Evropská premiéra: Nový Lexus ES posouvá styl, luxus a kultivovanost sedanu na vyšší úroveň

Lexus představuje v evropské premiéře zcela nový model ES. Osmá generace tohoto globálního sedanu prémiové třídy přijde na trh počátkem příštího roku.

Vývoj vozu vycházel z koncepce „Experience Elegant & Electrified Sedan“, představující nové technologie a vysokou úroveň pohodlí, konektivity a bezpečnosti. Tradiční výhody modelu ES v podobě jízdních kvalit, pohodlí a odhlučnění, se nyní posunuly na ještě vyšší úroveň.

Nový sedan pro novou éru

Klíčovou součástí strategie je vize značky Lexus „making luxury personal – luxus může být osobní“, spočívající ve sledování měnících se potřeb zákazníků.

To zahrnuje i prošlapávání různých cest k dosažení uhlíkové neutrality, kdy si zákazníci mohou vybírat z odlišných technologických řešení ke snížení vlastní uhlíkové stopy. V případě zcela nového ES se výše uvedené promítlo do rozšíření modelové palety, která nyní zahrnuje plně hybridní i čistě elektrická pohonná ústrojí s různými výkonovými verzemi a možností volit mezi pohonem samotných předních nebo všech kol.

V souladu s vizí „luxus může být osobní“ se program nových vozů Lexus zaměřuje na elektrifikaci, inteligenci a diverzifikaci, tedy klíčové vlastnosti zcela nového modelu ES.

Program ‚elektrifikace‘ znamená premiéru čistě elektrického pohonu v luxusním sedanu ES.

Pokud jde o inteligentní technologie, jedná se o první model Lexus, který nabízí plně digitální kokpit řidiče, v němž jsou multimediální systém, přístrojový panel a funkce aplikace Lexus Link+ bezproblémově propojeny. Mezi technologické novinky patří také v Lexusu poprvé použité „skryté přepínače“.

V rámci diverzifikace modelové nabídky pak Lexus navrhuje produkty, které jsou schopny naplňovat různé role; ES je sice sedan v klasickém stylu, ale zároveň má charakter, styl a schopnosti, které jsou atraktivní pro soukromé i firemní zákazníky.

Originální model Lexus

Model ES jako takový tvoří nedílnou součást modelové nabídky značky od jejího nástupu na trh v roce 1989. Ve své nejnovější verzi staví na dlouholeté pověsti luxusu a kultivovanosti – současně však zákazníkům dává více možností volby z elektrifikovaných pohonných jednotek v souladu s vizí „Lexus Electrified“ a multi-technologickým přístupem na cestě k uhlíkové neutralitě. Plně hybridní verze i první čistě elektrická verze ES budou k dispozici s možností volby pohonu samotných předních nebo všech kol.

Zatímco v Severní Americe a Asii je Lexus ES klíčovým modelem značky již více než tři desetiletí, na evropské trhy byl uveden o dost později. Na východoevropských trzích se představila šestá generace modelu ES v roce 2010, v západní Evropě pak již aktuální model v roce 2018.

Přestože je zcela nový ES ve všech ohledech větší než předchůdce, díky designovém přístupu „Clean x Tech“ se zvenčí i uvnitř pyšní jednoduchou a elegantní estetikou. Investice zaměřené na pohodlí, kultivovanost a luxus posouvají ES směrem ke kvalitě, prostornosti a vlastnostem typickým pro větší modely automobilového segmentu F. Jízdní vlastnosti a ovladatelnost – a to v hybridní i čistě elektrické verzi – zároveň přinášejí vysokou úroveň pohodlí, jistoty za volantem a ovladatelnosti, tvořící typický jízdní projev Lexus.

Vývojový program probíhal v technickém centru Lexus Šimojama, kde týmy zajišťující plánování, design, konstrukční činnosti a evaluaci spolupracovaly pod jednou střechou na systematickém testování a zdokonalování vozu.

Po současné evropské premiéře bude zcela nové ES uvedeno na trh v Evropě s následným zahájením prodeje na jaře 2026. Podrobnosti o místních specifikacích budou včas oznámeny v závislosti na konkrétním trhu.

Nová úroveň pohodlí

Cílem návrhářů Lexus bylo vytvořit mimořádně pohodlnou a uvolněnou kabinu s příkladným odhlučněním, přispívající k vysokým jízdním kvalitám modelu ES.

Přední sedadla byla přepracována tak, aby pomáhala udržovat správné a pohodlné držení těla, kdy řidič může intuitivně reagovat na chování vozidla a cítí se plně zapojen do děje. Podpora zad v místě lopatek pomáhá snižovat svalové napětí při řízení, zatímco opěradlo jemně obepíná tělo pasažéra.

Prioritou konstruktérů bylo snížení hluku použitím lepšího těsnění dveří a akustických skel v oknech předních dveří. Způsob šíření zvuku v kabině byl pečlivě navržen tak, aby podporoval přirozené a harmonicky vyvážené akustické prostředí.

První model Lexus se skrytými spínači

K vysokým kvalitám interiéru ES přispívá i nová technologie „skrytých spínačů“ Lexus.

Nový design odráží koncepci pohostinnosti (Omotenashi) Lexus prostřednictvím minimalistického a nenápadného designu, který dokonale splývá s interiérem. Po vypnutí vozu nejsou spínače pod čalouněním přístrojové desky vůbec vidět; když se vůz zapne, spínače se zviditelní svým podsvícením. Přestože jsou spínače vyvedeny formou elegantního dotykového panelu, při použití poskytují příjemnou hmatovou zpětnou vazbu.

POHONNÉ JEDNOTKY: MULTI-TECHNOLOGICKÁ STRATEGIE POHONŮ LEXUS

Hybridní varianta ES 300h

Provedení ES 300h je vybaveno přepracovaným hybridním systémem, jehož srdcem je řadový čtyřválec 2,5 litru s maximálním výkonem 201 k (148 kW). Zákazníci budou moci volit mezi pohonem samotných předních nebo všech kol.

Uvedené pohonné ústrojí bude k dispozici na západoevropských trzích.

U nového ES se rovněž zvýšil výkon hybridní baterie.

Systém používá upravenou logiku řízení, která přináší robustní akceleraci i nízkou spotřebu paliva. Další výhodou je, že vyšší tuhost pohonné jednotky pomáhá potlačovat vibrace, a tak přispívá k tiššímu a kultivovanějšímu prostředí v kabině.

Bateriové elektrické verze ES 350e a ES500e

V nabídce budou dvě čistě elektrická provedení ES: ES 350e s pohonem předních kol a maximálním výkonem 224 k (165 kW), resp. ES 500e s pohonem všech kol s maximálním výkonem 343 k (252 kW) (předběžné údaje). Obě tato provedení těží z bohatých zkušeností značky Lexus na poli elektrifikace pohonů a zároveň využívají široké možnosti a výhody nové globální podvozkové platformy TNGA ve formátu GA-K, včetně nových náprav eAxle, které spojují jednotku řízení výkonu s převodovkou. Nová konstrukce je lehká a kompaktní, čímž přispívá k co nejvyšší prostornosti kabiny i zavazadelníku. Vysokokapacitní baterie je umístěna pod podlahou ve prospěch nižšího těžiště vozu.

Údaje o dojezdu a době nabíjení zatím nebyly finálně potvrzeny, ale očekává se dojezd až 530 km* (dle standardu WLTP) a přibližná doba rychlého nabíjení na 80 % kolem 30 minut*.

Model ES 350e je vybaven lithium-iontovou baterií s kapacitou 77 kWh. Ta by měla umožnit zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,2 sekundy*.

Verze s pohonem všech kol, ES 500e, posouvá výkonnostní laťku výše díky baterii s kapacitou 75 kWh, která umožňuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,7 sekundy*.

Provedení ES 500e je vybaveno inteligentním elektrickým systémem pohonu všech kol Lexus DIRECT4. Ten umožňuje plynulé rozdělování hnacího momentu na všechna čtyři kola podle pokynů řidiče a stavu vozovky. Hnací moment se může rozdělovat mezi nápravy v poměru od 100:0 až po 0:100 na základě údajů od senzorů zrychlení, rychlosti kol a úhlu natočení volantu. Výsledkem j stabilní ovládání a podmanivý požitek z jízdy.

*Veškeré údaje se vztahují k prototypu modelu ES a jsou předběžné, dokud nedojde k homologaci.

Lexus ES – přehled předběžných technických údajů

Pohon

Hybrid

Bateriový elektromobil

Model

ES 300h

(záp.)

ES 350e

ES 500e

Hnací ústrojí

FWD a AWD

FWD

AWD

Motor

Řadový čtyřválec 2,5 litru

Převodovka

e-CVT

eAxle

eAxle

Kapacita baterie (kWh)

/

76,96

74,69

Výkon systému
(k / kW)

201/148

224/165

343/252

Zrychlení (0–100 km/h)

8,2 (FWD)
8,0 (AWD)

8,2

5,7

Rozměry pneumatik

235/55R19

235/55R19
235/45R21

Doba nabíjení
150 kW, 10–80 %

/

Venkovní teplota 25 °C:

Cca 30 minut*1

Venkovní teplota 25 °C:

Cca 40 minut*1

Outside air temperature -10°C:

approx. 60 minutes*1

Celková délka (mm)

5140 (+165)

Celková šířka (mm)

1920 (+55)

Celková výška (mm)

1555 (+110)

1560 (+115)

Rozvor (mm)

2950 (+80)

Hmotnost vozidla (kg)

1785–1840

2105–2185

2205–2285

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Nabízíme komplexní služby v oblasti prodejní a servisní péče SEAT.

SEAT – španělský temperament s německou technologií

 

Kontakt:
Manfred Schöner
Jáchymovská 53, 360 04 - Karlovy Vary - Bohatice
355 329 821
autoschoner.ch@volny.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Nový Lexus LBX a inovovaný UX se představují v národní premiéře

Nový Lexus LBX a inovovaný UX se...

Zbrusu nové SUV značky Lexus pod označením LBX a inovovaný model UX se zcela novým hybridním pohonem se v národní premiéře představily v luxusním prostředí resortu Chateau Mcely. Hlavní...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - LBX je tak trochu jiný Lexus do města

LBX je tak trochu jiný Lexus do města

LBX je zcela novým modelem pro nový trh značky Lexus v Evropě. Má ambice změnit pravidla hry a stát se klíčovým modelem k dalšímu růstu značky v tomto regionu. LBX, dosud nejkompaktnější...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Lexus prodlužuje hybridům jízdu na elektřinu

Lexus prodlužuje hybridům jízdu na...

Prémiová automobilka Lexus vyvinula systém, který optimalizuje hybridní pohon tak, aby vůz zůstal v elektrickém režimu co nejdéle. Systém Predictive Efficient Drive automaticky optimalizuje...

Luxus podle Britů? NX z garáže Lexus

Lexus NX 450h+ získal ve Velké Británii ocenění v anketě Company Car and Van Awards jako nejlepší prémiové auto roku 2022. Druhá generace tohoto modelu má nejvyšší úroveň bezpečnosti díky...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Mimořádné jízdní vlastnosti Lexusu RZ díky inteligentnímu pohonu Direct4

Mimořádné jízdní vlastnosti Lexusu RZ...

Nový Lexus RZ je první auto této značky postavené od základu jako elektromobil. Vůz má 313 koní přenášených na všechna čtyři kola pomocí inteligentního pohonu Direct4. Jeho úkolem je...