Delphi F2 umožňuje rychlý a nákladově efektivní přechod užitkového vozidla na vstřikování systémem Common Rail

Flexibilita palivového systému dieselových motorů

Přechod průmyslu na technologii Common Rail pro nákladní automobily se vznětovým motorem

– který začala u lehkých a středních nákladních vozidel, pokračuje dnes v hledáčku u těžkých dieselových nákladních automobilů. Delphi rozšiřuje svou modulární rodinu F2 Heavy Duty Diesel Common Rail Systems, aby pomohla výrobcům těžkých a středně těžkých dieselových nákladních automobilů rozvíjet snadno a s minimální investicí vstřikování paliva metodou Common Rail.

Richard Green, ředitel prodeje a marketingu pro Delphi Diesel Systems Heavy Duty Business řekl:

„Motory těžkých užitkových dieselových vozidel vydrží dlouhou dobu – opravdu dlouhou dobu. Ve skutečnosti není neobvyklé pro jeden typ motoru, aby byl ve výrobě po 20 i 30 let. Ale emise a požadavky na účinnosti paliv pro tyto motory se neustále mění. Jsou konstruovány pro provoz při velmi vysokém tlaku, naše F2e a F2p Common Rail systémy nabízejí našim zákazníkům cenově dostupný způsob, jak splnit přísné emisní normy po celém světě a zároveň chránit své investice do projektů starších motorů. „

Flexibilní rodina expanduje

S přidáním nových F2e a F2p systémů rodina systémů Common Rail F2 Delphi pro užitková vozidla nyní kombinuje flexibilitu společného řízení vstřikování paliva s ultra vysokým tlakem a schopností přesné kontroly množství vstřikovaného paliva ve třech různých architekturách. Zákazníci se mohou těšit z výhod běžných systémů vstřikování paliva – přesné vysokotlaké dodávky paliva v celém rozsahu otáček, načasování a zatížení – výběrem modernizace, která optimalizuje výkon, balení a náklady na specifické používání motoru zákazníkem.

Philip Dingle, US Research & Advanced Projects Manager řekl:

„Jsme odhodláni poskytovat pružné, trvanlivé a nákladově efektivní řešení pro modernizaci osvědčených běžných vyrobených motorů na účinnější vstřikování paliva systémem Common Rail. Naší strategií je vzít moduly z našich stávající produktových řad EUP a EUI , zdokonalit je a zabudovat je do systémů Common Rail, které lze efektivně integrovat do osvědčených motorů. Jsme pak schopni spolupracovat s našimi zákazníky na hledání optimálního řešení pro přechod jejich motorů na základě jejich architektury, požadavků na výkon a preference následného zpracování výfukových plynů. „

S průmyslovým špičkovým ultra vysokým tlakem až 3000 barů a výjimečnou přesností přispějí k zážehu přes několik vstřiků za spalovacího cyklu, F2 systémy poskytují lepší průnik vstřiku a směšování ve válci a maximalizují hydraulickou účinnost jak čerpání, tak i vstřikovacích elementů, bez ohledu na použitou kontrolu spalování a regulaci emisí.

David Draper, Heavy Duty Diesel Systems Engineering Director řekl:

„Tyto systémy jsou projektovány jako citlivé a přesné se zvýšenou schopností rozváděného tlaku, který minimalizuje potřebu zařízení pro následné zpracování výfukových plynů. Použití osvědčené vstřikovací technologie Delphi umožňuje vysokou čerpací účinnost a zároveň minimalizuje ztráty energie, obvykle spojené s jinými méně optimalizovanými vysokotlakými systémy. Výsledkem je robustní palivový systém, který může na silnici spolehlivě pracovat 1.600.000 km nebo téměř milion mil.“

Architektury rozšířených aplikací F2e a F2p

Nové F2e a F2p systémy Delphi výrazně zlepšují konvenční architektury Common Rail, aby nabídly zákazníkům velmi snadný způsob, jak využít výhod účinnosti systému Common Rail.

Technologie F2e

Flexibilita palivového systému dieselových motorů

Delphi F2e Ultra High Pressure Heavy Duty Diesel Common Rail System je na světě první ultra vysokotlaký systém Common Rail navržený tak, aby byl plně integrován do hlavy motoru a poskytující přímou modernizaci pro motory s EUI. Je konstruován pro provoz s vačkovým hřídelem, F2e čerpací prvky nabízejí flexibilní a kompaktní modulární systém, který lze snadno umístit pod kryt hlavy motoru. Použití stejného montážního rámu jako u aktuálních produktů EUI společnosti Delphi, vyžaduje při přechodu na systém F2e minimální úpravy motoru, šetří výrobci dieselových nákladních vozů další investice do obráběcí a montážní linky.

Systém F2e je konfigurovatelný

– tak, aby vyhovoval unikátnímu plnění palivem a architektonickým požadavkům existujících typů motorů s EUI. Modulární konstrukce umožňuje nasazení až šesti vstřikovačů, snadno obsáhnout větší nebo silnější motory vyžadující čerpací vstřikovače na každý válec. Umístění čerpacích vstřikovačů podél hlavy válců lze nastavit tak, aby vyhovovalo konstrukci hnacího ústrojí a systémovým požadavkům. Systém F2e také umožňuje jak dvakrát, tak i třikrát uložený vačkový hřídel na podporu různých hnacích poměrů a čerpacích požadavků.

Výhody Ultra High Pressure Heavy Duty Diesel Common Rail System F2e zahrnují:

  • prostorově úsporný design umožňuje snadné umístění uvnitř hlavy válců;
  • vysoká energetická účinnost;
  • robustní, osvědčený čerpací systém Delphi elektronické vstřikovací jednotky v kombinaci s novou ultra vysokotlakou vstřikovací metodou common rail;
  • k dispozici je široká škála trysek;
  • distribuované odstupňované konstrukce čerpadla umožňují řadu kombinací a čerpacích a nečerpacích vstřikovačů, které mohou být instalovány na různé výkony;
  • schopnost plně flexibilního vstřikování;
  • řízení vstřikování malých množství paliva;
  • schopnost těsně spojeného vícenásobného vstřikování;
  • nízký mechanický hluk;
  • schopnost ultra vysokotlakého (až 3000 barů) poskytuje možnost minimalizovat potřebu zařízení následného zpracování výfukových plynů;
  • palubní diagnostika a schopnost dynamického zkracování;
  • cílové hodnoty emisí: Euro VI, post-US 10, post-Japan NLTR, Tier IV;
  • dynamický výběr čerpacích jednotek zajišťuje zvýšenou provozní výkonnost.

Systém Common Rail F2e zíksal ocenění PACE ™ Award

Nový F2e Ultra High Pressure Heavy Duty Diesel Common Rail System Delphi obdržel 15. dubna 2013 Automotive News PACE ™ Award (Příspěvek prvních automobilových dodavatelů k dokonalosti) v souvislosti se Světovým kongresem v Detroitu, Michigan 2013 SAE ® (Congress Society of Automotive Engineers). Revoluční technologie získala celosvětové uznání, měřítko pro inovace dodavatelů v automobilovém průmyslu.

Richard Green, obchodní a marketingový manažer pro Delphi systémy Powertrain řekl:

„Jsme velmi poctěni, který vyhrál prestižní ocenění od našeho vlastního průmyslu,“ „Dědictví inovací Delphi a náš závazek na výzkum a vývoj nám umožňuje zaměřit se na vývoj měnících se technologií a produktů, jako je F2e common rail systém. Tato technologie umožňuje zákazníkům rychle a efektivně modernizovat vznětové motory aplikací technologie common-rail pro zvýšení výkonu motoru a přispět ke splnění nejnovějších emisních norem. „

Technologie F2p

Flexibilita palivového systému dieselových motorů

F2p Ultra High Pressure Heavy Duty Diesel Common Rail System nabízí nové funkce v systému vstřikování motorové nafty Common Rail těžkých užitkových motorů s vačkou v bloku s technologií EUP. Poháněné motorem s vačkovou hřídelí, nebo je vačková hřídel namontována v samostatném vačkovém bloku, je systém externího rozvodného vedení vstřikovače paliva navržen tak, aby se vešel do stávajícího prostoru motoru s EUP. To umožňuje použití od dvou do šesti EUP v odstupně distribuovaném uspořádání čerpadel natlakování metodou Common Rail s ultra vysokým tlakem až 3000 barů.Vstřikovače poskytují plně flexibilní vstřikovací schopnost z konstantního zdroje vysokého tlaku paliva při jakýchkoliv otáčkách a s výrazně nižší hlučností motoru.

Výhody Ultra High Pressure Heavy Duty Diesel Common Rail System F2p zahrnují:

  • umístění do stávajícího uspořádání motoru s EUP;
  • menší počet čerpacích prvků omezuje účet za opotřebení materiálu motoru a snižuje náklady;
  • robustní, osvědčený čerpací systém Delphi elektronické vstřikovací jednotky v kombinaci s novou ultra vysokotlakou vstřikovací metodou Common Rail;
  • k dispozici je široký sortiment trysek;
  • distribuované odstupňované konstrukce čerpadel umožňují řadu kombinací a čerpacích a nečerpacích vstřikovačů, které mohou být instalovány na různé výkony;
  • schopnost plně flexibilního vstřikování;
  • řízení vstřikování malých množství;
  • schopnost těsně spojeného vícenásobného vstřikování;
  • nízký mechanický hluk;
  • schopnost ultra vysokotlakého vstřikování (až 3000 barů) poskytuje možnost minimalizovat potřebu zařízení následného zpracování výfukových plynů;
  • palubní diagnostika a schopnost dynamického dolaďování;
  • cílové hodnoty emisí: Euro VI, post-US 10, post-Japan NLTR, Tier IV;
  • dynamický výběr čerpacích jednotek zajišťuje zvýšenou provozní výkonnost.

Systém F2r – základ pro inovace

Flexibilita palivového systému dieselových motorů

Dvě nové architektury metody Common Rail vyvinuté Delphi navázaly na úspěch svého F2r Ultra High Pressure Heavy Duty Diesel Common Rail systému, který je v současné době ve výrobě. Navržen tak, aby pro architekturu konvenčního systému Common Rail s použitím převodovkou poháněného zařízení, externě namontovaným dálkovým čerpadlem a vnějším vstřikovačem paliva, Delphi F2r systém nabízí lepší výkon, který vychází ze schopnosti popředního průmyslového špičkového ultra vysokého tlaku vstřikovače. Poskytuje potenciál pro vyšší hustotu energie, nižší hladinu hluku motoru a větší účinnost spalování vedoucí ke snížení emisí a zvýšení úspory paliva oproti tradičním nižším tlakovým palivovým systémům.

Výhody Ultra High Pressure Heavy Duty Diesel Common Rail System F2p zahrnují:

  • vysoce výkonné, kompaktní čerpadlo s integrovaným podávacím čerpadlem;
  • motorovým olejem mazané čerpadlo zajišťuje dlouhodobou životnost při vysokotlakém provozu;
  • rychlá odezva vstřikovače s kontrolou malého množství vstřikovaného paliva pro přesnou regulaci spalování;
  • schopnost plně flexibilního vstřikování;
  • schopnost těsně spojeného vícenásobného vstřikování;
  • tělesa vstřikovače na zakázku, včetně SLIM provedení, flexibilitu pro montáž
  • k dispozici je široká škála trysek;
  • schopnost ultra vysokotlakého vstřikování (až 3000 barů) poskytuje možnost minimalizovat potřebu zařízení následného zpracování výfukových plynů;
  • palubní diagnostika a schopnost dynamického zkracování;
  • cílové hodnoty emisí: Euro VI, post-US 10, post-Japan NLTR, Tier IV;
  • dynamický výběr čerpacích jednotek zajišťuje zvýšenou provozní výkonnost.

Technologie ETC3

ETC3 Electronic Truck Motor Controller je také zahrnut do produktové řady F2 pro celkovou kontrolu vozidla a řízení motoru. S náběžnou hranou, vysokorychlostní mikroprocesorovou technologií je ETC3 ideálním ovladačem pro použití s F2 s ultra vysokým tlakem motorové nafty v systémech Common Rail těžkých aplikací v „rodině“ Delphi. K dispozici v jak chlazené vzduchem a tak i palivem chlazené konfiguraci, může být robustní kontrolér namontován na podvozek nebo do motoru, a tím poskytuje vynikající flexibilitu umístění. Kontroléry mohou být přizpůsobeny potřebám zákazníka od základních až po dokončení systémů řízení vozidla na klíč, včetně sady palubního diagnostického snímání technologií a softwarových algoritmů a kalibrace.

Technologie Common Rail, která je nyní k dispozici

Modulární rodina F2 Ultra vysokotlakých systémů Heavy Duty Diesel Common Rail Delphi je vhodná pro použití v rozsahu vznětových motorů středně těžkých a těžkých užitkových vozidel, včetně až 16 litrových dieselových motorů těžkých užitkových aplikací používaných jak na silnici, tak i v terénu.

Patentovaná technologie F2 Common Rail byla společně navržena, vyvinuta a je vyráběna koordinovaným týmem v Technickém středisku Heavy-Duty Delphi Diesel v Park Royal (Londýn, Velká Británie) a na Stonehouse, Delphi Gloucestershire na bázi high-tech výrobních zařízení.

S výrobou systémů F2e a F2p plánovaných pro květen 2013 pro zákazníky v Evropě, Severní Americe, Asii a Tichomoří může dnes Delphi pracovat s výrobci motorů, na přechodu na technologie Common Rail. „Společnost Delphi je dobře situovaná, aby mohla pomáhat zákazníkům na celém světě k dosažení diferenciace výrobků na dnešním trhu a pomoci jim dosáhnout budoucích výkonnostních požadavků,“ řekl Green

Cesta vpřed s Delphi

Světový lídr v oblasti inovativního designu a výrobě systémů pro těžké diesel provozní motory, lze nalézt systémy Delphi na milionech motorů po celém světě. S desítkami let zkušeností na trhu těžkých diesel motorů, spolupracuje Delphi úzce s výrobci motorů, aby mohli navrhovat, vytvářet, testovat a poskytovat integrované a nákladově efektivní řešení, která splňují ty nejpřísnější výkonnostní požadavky zákazníků – řešení pro reálný svět.

Flexibilita palivového systému dieselových motorů

Pro více informací

– o kompletním portfoliu pohonných výrobků Delphi pro užitková vozidla, včetně nové rodiny F2 ultra vysokotlakých systémů Common Rail pro dieselové motory těžkých nákladních vozidel, navštivte

– internetové stránky

Společnost Delphi zastupuje v České republice , která se zabývá servisem a opravami systémů vysokotlakého vstřikování nafty do válců vznětových motorů, přičemž v České republice zastupuje 4 z 5 největších světových výrobců zmíněných vstřikovacích systémů .

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Naváže Štafl ve Španělsku na domácí úspěch?

Naváže Štafl ve Španělsku na domácí...

Evropský šampionát automobilových soutěží historických vozů se z České republiky přestěhuje o nadcházejícím víkendu do slunného Španělska. V jubilejním 15. ročníku Historic Rally of...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - ROLLS-ROYCE Představuje Cullinan Series II a Cullinan Series II Black Badge

ROLLS-ROYCE Představuje Cullinan Series...

Rolls-Royce Motor Cars přestavil novou podobu nejluxusnějšího SUV na světě Cullinan Series II a jeho temného alter ega Cullinan Series II Black Badge.   Původní Cullinan, představený v roce...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Světová premiéra modelu Nová California: Nejinovativnější kempink car všech dob

Světová premiéra modelu Nová...

California je ikonou v segmentu kempovacích vozů. Volkswagen Užitkové vozy nyní ve světové premiéře představuje zcela nově vyvinutou generaci bestselleru, jehož bylo vyrobeno již více než...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Olomouc se chystá na druhou soutěž šampionátu v ecorally

Olomouc se chystá na druhou soutěž...

Letošní Mistrovství ČR v ecoRally pokračuje druhou soutěží. Po úvodním podniku v Českém Krumlově přichází druhé kolo, a to se odehraje o nadcházejícím víkendu v podhůří Jeseníků....

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Lexus LBX a inovovaný UX se představují v národní premiéře

Nový Lexus LBX a inovovaný UX se...

Zbrusu nové SUV značky Lexus pod označením LBX a inovovaný model UX se zcela novým hybridním pohonem se v národní premiéře představily v luxusním prostředí resortu Chateau Mcely. Hlavní...