Delší dojezd pro Audi e-tron 55 quattro**: Aktualizace softwaru pro vozy modelových roků 2019/2020

  • Nový software pro vozy Audi e-tron** modelových roků 2019 a 2020
  • Bezplatná aktualizace zvětší využitelnou kapacitu vysokonapěťové sady akumulátorů, zmenší elektrické ztráty elektromotoru a optimalizuje řízení provozní teploty
  • Aktualizace je k dispozici pro celkem 34 000 vozů Audi e-tron 55 quattro** –vylepšení prodlouží dojezd až o 20 kilometrů v závislosti na aktuálních provozních podmínkách, což odpovídá nárůstu o cca pět procent

Majitelé vozů Audi e-tron** modelových roků 2019 a 2020 se mohou těšit na delší dojezd. Nová aktualizace softwaru prodlouží dojezd až o 20 kilometrů. To znamená, že Audi neomezuje zvyšování hospodárnosti pouze na nové modely, ale dosažený pokrok nabízí také pro již provozované automobily. Aktualizace je už připravena k instalaci v autorizovaných servisech Audi.

Současně s premiérou modelu e-tron Sportback** uvedla značka Audi na konci roku 2019 do sériové výroby technicky modernizovanou verzi své první modelové řady s elektrickým pohonem, která se vyznačovala prodlouženým dojezdem. Audi e-tron 55 quattro** aktuálního modelového roku díky tomu ujede na jedno nabití akumulátorů až 441 kilometrů (jízdní cyklus WLTP). Kromě upraveného hardwaru se na delším dojezdu podílí především optimalizovaný software.

Software, který přispívá k výše uvedenému zvýšení hospodárnosti, je nyní k dispozici i pro již provozovaná vozidla. Aktualizace mimo jiné zvětšuje využitelnou kapacitu vysokonapěťové sady akumulátorů. Akumulátorová baterie modelu Audi e-tron 55 quattro** s celkovou kapacitou 95 kWh poskytne více využitelné energie – 86 kWh. Tím se prodlouží dojezd na jedno nabití. Bezplatnou aktualizaci softwaru pro všechny vozy Audi e-tron 55 quattro**, které byly vyrobeny v období od poloviny září 2018 (modelový rok 2019) do konce listopadu 2019 (modelový rok 2020), zajistí aurizovaní servisní partneři Audi.

Efektivní řízení elektromotoru, vylepšené řízení provozní teploty

Kromě kapacity akumulátorové baterie optimalizuje nový software také řízení předního elektromotoru. Za normálních provozních podmínek pohání vůz elektromotor na zadní nápravě. Hospodárnost zvyšuje téměř kompletní odpojení nenapájeného předního elektromotoru. Oba elektromotory přicházejí do hry až při požadavku vyššího výkonu. Ještě lépe se tak uplatňuje velká koncepční výhoda asynchronního elektromotoru, jehož pohyblivé díly se v nenapájeném stavu otáčejí bez elektrických ztrát.

Aktualizace vylepšila také chlazení. Velmi flexibilní řízení provozní teploty, které ovládá čtyři samostatné okruhy, zajišťuje ještě efektivnější regulaci teploty vysokonapěťových komponentů. Upraveným řízením se podařilo snížit objemové proudy v chladicím okruhu, čímž klesla spotřeba elektrické energie. Chladicí systém je základním předpokladem pro rychlé nabíjení stejnosměrným proudem, dlouhou životnost akumulátorové baterie a opakovatelné využívání maximální jízdní dynamiky – i při vysokém zatížení.

Vysoká praktičnost pro každodenní provoz, úspěšný prodej

První elektromobil s logem čtyř kruhů vyrábí od konce roku 2018 závod Audi Brusel s neutrální bilancí emisí CO2. Modelová řada e-tron překonala hranici 100 000 prodaných vozů již na jaře letošního roku. V Norsku byl tento model v uplynulém roce dokonce nejprodávanějším vozem bez ohledu na druh pohonu.

Za úspěchem modelu Audi e-tron** stojí především jeho praktičnost pro každodenní provoz. Rozhodující roli hrají v této oblasti kromě velkorysé nabídky vnitřního prostoru a vysoké úrovně komfortu také dlouhý dojezd umožňující cestování na velké vzdálenosti. Díky dojezdu až 453 kilometrů (WLTP) u modelu e-tron Sportback 55 quattro (kombinovaná spotřeba elektrické energie v kWh/100 km*: 25,9 – 21,5 (WLTP); 24,0 – 21,6 (EU); kombinované emise CO2 v g/km*: 0), resp. až 441 kilometrů (WLTP) u modelu e-tron 55 quattro (kombinovaná spotřeba elektrické energie v kWh/100 km*: 26,1 – 22,2 (WLTP); 24,3 – 22,0 (EU); kombinované emise CO2 v g/km*: 0) lze pohodlně absolvovat i delší trasy. Audi e-tron** mimo to přesvědčí také vysokou rychlostí nabíjení. V ideálním případě postačí vozu necelých deset minut na nabíjecím stojanu, aby se jeho dojezd prodloužil o 110 kilometrů. Hranice 80 procent dosáhne Audi e-tron 55 quattro** po cca 30 minutách. Klienti nabíjecí služby e-tron Charging Service mají na výběr již více než 275 000 nabíjecích přípojek ve 26 evropských zemích. Cestu k nejbližšímu nabíjecímu stojanu ukáže plánovač tras e-tron. Tento systém podporuje ideálním plánováním nezbytné nabíjení, pokud cíl leží mimo oblast pokrytou dojezdem. Inteligentní algoritmus vypočítá nejrychlejší trasu, zohlední data o dopravě a trase i jízdní styl řidiče, stanoví dobu zastávky kvůli nabíjení a zahrne ji do celkové doby jízdy.

 

KLÍČOVÉ CENTRUM

VÁŠ KLÍČOVÝ PARTNER

 

Kompletní klíčařský sortiment včetně výroby autoklíčů

Kontakt:
KLÍČOVÉ CENTRUM H&B Group
Plzeň, Žatecká 138/8, PSČ 301 00
377 225 903
info@hbgroup.cz

Autorizovaný dealer a opravce VOLVO

Člen koncernu TUkas

 

Kontakt:
AUTO-STAIGER CZ A.S.
Praha 10, Černokostelecká 621/122
+420 271 009 111
servis.volvo@auto-staiger.cz

Související články

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Komfortní i hbité – SUV Audi jsou mistry rychlých převleků díky technologii eAWS

Komfortní i hbité – SUV Audi jsou...

Systém se dodává pro čtyři vrcholné modely řady Q  Nastavitelné příčné zkrutné stabilizátory minimalizují boční náklon karoserie Nadšení zákazníků dokládá vysoká poptávka ...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Audi quattro stanovuje měřítka i v éře elektrické mobility

Audi quattro stanovuje měřítka i v...

Zcela nové uspořádání pohonu quattro pro elektricky poháněné modely Optimalizované rozdělování hnací síly mezi nápravy i mezi jednotlivá kola Výhody: variabilní, dynamický, precizní a...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Více sportovnosti, více síly, více potěšení z jízdy: Audi S3 Sportback a S3 Limuzína

Více sportovnosti, více síly, více...

Silný motor 2.0 TFSI s výkonem 228 kW (310 k) a točivým momentem 400 N.m  Sedmistupňová převodovka S tronic, specifický sportovní podvozek S a pohon quattro v sériové výbavě Interiér...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Souhra hardwaru a softwaru: Od klasického mechanického systému k plně integrované řídící jednotce

Souhra hardwaru a softwaru: Od klasického...

Značka Audi způsobila přesně před 40 lety revoluci v automobilovém světě. Trvalý pohon všech kol quattro, představený v roce 1980, znamenal nový přístup k podvozkové technice. Quattro je...

Autoperiskop.cz  – Výjimečný pohled na auta - Audi, průkopník vyspělé osvětlovací techniky, přináší novou generaci technologie OLED

Audi, průkopník vyspělé osvětlovací...

Digitální diody OLED jsou poprvé k dispozici pro model Audi Q5 Nové designy zadních svítilen díky rozšířeným možnostem segmentace Výhody: homogennější, hospodárnější, kompaktnější,...